Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här rullar det på med potträningen. Han går alltid blöjfri på dagen, men det blir ofta några droppar som hamnar i kalsongen. Bajsen funkar inte alls. Han brukar säga "behöver inte bajsa" och det betyder att han har bajsar, fast han vill inte avbryta leken genom att torka rumpan. Vet inte riktigt hur vi ska komma runt det, men hoppas på ett genombrott snart. Det blir en himla massa tvätt.
Sonen ska vara hemma med mig en vecka till och sedan börjar han dagis med 15 timmar per vecka eftersom jag kommer vara föräldraledig då. Hoppas förskolan kan hjälpa till med potträningen, men det bör de klara av kan jag tycka eftersom han bara kommer vara där 3 timmar per dag.
Absolut! Och om ni hittar en lösning först så hojta du med !Kommer ni på någon lösning med bajsandet får du hojta för vi har ju samma "problem" E kan vara jätteduktig och säga att hon ska bajsa och springa på potten, men ofta så säger hon det först efter hon redan bajsat i trosorna
Idag första dagen på förskolan, även där sa han till duktigt men fick faktiskt ha blöja men sa till ändå. Sen var han alldeles för upptagen med att leka så kissa var ju oerhört onödigt! Ända tills det blev panik jag hoppas hoppas de kan försöka höra honom när han vill kissa. Är ju inte enda barnet där som är/nyss/ska bli blöjfri så..
Han kissade direkt vi kom dit och jag sa att han var blöjfri och då svarade fröken att 'ja det kan ni nog inte räkna med att han fortsätter är' typ..
Jag vet ju att det kan bli bakslag och särskilt nu såklart men vara lite positiv?
'Det blir säkert bakslag med så mycket nytt att han inte har tid men vi ska göra så gott vi kan'? Kanske hade låtit bättre? Men just den fröken kan väl vara lite sån men iaf..
Man tycker det.Vilken tråkig inställning! Det är ju klart att det kan bli bakslag men man kan ju ha olika inställning till det!
Hoppas det går bra med potträningen på dagis. Sonen börjar också idag och skickar också dit honom utan blöja. Han ska bara gå tre timmar per dag så de borde kunna hjälpa till på den korta tiden, kan jag tycka .Dags för dagisvidag efter 5 veckors sommarlov! Hon gav ju bort sina nappar förra veckan och det går väldigt bra utan så hoppas det går bra även där Provar även att skicka dit henne utan blöja så hoppas jag dom vill hjälpa till att låta henne träna på att bli helt torr.
Även vi har lämnat på dagis för första gången på 5 veckor idag. Att gå upp på morgonen var pest och pina men själva lämningen gick jättebra och han verkade glad att vara där
Vi lämnade också utan blöja, ska bli väldigt spännande att se hur det går. Räknar med en hel del olyckor och är inte så säker på om han säger till med andra än oss. Men personalen var iaf positiva. "Så länge ni står ut att tvätta så kör vi!" Får se om de säger samma sak i eftermiddag
Vår gosse(gossar) gör första riktiga dagen på förskolan idag. Den lilla knatade iväg och brydde sej noll.
Stora var jätteglad först, pratade om att han skulle till 'schkola, leka, bäbbis'
Till förskolan och leka med lillebror. Medan 'mamma pappa jobba'.
Meen så klär vi av oss och han klamrar sej fast och vill inte släppa. Gråter krokodiltårar.
Men när jag gått så hade det gått bra. Lite från och till kommer han på att vi inte är där men leker bra och glatt.
Pust, lilla kraken
Men han har det bra och fröknarna är duktiga.