Vårföräldrar 2015 #5

@Tassetass Oj, hon måste verkligen ha små fötter. Sonens hälsar på strumpan sitter, precis som för @Imogen, på halva foten. (Hans far har också stora fötter :P).

Annars har han nu strl 4 i blöjor och 68/74 i kläder. Han är ganska lång men inte jätteknubbig så 74 passar bra i längden men är bylsiga runtom.

Vi har spenderat en vecka på landet och i princip varje natt har han ätit 5-7 gånger. Tre nätter vaknade han dessutom mellan kl 4-5 och var jättepigg (suck), så energin har varit låg de senaste dagarna. Men inatt, då vi sov första natten hemma igen, behövde han bara äta 3 gånger, varav längsta uppehållet var på nästan 5 timmar :D :bump:. Det enda negativa som kom ur detta är att vänster bröst har varit missnöjt och spänt, men annars välkomnar jag gladeligen denna vana :D!

@Tassetass Oj, hon måste verkligen ha små fötter. Sonens hälsar på strumpan sitter, precis som för @Imogen, på halva foten. (Hans far har också stora fötter :P).

Annars har han nu strl 4 i blöjor och 68/74 i kläder. Han är ganska lång men inte jätteknubbig så 74 passar bra i längden men är bylsiga runtom.

Det var snarare så att halva hon bestod av fötter när hon föddes. :D

Idag på fyra månader och en dag vägde min stora tjej 6880 gram och var 65 cm lång :) stl 62 på bodys och 56 på byxor ungefär med ett jättehuvud, 42/44 på mössa.

Äntligen börjar hon växa på bredden och lite lugnare på längden!

Idag har jag och H varit på köpcentrum i storstan. Mitt mål var att köpa en amningsvänlig klänning att ha på bröllop på lördag. Jag köpte två klänningar, men ingen av dem är riktigt så festfin som jag hade tänkt mig. Återstår även att se om de passar eftersom jag inte orkade släpa på vagnen utan hade H i selen. Smidigt att få med sig barnet, men svårt att prova kläder :D

Förresten är jag tillbaka på min startvikt. Sommaren fördröjde processen något eftersom jag har låtit mitt inre kak- och glassmonster härja fritt.

Skulle vilja gå ner 2-4 kg till, men framförallt också bli lite starkare. Imorgon ska jag träffa pt :) :nailbiting: :)

Förresten är jag tillbaka på min startvikt. Sommaren fördröjde processen något eftersom jag har låtit mitt inre kak- och glassmonster härja fritt.

Skulle vilja gå ner 2-4 kg till, men framförallt också bli lite starkare. Imorgon ska jag träffa pt :) :nailbiting: :)

Längtar efter min startvikt också! Som även är min målvikt. Förra gången rada de sista 6 kilona av mig när jag sluta amma så jag hoppas det blir lika nu eftersom jag nyss slutat amma ;)

Efter att 3 åringen hämtats från dagis lagade jag mat så vi åt lite, sen tog jag med båda ut för att packa och fixa hästen för vi skulle iväg på träning. Direkt maken kom hem lasta jag hästen och drog. Kom hem, fixade klart djuren ute och när jag kom in åt ungarna kvällsmat. Bytte av maken så han fick greja med det han tänkt ute så jag duschade båda barnen och mig själv. 3 åringen vill att man läser för henne så jag chansa på att bara lägga lillan i spjälsängen utan att ge flaska och där somna hon så jag kunde läsa för 3 åringen i lugn och ro :up: Maken drog till en kompis så jag sitter i soffan med nyfixade naglar och slötittar på tvn, barnen har sovit i 1,5 h :) Ännu en kväll då Emelie inte somnat till flaskan utan varit nöjd på gröten och korkat direkt! Trodde inte vi kunde få en enklare unge än vår äldsta, men lillasyster är snäppet över faktiskt än så länge!

Nu har jag äntligen kunnat börja jogga lite! När jag testat några steg innan har jag känt direkt att bäckenbottenmuskulaturen inte mäktat med belastningen, men nu har jag sprungit några korta intervaller vid två tillfällen och det känns toppen! :bump:

Visst är det härligt!! :)

Tänkte ta mig en runda ikväll. Städar lite nu medan stora fröken är på dagis och när hon kommer hem blir det nog lek ute, så ingen promenad idag utan springer nog istället :)

Förresten så är jag impad över dom som inte har ett lekrum tull sina barn! Röjde upp i vårt lekrum förut och tänk att ha alla de sakerna i typ tvrummet eller nån annanstans :crazy:;)

Nu har jag äntligen kunnat börja jogga lite! När jag testat några steg innan har jag känt direkt att bäckenbottenmuskulaturen inte mäktat med belastningen, men nu har jag sprungit några korta intervaller vid två tillfällen och det känns toppen! :bump:

Härligt :D

Jag var på andra mammapasset på Sats igår. Jag kan med andra ord typ inte gå idag eftersom jag har sån träningsvärk :D Men oj vad roligt det är att träna igen. Och sonen verkar också tycka att det är grymt roligt. Han ligger på ett matta i mitten med de andra bebisarna. Bryr sig inte ett dugg om sina leksaker eftersom att han har fullt upp med att titta på de andra bebisarna och allt folk som studsar runt kring honom. I 50 minuter låg han där utan att säga ett pip annat än skratt :love: Sen var han nog lika trött som jag när vi var klara!

Idag har jag fyndat en bumbostol med bord för 150:- på blocket. Sonen verkar gilla den, sitta upp är :up:

Förresten så är jag impad över dom som inte har ett lekrum tull sina barn! Röjde upp i vårt lekrum förut och tänk att ha alla de sakerna i typ tvrummet eller nån annanstans :crazy:;)

Haha jag börjar inse det också. Inte som att sonen har mycket leksaker än men alla hans saker är i vardagsrummet eftersom vi bor i en tvåa (i 1,5 månad till sen blir det hus :D )

När jag var liten hade jag och mina bröder pyttesmå sovrum. I princip var det bara säng och skrivbord som fick plats. Sen hade vi ett stort lekrum med alla leksaker på. Mycket bra lösning tycker jag. Problemet i vårt nya hus är nog att alla sovrummen är på övervåningen och det lär ju lekas även på nedervåningen eftersom det är man oftast är..

Haha jag börjar inse det också. Inte som att sonen har mycket leksaker än men alla hans saker är i vardagsrummet eftersom vi bor i en tvåa (i 1,5 månad till sen blir det hus :D )

När jag var liten hade jag och mina bröder pyttesmå sovrum. I princip var det bara säng och skrivbord som fick plats. Sen hade vi ett stort lekrum med alla leksaker på. Mycket bra lösning tycker jag. Problemet i vårt nya hus är nog att alla sovrummen är på övervåningen och det lär ju lekas även på nedervåningen eftersom det är man oftast är..

Ja vi har ju sovrummen på övervåningen och båda barnen har egna rum men som sagt det är nere vi är mest och det var inte så längesen som 3 åringen fick börja gå i trappan själv så alla leksaker har ju fått vara nere. Glad att vi har stort hus! Nere finns lekrum, stort vardagsrum som är kombinerad matsal och tv rum, kontor/gästrum, kök, liten toa och stor hall. Uppe är det fyra sovrum (ett används att hänga tvätt i), badrum och stor hall.

När jag var liten hade jag och mina tre syskon varsitt rum uppe men gemensamt rum nere tills vi blev större.

När lillan börjar härja runt mer så får vi rensa ur lekrummet så äldsta dottern får ha det hon vill ha i fred uppe på sitt rum och även sånt som inte lillan bör leka med (typ småsaker) får vara uppe.

Lillan har vart gnällig (inte skrikig utan bara gnällt typ som när hon är trött eller hungrig) konstant hela em! INTE likt henne! Tyckte hon var varm så jag tempade och har 38,9 grader :( Stackarn i den här värmen!!! Hon ville inte ha flaskan efter att vi vart ute och gått men slukade en gröttallrik och drack vatten. Hon fick Alvedon och sen drog hon snutten över huvudet och tvärkorka direkt jag la henne vid 19.30. Hoppas hon orkar sova i natt och är feberfri i morgon!

38,3 i feber nu. Hon sov till kl 22 igår, var lite ledsen och sen somna hon på min arm och där sov hon hela natten. Jag sov sämre pga att jag vakna så fort hon rörde sig och att det va VARMT!

Hon vakna när storasyster kom vid 7.15 men somna om efter en stund och sov ett tag till. Hon åt sen en stor tallrik gröt, lite fruktpure och drack vatten. Skönt att hon ändå orkar sova och äta :)

38,3 i feber nu. Hon sov till kl 22 igår, var lite ledsen och sen somna hon på min arm och där sov hon hela natten. Jag sov sämre pga att jag vakna så fort hon rörde sig och att det va VARMT!

Hon vakna när storasyster kom vid 7.15 men somna om efter en stund och sov ett tag till. Hon åt sen en stor tallrik gröt, lite fruktpure och drack vatten. Skönt att hon ändå orkar sova och äta :)

Stackars liten. :( Hoppas det ger med sig under dagen!

Har haft en riktig gnällperiod. Gnäll gnäll och inget duger, han har ätit massor och åter massor med mat och några dagar sovit mer än annars. Som i de andra sprången men nu med gnäll tillagt.

Efter det kan vi tydligt konstatera att sitta är grejen. (ligga ner måste vara för småbebisar:p) Inte ens babygymmet duger, bara kanske om man är på riktigt bra humör!
Pratar mer och oftare, skippar sistamålet mat (det kl 21) och somnar nånstans kring 19.30målet istället. Överlag har det hänt mycket!
De växer så fort!!

Jag har fått mjölkstockning eller något :cry:

Ont som tusan ivänster bröst, sidan och under mest.. Men bröstet är inte ett dugg hårt? :confused: brukar de inte vara det?

Brukar det göra ont när mjölken rinner till när man har mmjölkstockning? Nu kommer där en illande smärta som börjar i bröstet och lägger sig med ett tryck över hela bröstkorgen. Håller bara i några sekunder, men det gör rejält ont. :(

Rädslan är att det är någon infektion, sista tiden har hon börjat bitas rejält och det är inte omöjligt att där blivit något hål kanske...

Nu äter hon i varje fall, hade tänkt duscha sen men vet inte om det är lönt? Har ju ingen knuta att massera ut...?

Vad det är skönt att ligga lite efter er - sista dagarna har sonen börjat bli distraherad och greja med en massa annat medan han äter och det rinner mjölk över oss båda. Tur att jag för några veckor sedan läste om flera av era som gjorde likadant :up:. Buke =facit :bow:

Liknande trådar

R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 117
Senast: Roheryn
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 266
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 544
Senast: julgrisen
·
Gravid - 1år Någon som gjort det eller funderar på det? 😊 Vore superkul att se bilder och/eller höra era tankar och idéer kring det. En av mina...
Svar
18
· Visningar
1 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka