Vårföräldrar 2015 #4

Bjuder på en bild som visar hur sonen brukar sova dagtid :D

img_18631_55ba06bbddf2b34435c2b702.jpg

Bjuder på en bild som visar hur sonen brukar sova dagtid :D

img_18631_55ba06bbddf2b34435c2b702.jpg
Så där sover vår också dagtid... Omöjligt att ligga ner och sova då!

Nattetid är tanken att hon ska sova i egen säng men eftersom jag ammar till sömns så somnar hon ju oftast i vår säng och sen är frågan om jag orkar flytta henne.

Hon har pyamas på sig eftersom hon inte är kompatibel med filtar, de sparkas av utan pardon

Så där sover vår också dagtid... Omöjligt att ligga ner och sova då!

Nattetid är tanken att hon ska sova i egen säng men eftersom jag ammar till sömns så somnar hon ju oftast i vår säng och sen är frågan om jag orkar flytta henne.

Hon har pyamas på sig eftersom hon inte är kompatibel med filtar, de sparkas av utan pardon

Filtar och bebisar har någon slags antagonistiskt förhållande till varandra. Det räcker typ att sonen kollar på filten så åker den av. :confused:

Hur har ni era bebisar liggande när de sover? Har ni kudde och/eller täcke? Min sover i sin egen säng men ligger fortfarande i babynestet där kanterna förhindrar att han vänder sig och lägger sig på mage. Han har fortfarande inte vänt sig helt utan lyckas bara lägga sig på sidan än så länge men jag nojjar för att han ska vända sig till mage nattetid och inte få ordentligt med luft... Han är ju 3 månader och orkar lyfta på huvudet men jag tänker att han kanske sover djupt och inte märker att han inte får luft, eller tänk om jag sover djupt och inte hör honom skrika? (as if, jag vaknar av minsta lilla, men tänk om...)
Är jag superduperfjantig? :o :crazy:
Jag kan ju inte ha honom liggande i babynestet för all framtid...
I det har han ett fårskinn så vi har inte någon kudde där, det blir mjukt och fluffigt under huvudet ändå. Inget täcke än så länge, han har ju pyjamas och verkar ha lätt för att bli varm.

Kudde men inget täcke, tokvarm bebis.

Precis!
Pyamas med fötter är det enda rätta en så här kall sommar... I vinter får vi väl fodra pyamasen eller nåt.

Den som ändå kunde ha pyjamas med fötter. Vi har försökt ett par gånger men har fått inse att hennes fötter är för stora. Kan inte vara skönt när det spänner över tårna. :p

Den som ändå kunde ha pyjamas med fötter. Vi har försökt ett par gånger men har fått inse att hennes fötter är för stora. Kan inte vara skönt när det spänner över tårna. :p
Alls bebisar har olika problem :-D
Glad att vår funkar med pyamas med fötter i alla fall, strumpor är ju helt lönlöst! Kan också vara för att hon är så stor i övrigt så hon har så stora storlekar, oftare problem med att kläderna är för långa i ärmarna!

Lo sover i vår säng på sitt fårskinn, med pyjamas och bomullsfilt. Hon är ganska rörlig och snurrar och far en hel del.

Idag fick jag kommentaren av vilt främmande tant "oo men vilken liten söt! Den måste nästan vara helt ny". Tur att sonen inte förstod vad hon sa :p

Sen fortsatte tanten med "men borde han inte ha en mössa på sig?" (Han satt i bärselen, jag hade sonens solhatt i handen och vi var inomhus..)

Då på sekunden började sonen skrika så vi gick därifrån :D

Idag fick jag kommentaren av vilt främmande tant "oo men vilken liten söt! Den måste nästan vara helt ny". Tur att sonen inte förstod vad hon sa :p

Sen fortsatte tanten med "men borde han inte ha en mössa på sig?" (Han satt i bärselen, jag hade sonens solhatt i handen och vi var inomhus..)

Då på sekunden började sonen skrika så vi gick därifrån :D

Jag bara väntar på en mösskommentar och har redan repliken klar: "Kan du ta på henne mössan utan att hon mördar dig med blicken så varsågod!" :D L hatar verkligen att ha mössa på sig, ser inte fram emot hösten...

Sonen sover i vaggan på natten, med en hoprullad handduk på varje sida. Snart börjar det bli trångt dock. På kvällen somnar han oftast i mjukliften i vardagsrummet som vi sen bär upp till sängen. Antingen lyfter vi över honom då eller sätter ner hela i vaggan och lyfter över honom efter första matningen.

Klädsel är pyjamas med fötter eller strumpor, ev en bomullsfilt, men den brukar sällan stanna kvar...

Hur har ni era bebisar liggande när de sover? Har ni kudde och/eller täcke? Min sover i sin egen säng men ligger fortfarande i babynestet där kanterna förhindrar att han vänder sig och lägger sig på mage. Han har fortfarande inte vänt sig helt utan lyckas bara lägga sig på sidan än så länge men jag nojjar för att han ska vända sig till mage nattetid och inte få ordentligt med luft... Han är ju 3 månader och orkar lyfta på huvudet men jag tänker att han kanske sover djupt och inte märker att han inte får luft, eller tänk om jag sover djupt och inte hör honom skrika? (as if, jag vaknar av minsta lilla, men tänk om...)
Är jag superduperfjantig? :o :crazy:
Jag kan ju inte ha honom liggande i babynestet för all framtid...
I det har han ett fårskinn så vi har inte någon kudde där, det blir mjukt och fluffigt under huvudet ändå. Inget täcke än så länge, han har ju pyjamas och verkar ha lätt för att bli varm.

L sover i sin egen säng som sitter ihop med våran. Hon har haft täcke och kudde fram tills igår. Nu vågar jag inte att hon har kudden längre för hon tar tag i den och drar den över ansiktet.
Har kortbent eller långbent pyjamas beroende på hur varmt/kallt det är. Samma med täcket, är det varmt har hon det bara på fötterna.

Idag var det BVC besök och L är en riktig knubbis som ligger på översta kurvan på vikten. Så BVC-sköterskan tyckte att vi skulle ta fighten och få slut på nattmålen. Så hennes pappa kommer att få några jobbiga nätter framöver. Men ikväll har hon varit helt klubbad av vaccinet. Somnade vid 17 och har bara vaknat och ätit två gånger så undrar när det kommer vara morgon i morgon..

Varit iväg med hästen på pay & ride ikväll och när jag var hemma igen sov båda barnen. Konstig känsla :p Lilla E ligger bredvid mig i sin säng och sover så gott och jag har lyst att pussa och klämma på henne!!!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 066
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar