Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tyckte inte själva sprutan var så farlig, hon slutade snabbt gråta. Det går säkert bra!Nä det här med matning är inte det lättaste just nu... Ammar jag blir han distraherad av annat som låter och släpper taget och vrider sig som en liten mask mot ljudet för att titta. Ger jag flaska sitter han i babysittern och då vill han bara gungagungagunga och frustar när han tar i så mjölken far över hela köket.
I övrigt är frustrationen stor över att fötterna inte nås att stoppas i munnen, magläge är fortfarande bäbistortyr men att ligga i sängen och titta på takkronan är en höjdare.
Mitt lilla glin
Och jag har börjat få ångest över den stundande vaccinationen imorgon
Jag tänker likadant. Hon växer, är pigg och glad, och byter lika många blöjor som vanligt- hon får i sig tillräckligt. Efter några veckors hela sömnnätter har hon nu börjat ta ett nattmål vid 2-3-tiden, kanske kompenserar så?Två nätter nu så har A bara ätit två gånger och då är den ena av dom nog mest för att jag lyckats väcka henne när jag flyttat på henne i sängen för att rädda henne undan storasysters viftande armar Hon sover också mer "själv" och behöver inte ha kroppskontakt hela tiden.
Vad det gäller fokus vid amning så är typ hälften av tillfällena mest nån form av lekstund med tutten framme och hälften av gångerna äter hon faktiskt. Jag tänker att hon förmodligen ser till att få i sig precis det hon behöver sett över dygnet så det får va som det är.
Jag tänker likadant. Hon växer, är pigg och glad, och byter lika många blöjor som vanligt- hon får i sig tillräckligt. Efter några veckors hela sömnnätter har hon nu börjat ta ett nattmål vid 2-3-tiden, kanske kompenserar så?
Men hur funkar det med mjölkproduktionen att sluta tvärt? Sprängs man inte ?Så länge dom går upp i vikt och är nöjda och glada så är ju allt frid och fröjd
Jag tyckte det var så himla lagom att amma i ett halvår och då sluta ganska tvärt och har väl därför haft samma tanke denna gång. Så vi kommer nog börja trappa ner nu snart och även börja ge gröt som sen kommer bytas ut helt mot ett av målen
Jag tyckte inte själva sprutan var så farlig, hon slutade snabbt gråta. Det går säkert bra!
Men hur funkar det med mjölkproduktionen att sluta tvärt? Sprängs man inte ?
Jag har aldrig tidigare kunnat identifiera utvecklingssprång men nu är det väldigt mycket som stämmer. Gnälligare, vill äta lite oftare och konstant en hand i munnen. Enligt appen är det två dagar kvar men jag tycker att det började ca i förrgår så kanske ligger lite efter. Får se om det dyker upp en välutvecklad bebis om ett par dagar då
Jag tycker att det är svårt att urskilja utvecklingssprången... Är inga sådär klockrena här, eller så är det bara jag som är ouppmärksam...? Han är kinkig och glad om vartannat hela tiden, äter olika mycket från dag till dag och sömnen är oftast bra med någon dålig natt då och då. Han utvecklas mest hela tiden ändå tycker jag.
Märker ni andra av sprången ordentligt i skov av kinkighet osv?
Här hemma var det smakpremiär idag , det var en från Elisen
Potatis fick vara starten på matkarriären ni som börjat med smakportioner, hur har ni gjort? Känner egentligen att 4 mån är lite väl tidigt (väntade till 8 mån med 1a barnet) men hon är väldigt intresserad av mat, vad vi äter, tja, allt ska ju in i munnen i tid och otid storasyster bara grät och var ointresserad.
Ge samma livsmedel flera gånger på rad innan nytt presenteras? Yttepyttelite även fast bebis vill ha mer?
Har glömt av mig