Jag känner lite tvärtom ... Hade gärna gett mer ersättning för att jag ska bli mindre låst men ungen är av den otåliga sorten och det tar ju TID att värma! Hon hinner typ svälta ihjäl, i hennes värld ...
Dessutom, vi har svårt att komma ihåg att ta med oss blöjor ut ... Flaskor blir nog ett moment för mycket just nu.
Barnet tar dock flaskan bra så jag räknar med att vi kommer komma in i det och mata mer med utpumpat och ersättning framöver.
Just nu har jag också jäkligt ont i bröstvårtorna så jag tänkte faktiskt skaffa en amningsnapp, och försöka flaska lite, så de får lite avlastning ...
Går det bättre med din amning nu förresten?
Själva amningen är helt smärtfri efter jag skaffade amningsnapp. Utan den hade min värld nog rasat samman Nu vill han inte gärna äta utan den men det gör mej inte så mycket.
Han ammas på morgonen (sover hela natten annars hade han ammats då med) och så gott det går före varje flaska resten av dagen. Det är det enda vi ammar numera. Så det blir inte så mycket.
Han blir ibland helt akut hungrig och är man inte beredd med bröstet innan han helt akut kommer svälta ihjäl så tänker han inte ammas alls, utan låter gråter hellre högt och tydligt tills flaskan kommer. Eventuellt går det amma efteråt istället.