Vårföräldrar 2015 #4

Den första sägs komma när barnet är mellan 4,5 och 5,5 veckor gammal och sen kommer nästa kring 7,5 om jag minns rätt. Sen kommer de med lite olika längd och intervall :).

När jag tänker efter nu så borde hon haft ett språng typ senaste veckan (är 9 veckor nu) för hon äter inte lika ofta utan tar inte bröstet bara för att utan bara när hon är hungrig. Och så har hon blivit väldigt pratig och skrattig. Kan det stämma? Ni som har sen där appen? :)

När jag tänker efter nu så borde hon haft ett språng typ senaste veckan (är 9 veckor nu) för hon äter inte lika ofta utan tar inte bröstet bara för att utan bara när hon är hungrig. Och så har hon blivit väldigt pratig och skrattig. Kan det stämma? Ni som har sen där appen? :)
Ja, det tror jag. Det andra språnget händer när de är 7,5-9,5 veckor :)

Jag bara förutsatte att det var födelsedagen.

I appen står det faktiskt "the first leap will appear about 4,5 weeks after the due date".

Men frågan är om det kan stämma? Skulle ju innebära att vår kille skulle komma till steg 1 när han är 7,5 vecka. Och man räknar ju inte korrigerad ålder när de är fullgångna..

I appen står det faktiskt "the first leap will appear about 4,5 weeks after the due date".

Men frågan är om det kan stämma? Skulle ju innebära att vår kille skulle komma till steg 1 när han är 7,5 vecka. Och man räknar ju inte korrigerad ålder när de är fullgångna..
Jaha, är inte due date den dagen barnet föddes och inte den beräknade födelsedagen? :)

Men det stod ju faktiskt på familjelivslänken också att det var för beräknad födsel och om barnet är fött för tidigt kommer sprången senare :)

Min har också lika dålig tajming :D
Vi har upptäckt att han gillar att titta på fiskarna i akvariet, de är stora och färgglada så de fångar verkligen hans uppmärksamhet. Sätter oss en stund där och tittar på dom innan vi ska lägga oss på kvällen och efter en stund blir han trött och somnar.
Nätterna går oftast ca 2 h mellan matningspassen. På förmiddagarna sover han däremot oftast längre pass, men då är jag pigg och klarvaken istället... Jag verkar inte riktigt lyckas fungera så där som alla pratar om att man ska göra, dvs sova när bebisen sover...

Här är det precis samma, 2h mellan amningarna på natten och jag är lipfärdig av trötthet! På dagarna finns det inte en chans att jag ska lyckas sova...

Här är det precis samma, 2h mellan amningarna på natten och jag är lipfärdig av trötthet! På dagarna finns det inte en chans att jag ska lyckas sova...

Nej man blir ju lite trött till slut. Här har vi dock slagit sovrekord inatt, bara vaknat en gång mellan 23-06. Såg väl ut såhär när jag vaknade av mig själv imorse och såg vad klockan var: :eek: :confused: Så här mycket har jag inte sovit på länge, jag känner mig jättepigg :D
Återstår väl att se om det håller i sig eller om det var en engångsgrej.

Nej man blir ju lite trött till slut. Här har vi dock slagit sovrekord inatt, bara vaknat en gång mellan 23-06. Såg väl ut såhär när jag vaknade av mig själv imorse och såg vad klockan var: :eek: :confused: Så här mycket har jag inte sovit på länge, jag känner mig jättepigg :D
Återstår väl att se om det håller i sig eller om det var en engångsgrej.
Här är vi också utsövda. Två matningar inatt men rekordsnabba på typ 10 minuter.

Igår hade jag för första gången riktigt svårt att lämna över till pappan och åka till stallet. När jag väl satt i sadeln bjöd han på ett sådant där fantastiskt ridpass, som jag log mig igenom från början till slut. Så det var vältajmat;). Kom hem till en sovande liten fröken, som nöjt sov vidare i ytterligare några timmar:up:

Jag måste ha världens goaste unge :D Igår var han vaken 3(!) timmar på kvällen och var glad hela tiden. Låg och tittade på ljuset och tvn med mig :love:

Här har vi med tre matningar sovit mellan 23-09 :eek::D
Det var matning och blöjbyte vid 6 när mannen gick upp. Sen var det visst någon som inte kom tillbaka till nästet utan sov bredvid mig i sängen. Mysigt sa bebis och sov som en stock i 3 timmar till :love:

Dags för andra träningspasset enligt Olgas bok idag. Fast idag har jag med både bäbis och 3 åring ;)
Sen ska vi ta en promenad i skogen och ge myrorna socker :p

Den som bara hade tre matningar under natten... :p L är som jag; äter lite men ofta.

Idag blir lillskiten tre veckor och det innebär att jag bara har 21 sprutor kvar, sen slipper jag det där sattyget! :bump:

Grattis @Magnum!!

@Lime har du några känningar än?

Inga känningar här, börjar bli otroligt rastlös. Samtidigt så känns det tryggt att allt är som vanligt. Det bästa vore om det bara kunde sätta igång så jag slipper fundera mer. :)

Var hos bm igår och fick väl ur mig en del om hur jag mår och fick en läkartid nästa vecka. När jag börjar analysera mig själv inser jag ju att det är en depression, har haft några stycken förut och vet med mig att jag kan ha svårt att se tecknen men det är ganska tydligt när jag tänker efter. Äter mycket sämre, skolarbetet går sämre, orkar inte engagera mig, ligger i soffan hela dagarna och sträckkollar serier. Ser inte fram emot något alls, varken bebis eller något annat och det finns ingenting som kan göra mig glad. Folk tror att jag bara är trött på att vara gravid och säger att det kommer vara såå värt det när bebis är ute, och det kanske är sant. Men just nu känns det som att livet aldrig kommer att bli bra, vare sig jag har en bebis eller inte. Stackars unge som får födas till en sånhär mamma.

Men som sagt, läkartid nästa vecka. Får se vad det leder till.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 066
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar