Jag bara förutsatte att det var födelsedagen.De här sprången som tas upp i t.ex. Wonder Weeks, räknas de från BF eller från faktiskt födelsedag? I appen anger man ju bara "due date" men min skitunge jäste ju i nio dagar extra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag bara förutsatte att det var födelsedagen.De här sprången som tas upp i t.ex. Wonder Weeks, räknas de från BF eller från faktiskt födelsedag? I appen anger man ju bara "due date" men min skitunge jäste ju i nio dagar extra.
Den första sägs komma när barnet är mellan 4,5 och 5,5 veckor gammal och sen kommer nästa kring 7,5 om jag minns rätt. Sen kommer de med lite olika längd och intervall .
Ja, det tror jag. Det andra språnget händer när de är 7,5-9,5 veckorNär jag tänker efter nu så borde hon haft ett språng typ senaste veckan (är 9 veckor nu) för hon äter inte lika ofta utan tar inte bröstet bara för att utan bara när hon är hungrig. Och så har hon blivit väldigt pratig och skrattig. Kan det stämma? Ni som har sen där appen?
Jag bara förutsatte att det var födelsedagen.
Jaha, är inte due date den dagen barnet föddes och inte den beräknade födelsedagen?I appen står det faktiskt "the first leap will appear about 4,5 weeks after the due date".
Men frågan är om det kan stämma? Skulle ju innebära att vår kille skulle komma till steg 1 när han är 7,5 vecka. Och man räknar ju inte korrigerad ålder när de är fullgångna..
Den är ju från Familjeliv, är det verkligen ok att posta här på Buke?En länk med utvecklingssprången som jag gillar
Hoppas jagDen är ju från Familjeliv, är det verkligen ok att posta här på Buke?
Jaha, är inte due date den dagen barnet föddes och inte den beräknade födelsedagen?
Min har också lika dålig tajming
Vi har upptäckt att han gillar att titta på fiskarna i akvariet, de är stora och färgglada så de fångar verkligen hans uppmärksamhet. Sätter oss en stund där och tittar på dom innan vi ska lägga oss på kvällen och efter en stund blir han trött och somnar.
Nätterna går oftast ca 2 h mellan matningspassen. På förmiddagarna sover han däremot oftast längre pass, men då är jag pigg och klarvaken istället... Jag verkar inte riktigt lyckas fungera så där som alla pratar om att man ska göra, dvs sova när bebisen sover...
Här är det precis samma, 2h mellan amningarna på natten och jag är lipfärdig av trötthet! På dagarna finns det inte en chans att jag ska lyckas sova...
Här är vi också utsövda. Två matningar inatt men rekordsnabba på typ 10 minuter.Nej man blir ju lite trött till slut. Här har vi dock slagit sovrekord inatt, bara vaknat en gång mellan 23-06. Såg väl ut såhär när jag vaknade av mig själv imorse och såg vad klockan var: Så här mycket har jag inte sovit på länge, jag känner mig jättepigg
Återstår väl att se om det håller i sig eller om det var en engångsgrej.