Vårföräldrar 2015 #4

Sånna ggr ger min man ersättning. Hade tänkt pumpa men hon lämnar dåligt mes mjölk för att det ska vara smidigt att pumpa så jag la ner det. Orka krångla om vi inte måste :)
Har jag inte ens tänkt påO_o, du har inte upplevt att hon föredrar det ena eller det andra när ni både ammar och ger ersättning?

Jag fick iaf ur en rejäl dos igår på kvällen så nu finns det ett mål mat och jag ska rida i morgonsolen :bump:

Har jag inte ens tänkt påO_o, du har inte upplevt att hon föredrar det ena eller det andra när ni både ammar och ger ersättning?

Jag fick iaf ur en rejäl dos igår på kvällen så nu finns det ett mål mat och jag ska rida i morgonsolen :bump:

Helst ligger hon ju vid bröstet men det har inte varit några problem att ge henne ersättning :) Hon får det inte ens varje dag utan vid behov då jag rider, springer gör nåt med storasyster själv och det funkar bra och alla är nöjda!

• Gilla
Reactions: Lo_
Idag är jag och lillan funktionärer på min islandshäst förenings vårtävling :D Både vagn och sele får hänga med så hoppas jag hon är nöjd hela dagen.

Hej hej!
Hoppar in ifrån höstföräldrar -15 och har två frågor ni kanske kan svara på. :)
Har ni något bra inköpstips till en 1:a förälder, som kanske inte står med i alla listor som finns på nätet? Som man inte tänkt på
eller dem kanske täcker det mesta?
Och sen, hur mycket kläder i dem första storlekarna (50 och uppåt) kan/bör man köpa på sig egentligen innan dem hunnit växa ur?
Så man inte har 5-6 plagg extra som aldrig hinner användas.

Grattis till era små! Längtar tills min levereras! :love:

Helst ligger hon ju vid bröstet men det har inte varit några problem att ge henne ersättning :) Hon får det inte ens varje dag utan vid behov då jag rider, springer gör nåt med storasyster själv och det funkar bra och alla är nöjda!
Ok trodde risken framförallt var att de ratade bröstet eftersom de inte behöver jobba lika hårt för ersättningen.

Bvc idag, 4 veckor gammal. 58 cm och 5,4 kg. 500 g uppgång på en vecka, fortfarande! :eek: hon började ett sträck över genomsnitt, nu ligger hon på översta sträcket (både längd, vikt och huvudmått) :rofl:
Tror det är grädde i boobsen :cool:

Och på tal om utvecklingssprång, så har vi nått första. Hon låter helt plötsligt :eek: :p
Från att alltid ha sovit/legat vaken och varit nöjd så bestämde sig damen igår för att det var en skitkväll. Ligga i famnen var inte kul, snutta - då blev hon arg för där kom mjölk :p
Sova själv gick inte, utan det blev sjalen som rycka in. Tack gode gud för dem :p

Hon börjar komma ikapp min nu :D:p

Hej hej!
Har ni något bra inköpstips till en 1:a förälder, som kanske inte står med i alla listor som finns på nätet? Som man inte tänkt på
Och sen, hur mycket kläder i dem första storlekarna (50 och uppåt) kan/bör man köpa på sig egentligen innan dem hunnit växa ur?

Våran var stor så i princip hann han aldrig använda kläderna i storlek 50, även blöjorna i storlek 1 användes heller aldrig, så mitt tips är köp inte på dig för mycket i minska storlek ;)

Hej hej!

Ang kläder så är mitt tips att köpa lite av lite olika typer av plagg så man kommer fram till vad man trivs med att använda. Vissa av kläderna jag köpte är oanvända, inte för att hon är för stor utan för att dom inte är så praktiska som jag inbillade mig. För oss har det varit en mysig aktivitet att köpa ner kläder :)

Hej hej!

Jag tänker att ni kan köpa det mesta när ni vet hur stor er bebis är. Vår dotter är en månad nu och har fortf minsta storlek på blöjor och stl 50 på kläder är lagom nu.... Nästan alla presenter har varit i stl 56 och jag har fått köpa några omgångar kläder i stl 50. Omlottbodies och byxor med påsydda fötter använder vi mest. Strumpor är väldigt svårt att lyckas stanna på minifötterna som hon ligger och fäktar med för jämnan.

Våran var stor så i princip hann han aldrig använda kläderna i storlek 50, även blöjorna i storlek 1 användes heller aldrig, så mitt tips är köp inte på dig för mycket i minska storlek ;)

Hihi det tipset fick vi också och följde. Sen fick vi en miniplutt som 4 veckor gammal fortfarande inte vuxit i stl 50 :p

Så mitt tips är köp inte för mycket kläder innan (om man nu kan hålla sig :D ). När ni vet storlek på bebis kan ni komplettera. Man får ju mängder med kläder också men vi har fått mest i stl 56 och 62.

Angående strumpor så är polarn och pyrets orginal (de man får i gratisboxarna) och deras ribbade överlägset bäst. Alla andra strumpor sitter på max en minut men dessa har vår kille inte lyckats sparka av sig än.

• Gilla
Reactions: Lo_
Hej hej!

Håller med dom andra och tillägger, får ni en kräkbebis så går det åt mycket överdelar. Och det vet man ju inte förens bebisen är född. Sonen kräktes miljoner gånger om dagen tills han var ca 8-9 månader. Förutom kläder så hade han alltid en liten handduk på sig som skulle ta det värsta.

Så kräkbebis; överdelar som är lätta att byta och små handdukar.
Tvättmaskinen kommer gå i ett..

Du märker snabbt om du fått en kräkbebis eller inte :p

Vi ger också ersättning någon gång då och då om jag inte haft möjlighet att pumpa ur innan. Ser till att ha några sådana där små tetror från Nan hemma. Så kan pappan mata om jag tex. ska vara i stallet ett tag. Fungerar bra här med!

Har som sagt varit på tävling idag jag och lillskruttan :) Hon åt där vid 9 tiden, sen sov hon i vagnen till kvart i 3! Då ville hon ha mat och ny blöja, sen satt hon i selen en stund innan vi åkte hem. Nu sover hon i soffan igen ;) Jobbig onge!

Funderar på om vi också ska testa med ersättning, fick inte ur så mycket när jag testade att pumpa. Har heller inga problem med att brösten blir spända även om det dröjer lite längre mellan amningarna. Hade varit skönt att kunna vara iväg ett par timmar! Borde ju bara vara att avbryta flaskmatningen om man märker att det påverkar amningen negativt? Vid vilken ålder började ni ge ersättning?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 066
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar