Blockamma?
Man bestämmer ett tidsintervall på x antal timmar dör man enbart ammar på ett bröst i taget. I syfte att få ner produktionen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blockamma?
Har jag inte ens tänkt på, du har inte upplevt att hon föredrar det ena eller det andra när ni både ammar och ger ersättning?Sånna ggr ger min man ersättning. Hade tänkt pumpa men hon lämnar dåligt mes mjölk för att det ska vara smidigt att pumpa så jag la ner det. Orka krångla om vi inte måste
Aha!Man bestämmer ett tidsintervall på x antal timmar dör man enbart ammar på ett bröst i taget. I syfte att få ner produktionen.
Har jag inte ens tänkt på, du har inte upplevt att hon föredrar det ena eller det andra när ni både ammar och ger ersättning?
Jag fick iaf ur en rejäl dos igår på kvällen så nu finns det ett mål mat och jag ska rida i morgonsolen
Ok trodde risken framförallt var att de ratade bröstet eftersom de inte behöver jobba lika hårt för ersättningen.Helst ligger hon ju vid bröstet men det har inte varit några problem att ge henne ersättning Hon får det inte ens varje dag utan vid behov då jag rider, springer gör nåt med storasyster själv och det funkar bra och alla är nöjda!
Bvc idag, 4 veckor gammal. 58 cm och 5,4 kg. 500 g uppgång på en vecka, fortfarande! hon började ett sträck över genomsnitt, nu ligger hon på översta sträcket (både längd, vikt och huvudmått)
Tror det är grädde i boobsen
Och på tal om utvecklingssprång, så har vi nått första. Hon låter helt plötsligt
Från att alltid ha sovit/legat vaken och varit nöjd så bestämde sig damen igår för att det var en skitkväll. Ligga i famnen var inte kul, snutta - då blev hon arg för där kom mjölk
Sova själv gick inte, utan det blev sjalen som rycka in. Tack gode gud för dem
Hej hej!
Hoppar in ifrån höstföräldrar -15 och har två frågor ni kanske kan svara på.
Har ni något bra inköpstips till en 1:a förälder, som kanske inte står med i alla listor som finns på nätet? Som man inte tänkt på
eller dem kanske täcker det mesta?
Och sen, hur mycket kläder i dem första storlekarna (50 och uppåt) kan/bör man köpa på sig egentligen innan dem hunnit växa ur?
Så man inte har 5-6 plagg extra som aldrig hinner användas.
Grattis till era små! Längtar tills min levereras!
Hej hej!
Har ni något bra inköpstips till en 1:a förälder, som kanske inte står med i alla listor som finns på nätet? Som man inte tänkt på
Och sen, hur mycket kläder i dem första storlekarna (50 och uppåt) kan/bör man köpa på sig egentligen innan dem hunnit växa ur?
Jag tänker att ni kan köpa det mesta när ni vet hur stor er bebis är. Vår dotter är en månad nu och har fortf minsta storlek på blöjor och stl 50 på kläder är lagom nu.... Nästan alla presenter har varit i stl 56 och jag har fått köpa några omgångar kläder i stl 50. Omlottbodies och byxor med påsydda fötter använder vi mest. Strumpor är väldigt svårt att lyckas stanna på minifötterna som hon ligger och fäktar med för jämnan.Hej hej!
Våran var stor så i princip hann han aldrig använda kläderna i storlek 50, även blöjorna i storlek 1 användes heller aldrig, så mitt tips är köp inte på dig för mycket i minska storlek
Hej hej!
Ok trodde risken framförallt var att de ratade bröstet eftersom de inte behöver jobba lika hårt för ersättningen.
Helst ligger hon ju vid bröstet men det har inte varit några problem att ge henne ersättning Hon får det inte ens varje dag utan vid behov då jag rider, springer gör nåt med storasyster själv och det funkar bra och alla är nöjda!
Ok trodde risken framförallt var att de ratade bröstet eftersom de inte behöver jobba lika hårt för ersättningen.
Vi ger också ersättning någon gång då och då om jag inte haft möjlighet att pumpa ur innan. Ser till att ha några sådana där små tetror från Nan hemma. Så kan pappan mata om jag tex. ska vara i stallet ett tag. Fungerar bra här med!