Får hoppas att jag dels inte har det och skulle jag ha det att det inte orsakar problem och jag får rida... Ska på kontroll nästa vecka.Jag har inte ridit på många år men jag tror inte det skulle orsaka problem i sadeln.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Får hoppas att jag dels inte har det och skulle jag ha det att det inte orsakar problem och jag får rida... Ska på kontroll nästa vecka.Jag har inte ridit på många år men jag tror inte det skulle orsaka problem i sadeln.
Får hoppas att jag dels inte har det och skulle jag ha det att det inte orsakar problem och jag får rida... Ska på kontroll nästa vecka.
AbsolutBerätta gärna vad som sägs på kontrollen.
Åh vi har problem med namn... Det namnet som vi tycker passar heter även grannens (bor i lägenheter) son som även är medryttare på min häst. Har frågat henne om det är ok och det är det men det känns fortfarande lite konstigt... hur skulle ni har resonerat?
Antar att inte bara jag har en bebis som har oerhört bra tajming vad gäller det mesta? Vill äta precis när man själv ska äta, bajsar precis när han somnat in och gråter mitt i ett bra tv-program.
Han brukar alltid vara extra kinkig på kvällen då han brukar gnälla och har svårt att komma till ro. Han äter oftare och sover bara korta stunder innan han blir orolig igen. När vi går och lägger oss framåt kl 23 brukar han somna direkt efter maten och sover sen gott hela natten förutom vid matning och blöjbyten.
Igår gick jag därför runt med honom i sjalen hela kvällen för att lugna honom och när han somnade efter maten runt kl 20 tänkte jag att det ju är lika bra att stanna uppe tills han vaknar igen och vill käka så passar jag på att lägga mig då. Döm om min förvåning när han sov och sov och sov. Framåt 22.30 bestämde jag mig för att gå och lägga mig ändå. Självklart vaknar han då och vill äta. Som tur var somnade han gott efter det så jag fick min sömn till slut .
Jag har inte sovit en blund på dagtid. De få gånger hon sover utan vara på vagnspromenad så ligger hon antingen i min famn eller så passar jag på att duscha/äta/städa. Verkar klara mig hyfsat på den upphackade sömn jag får på natten ändå. Liggammar och somnar rätt fort.Min har också lika dålig tajming
Vi har upptäckt att han gillar att titta på fiskarna i akvariet, de är stora och färgglada så de fångar verkligen hans uppmärksamhet. Sätter oss en stund där och tittar på dom innan vi ska lägga oss på kvällen och efter en stund blir han trött och somnar.
Nätterna går oftast ca 2 h mellan matningspassen. På förmiddagarna sover han däremot oftast längre pass, men då är jag pigg och klarvaken istället... Jag verkar inte riktigt lyckas fungera så där som alla pratar om att man ska göra, dvs sova när bebisen sover...
Låter som att våra bebisar har samma dygnsrytm. Han sover också längre pass (mellan 2,5-3 timmar) på dagarna och på nätterna är intervallet ungefär samma som för dig. Har också svårt att sova på dagarna, lyckas dock få till någon tupplur per dag men ofta hinner jag bara slumra till innan han vaknar igen .Min har också lika dålig tajming
Vi har upptäckt att han gillar att titta på fiskarna i akvariet, de är stora och färgglada så de fångar verkligen hans uppmärksamhet. Sätter oss en stund där och tittar på dom innan vi ska lägga oss på kvällen och efter en stund blir han trött och somnar.
Nätterna går oftast ca 2 h mellan matningspassen. På förmiddagarna sover han däremot oftast längre pass, men då är jag pigg och klarvaken istället... Jag verkar inte riktigt lyckas fungera så där som alla pratar om att man ska göra, dvs sova när bebisen sover...
Min gosse vägde nästan som din vid förra BVC-besöket och det börjar bli riktigt tungt att bära omkring på honom nu. Han VILL nästan inget annat än att bli buren så det känns i både armar och rygg. Tur att han diggar bärsjalen, annars hade jag aldrig pallat .Bvc besök avklarat. Hon har gått upp 530 g sen sist som var för två veckor sen. Väger alltså nu 5565 g och är 58,5cm lång. Usch va min lilla bäbis blir stor
Liggamning gör susen , den som kom på det borde få nobelpriset . Hade aldrig varit så pigg om dagarna om jag inte fått den extra sömnen som liggamningen ger.Jag har inte sovit en blund på dagtid. De få gånger hon sover utan vara på vagnspromenad så ligger hon antingen i min famn eller så passar jag på att duscha/äta/städa. Verkar klara mig hyfsat på den upphackade sömn jag får på natten ändå. Liggammar och somnar rätt fort.
Vid vilka veckor kommer dessa utvecklingssprång?Är det förresten några här inne som märkt av något utvecklingssprång ännu? Jag misstänker (vilket jag tagit upp i tråden tidigare) att han precis har gått igenom, eller går igenom ett sådant språng nu. Han är 5 veckor idag så det stämmer bra in att det skulle ske nu.
Han är mycket mer medveten om omgivningen och ler när han ser oss . Han är vaken längre stunder och nöjd med att bara ligga och spana in omgivningen. Han är lättare att trösta, även om han är gnällig och det kan ta tid att få honom lugn. Det är inte alls lika ofta som han skriker hysteriskt.
Är det förresten några här inne som märkt av något utvecklingssprång ännu? Jag misstänker (vilket jag tagit upp i tråden tidigare) att han precis har gått igenom, eller går igenom ett sådant språng nu. Han är 5 veckor idag så det stämmer bra in att det skulle ske nu.
Han är mycket mer medveten om omgivningen och ler när han ser oss . Han är vaken längre stunder och nöjd med att bara ligga och spana in omgivningen. Han är lättare att trösta, även om han är gnällig och det kan ta tid att få honom lugn. Det är inte alls lika ofta som han skriker hysteriskt.
Den första sägs komma när barnet är mellan 4,5 och 5,5 veckor gammal och sen kommer nästa kring 7,5 om jag minns rätt. Sen kommer de med lite olika längd och intervall .Vid vilka veckor kommer dessa utvecklingssprång?