Rhinos
Trådstartare
Prata med din barnmorska. Så ska du inte behöva gå och känna utan att ha någon att prata med.Att vara gravid, deppig, ha ont och behöva avstå från typ allt jag tycker är kul blir inte roligare när man ovanpå det lyckas dra på sig huvudlöss. Jag vet inte hur eller vem jag har fått det av men nu har jag det i alla fall och det kliar och jag hoppas dom försvinner fort av behandling.
I en gravidgrupp var det en som tipsade om att ha en målbild att tänka på när det är jobbigt, främst under förlossningen. Kände bara: för jag har absolut ingen målbild som gör att något känns bättre. Varken som har med bebis eller något annat att göra. Allt efter förlossningen känns bara som en massa kanske. Det kanske går bra, jag kanske kommer må bra, jag kanske kommer hinna bada i sommar om avslaget slutar i tid, jag kanske kommer kunna rida inom två månader om jag ens hittar en häst att rida på. Jag kanske även kommer bli djupt deprimerad och inte alls trivas med livet, vilket känns som en överhängande risk för min del med tanke på min historia med psykisk ohälsa. Känns bara jäkligt tungt nu och jag ser inte fram emot något alls. Kanske något jag borde ta upp med min barnmorska istället för att säga att allt är bra som jag brukar men det känns lite sent påtänkt nu när det bara är 24 dagar kvar till BF.
Jag förstår att det är svårt att se ett ljus i tunneln och jag ska inte ljuga och påstå att livet blir som vanligt efter förlossningen, snarare tvärtom. Det går upp och ner men varje dag är så mycket bättre än den sista tiden i graviditeten, och då hade jag ändå en lätt graviditet. Det tar såklart lite tid innan kroppen är återställd men bara det faktum att det är mycket lättare att röra sig är helt fantastiskt och att den extra tyngden man hade nu går att lägga ifrån sig när bebis blir tung att bära är jätteskönt.
Det där med målbild var för flummig för mig och sambon så vi sket i det, trots att det tjatades så pass mycket om det att vi nästan kände oss tvungna att krysta fram en målbild bara för att göra alla nöjda . Men känner du att det känns lättare att ha en målbild tycker jag att @Retros målbild låter som ett konkret mål, kanske kan du skapa något liknande kring något som du mår bra av?