Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi ska åka in och väga mm om en stund. Visst är det vanliga att de går ner lite första tiden? Ska bli intressant att se hur mycket hon faktiskt får i sig under sina långa måltider . Första dagarna funkade det inte riktigt så vi får seVi hade besök av bvc igår. Bebis har gått upp 115 gram över födelsevikten, så det är en glupsk gosse jag har . Ammar runt varannan-vartredje timma. Han har även börjat få längre vakna stunderd
spännande . Ja, till oss sa de att det är först vid två veckor ålder de har samma eller högre vikt än födelsevikten så vår kille är lite tidig.Vi ska åka in och väga mm om en stund. Visst är det vanliga att de går ner lite första tiden? Ska bli intressant att se hur mycket hon faktiskt får i sig under sina långa måltider . Första dagarna funkade det inte riktigt så vi får se
Klarvaken mitt i natten.
Ska jag få BARN imorgon?? Vaddå BARN?? Vill jag ens HA barn?? Kan jag ångra mig nu?! Jag kanske skulle ha skaffat hund istället??
Kommer det göra ont? Kommer jag dö? Spricka från Ystad till Haparanda? Kommer vi bli bra föräldrar? Kommer vi få ett roligt barn? Kommer han vara frisk?? Tänk om han fått några konstiga skador av mina illamåendetabletter? Tänk om han får tre fötter t ex? (Då kommer det bli JÄTTEDYRT med skor!)
Hur mår han där inne nu? Vad GÖR han? Är det normalt att han hickar så här mycket? Har han kramp??
Tänk om jag är skitdålig på att vara mamma? Inte gillar det alls? (Jag har kört barnvagn EN gång, på väg ut från butiken, och det första jag gjorde var att släppa dörren rakt på den - var det ett TECKEN??!)
Kommer jag träffa mitt barn idag eller ska jag bara gå och jobba som vanligt? Krysta eller beställa tårta till Lottas 50-årsuppvaktning?
GAAAAH! Borde verkligen sova!
P
Jag hoppas också hon blir bra mycket effektivare, kan det inte vara såhär i början tills man får lite mer rutiner och mjölken rinner snabbare?
Det tycker jag absolut inte att du ska behöva känna. Det är inte konstigt att tankar snurrar. Det ÄR ju trots allt en stor omställning i livet och det vänder från en dag till en annan. Tillåt dig att känna så och skuldbelägg dig inte för det.Du är inte ensam om att börja fundera så här på sluttampen. Nu har jag tre dagar kvar till bf och glädjen och förväntan har ersatts av tvivel. Vad har vi gjort? Tänk om han inte är frisk. Tänk om något går fel vid födseln. Kommer vi kunna uppfostra honom rätt? Tänk om han blir mobbad i skolan? Tänk om han blir en mobbare? Var det här verkligen en bra ide? Vi hade det så bra innan, bara vi två. Kommer vi att förvandlas till trötta, irriterade småbarnsföräldrar som hålögt vandrar runt med oborstat hår i nerkräkta mysdressar och glömmer bort både oss själva och varandra och glida isär? Kommer min kropp att klara det här, blir den sig någonsin lik igen? Det värsta är de ytliga funderingarna, jag skäms.
Jag skulle ju aldrig ha barn, varför ändrade jag mig, var det verkligen ett bra beslut, jag är inget avelsmaterial det har jag aldrig tyckt så hur gick det här till?
Helst av allt har jag bara lust att ta på mig löparskorna och ge mig ut och springa och rensa hjärnan. Men inte ens det kan jag.
Mitt gamla invanda liv är oåterkalleligt förändrat. Jag tyckte om det livet, det liv jag skapat och vant mig vid de senaste 32 åren.
Det enda som ekar i mitt huvud just nu är omgivningens tidigare kommentarer, när jag varit otålig, om att "Vänta du bara, snart kommer du önska att du kunde stoppa tillbaka den så att du får lite lugn och ro igen..."
Och NU känner jag mig otacksam
spännande . Ja, till oss sa de att det är först vid två veckor ålder de har samma eller högre vikt än födelsevikten så vår kille är lite tidig.
Du är inte ensam om att börja fundera så här på sluttampen. Nu har jag tre dagar kvar till bf och glädjen och förväntan har ersatts av tvivel. Vad har vi gjort? Tänk om han inte är frisk. Tänk om något går fel vid födseln. Kommer vi kunna uppfostra honom rätt? Tänk om han blir mobbad i skolan? Tänk om han blir en mobbare? Var det här verkligen en bra ide? Vi hade det så bra innan, bara vi två. Kommer vi att förvandlas till trötta, irriterade småbarnsföräldrar som hålögt vandrar runt med oborstat hår i nerkräkta mysdressar och glömmer bort både oss själva och varandra och glida isär? Kommer min kropp att klara det här, blir den sig någonsin lik igen? Det värsta är de ytliga funderingarna, jag skäms.
Jag skulle ju aldrig ha barn, varför ändrade jag mig, var det verkligen ett bra beslut, jag är inget avelsmaterial det har jag aldrig tyckt så hur gick det här till?
Helst av allt har jag bara lust att ta på mig löparskorna och ge mig ut och springa och rensa hjärnan. Men inte ens det kan jag.
Mitt gamla invanda liv är oåterkalleligt förändrat. Jag tyckte om det livet, det liv jag skapat och vant mig vid de senaste 32 åren.
Det enda som ekar i mitt huvud just nu är omgivningens tidigare kommentarer, när jag varit otålig, om att "Vänta du bara, snart kommer du önska att du kunde stoppa tillbaka den så att du får lite lugn och ro igen..."
Och NU känner jag mig otacksam
Noterade just, att jag inte är täppt längre
Åh! Hur lång tid tog det?
Hur lång tid var du täppt?
Funderade på det inatt, när jag låg vaken för jag var precis tilltäppt, skitirriterad och väntade på att det skulle släppa. 'Tänk om det aldrig blir bra igen'...
Det släppte på mig nån dag efter förlossningen också. Var täppt mer eller mindre hela graviditeten. Var lika med äldsta dottern.
Haha, oj, det var bra jobbat av henne .Ja Emelie hade gått upp över födelsevikten på 48 timmars kontrollen
Jag var nog täppt större delen av graviditeten, det blev mitt normaltillstånd. Släppte direkt efter att Lo kom ut men jag reflekterade inte över det förrän igår tror jag. Hav förtröstan, ni kommer kunna andas igen.Åh! Hur lång tid tog det?
Hur lång tid var du täppt?
Funderade på det inatt, när jag låg vaken för jag var precis tilltäppt, skitirriterad och väntade på att det skulle släppa. 'Tänk om det aldrig blir bra igen'...
Jo det tror jag och sen kommer det tillbaka snuttiga dagar när de behöver höja produktionen.