Båda mina barn är fredagsbarn och dom är ju bäst
Heja
Såklart
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Båda mina barn är fredagsbarn och dom är ju bäst
Heja
Såklart
Ja, det betyder alltså att din unge måste ut imorgon med ju
Lagom med uppdatering till min lunchrast som sagt
Så beställer två bebisar till innan lunch imorgon, gärna fler
Helt legitima frågor allesammans. Svaren får du säkert imorgon.Klarvaken mitt i natten.
Ska jag få BARN imorgon?? Vaddå BARN?? Vill jag ens HA barn?? Kan jag ångra mig nu?! Jag kanske skulle ha skaffat hund istället??
Kommer det göra ont? Kommer jag dö? Spricka från Ystad till Haparanda? Kommer vi bli bra föräldrar? Kommer vi få ett roligt barn? Kommer han vara frisk?? Tänk om han fått några konstiga skador av mina illamåendetabletter? Tänk om han får tre fötter t ex? (Då kommer det bli JÄTTEDYRT med skor!)
Hur mår han där inne nu? Vad GÖR han? Är det normalt att han hickar så här mycket? Har han kramp??
Tänk om jag är skitdålig på att vara mamma? Inte gillar det alls? (Jag har kört barnvagn EN gång, på väg ut från butiken, och det första jag gjorde var att släppa dörren rakt på den - var det ett TECKEN??!)
Kommer jag träffa mitt barn idag eller ska jag bara gå och jobba som vanligt? Krysta eller beställa tårta till Lottas 50-årsuppvaktning?
GAAAAH! Borde verkligen sova!
Lilla H som i magen var mest aktiv på dagen och sov på nätterna är nu tvärtom, det är bäst att äta mycket och ofta på natten. Av någon anledning fungerar amningen med det ena bröstet klockrent, men det andra gör ganska ont. Det som känns jobbigast är dock att jag får smärtsamma eftervärkningar/sammandragningar så fort jag ammar (vilket alla barnmorskor tycker är positivt eftersom det innebär att livmodern drar ihop sig bra).Hoppas det går bra för alla som är igång med barnafödande i natten .
Vi kämpar med amningen. Eller rättare sagt så kämpar jag, Lo njuter både länge och väl, över timslånga sessioner med mycket smärta är inget ovanligt för den ömma modern
Hoppas att du kunnat somna om och att du får en bra dag idag oavsett om det blir jobb eller bebisleverans på schemat!Klarvaken mitt i natten.
Ska jag få BARN imorgon?? Vaddå BARN?? Vill jag ens HA barn?? Kan jag ångra mig nu?! Jag kanske skulle ha skaffat hund istället??
Kommer det göra ont? Kommer jag dö? Spricka från Ystad till Haparanda? Kommer vi bli bra föräldrar? Kommer vi få ett roligt barn? Kommer han vara frisk?? Tänk om han fått några konstiga skador av mina illamåendetabletter? Tänk om han får tre fötter t ex? (Då kommer det bli JÄTTEDYRT med skor!)
Hur mår han där inne nu? Vad GÖR han? Är det normalt att han hickar så här mycket? Har han kramp??
Tänk om jag är skitdålig på att vara mamma? Inte gillar det alls? (Jag har kört barnvagn EN gång, på väg ut från butiken, och det första jag gjorde var att släppa dörren rakt på den - var det ett TECKEN??!)
Kommer jag träffa mitt barn idag eller ska jag bara gå och jobba som vanligt? Krysta eller beställa tårta till Lottas 50-årsuppvaktning?
Och vi håller nog som bäst på att skapa ett ätmönster. Brösten är enorma och kokheta och jag förstår plötsligt laktationsfysiologin jag läste för länge sedan på ett helt annat sätt. Trodde inte det gick att dricka såna mängder utan att typ flyta iväg...Lilla H som i magen var mest aktiv på dagen och sov på nätterna är nu tvärtom, det är bäst att äta mycket och ofta på natten. Av någon anledning fungerar amningen med det ena bröstet klockrent, men det andra gör ganska ont. Det som känns jobbigast är dock att jag får smärtsamma eftervärkningar/sammandragningar så fort jag ammar (vilket alla barnmorskor tycker är positivt eftersom det innebär att livmodern drar ihop sig bra).
Klarvaken mitt i natten.
Här har det varit värkar hela natten nästan istället för sömn. Vissa känns rätt rejält, men de håller sig på en 7-8 minuters mellanrum . Trodde vid 3 i natt att det verkligen höll på att sätta igång men det håller sig fortfarande på samma nivå..
Aj vad jobbigt! Jag hoppas att jag får en till snabbammare. Efter 10 minuter började det krypa och klia på hela mig med dottern, jag klarar inte av att sitta still så länge.Hoppas det går bra för alla som är igång med barnafödande i natten .
Vi kämpar med amningen. Eller rättare sagt så kämpar jag, Lo njuter både länge och väl, över timslånga sessioner med mycket smärta är inget ovanligt för den ömma modern
Hicka är väl ett tecken på att han mår bra och tränar lungorna ordentligt Jobbar du fortfarande???Hur mår han där inne nu? Vad GÖR han? Är det normalt att han hickar så här mycket? Har han kramp?
Jag hoppas också hon blir bra mycket effektivare, kan det inte vara såhär i början tills man får lite mer rutiner och mjölken rinner snabbare?Aj vad jobbigt! Jag hoppas att jag får en till snabbammare. Efter 10 minuter började det krypa och klia på hela mig med dottern, jag klarar inte av att sitta still så länge.
Hoppas att såren läker snart!