Sv: Vårföräldrar 2013!
Jag vet att det är lite galet att jag sitter på buke just nu.. Vi gifte ju oss igår och nu ligger jag här, klarvaken, i sängen på gimo herrgård och kan inte sova längre ^^
Måste bara berätta... Jag hade ringt TVÅ gånger innan och meddelat, ingen alkohol, inga musslor... "ja fast det spelar ingen roll att ni jätte sällan serverar musslor, jag är allergisk varje dag och nu är jag gravid så jag dricker ingen alkohol och vill då ist ha alkoholfria alternativ".
Det första som händer är att jag får förklara att 0,5 inte är helt alkoholfritt och nej det är inte ok med det till drinken.
När vi kommer upp på rummet står champagne på kylning.. Inget alkoholfritt alternativ..
När vi går ner till drinken innan middagen får jag höra att det inte finns helt alkoholfria viner att få tag på (BS! Och om det ny va så, varför sa de inget de två gånger jag ringde??) och jag får sockerdricka ist för champagne.
På middagen är det.... Pilgrimsmusslor till förrätt haha, jag påpekar igen att jag är allergisk och O stämmer av att ostarna är pastöriserade. Blir lovad att få annat... Och ut kommer en pilgrimsmussla... Jag säger till igen och hon ursäktar så hemskt mycket och säger att hon tagit fel tallrik. När hon sen kommer ut berättar hon glatt att kocken hade förberett en fiskcarpaccio men det kan jag ju inte heller äta. Det hade hon dock koll på så den kom hon aldrig ut med ^^
Sedan fick vi ut ostarna och det var brieost med. Anledningen till att man inte ska äta brie som gravid är pga att det är svårt att garantera att de utländska ostarna verkligen är pastöriserade... När jag ätit osten frågar jag vart de kommer ifrån. (vi bor på en gård med mejeri som levererat dit) och får svaret "oj det vet jag inte, spelar det någon roll?" så eftersom hon inte hade koll på det, så hade hon nog ingen som helst koll på om ostarna var pastöriserade eller ej (kocken lär ju garanterat inte haft koll eftersom han ville servera en graviding rå fisk). Så Ptja, servicen här som allergiker och gravid har verkligen varit komiskt katastrofal! Tänk om det inte synts så tydligt att det var en mussla på tallriken och jag hade kunnat stoppa dem.. Jag blir akut matförgiftad och ligger och spyr en hel natt. Hade ju vart en fantastisk bröllopsnatt haha!
Nåja tur för dem att jag inte är någon som bråkar, men jag tycker lite synd om den andra gravida tjejen som satt och drack de "alkoholfria" vinet.. Jag undrar om hon visste?? Nåja, jag sa inget eftersom jag oavsett inte tror det är någon fara och hon satt inte dir och bäljade i sig vinet..
Nä nu ska jag tappa upp ett bad och läsa lite i min bok, nu är ju klockan iaf över 5 och nu brukar ju klockan iaf ringa så nu kan man ju iaf låssas att det är ok att gå upp ^^