Sv: Vårföräldrar 2013 #7
Aha. Det var du som fattades
Visste väl att det var någon som saknades men kunde inte komma på vem. Fast tror det är fler. Zews verkar ha försvunnit igen också.
Roligt att se så stor hon har blivit. Och vilken söt shettis storebror har hittat
Tyvärr har det ännu inte blivit någon ridning för Tor ännu. Jag har fortfarande inte fått möjligheten att fixa i ordning lillhästen. Hade tänkt få hjälp av min mamma för att kunna tvätta rent honom ordentligt men nu är hon sjuk i lunginflammation
. Jag har dessutom inte lyckats hitta någon bra hjälm. Testade en liten cykelhjälm i helgen. Den passade runt huvudet men skalet var så stort så det såg ut som en hjälm med ben på och det vart jobbigt att balansera huvudet tyckte Tor.
Angående tårtan (som jag fortfarande är väldigt stolt över
) så gjorde jag tåget i en silikonform som jag köpt på panduro. Gjorde chokladmousse, hällde i och stoppade i frysen. Placerade de frysta bitarna på tårtan och dekorerade när den tinat lite så det skulle fastna.
Majola.
Tack för bilderna. Ser ut som att det inte blir någon twoway för Tor då. Han blir ofta trött och somnar i bilen och vill ju att han ska ha stöd och sitta bra då med.
Kl
Här har det varit stökiga nätter ett tag nu med många uppvakningar och ibland svårt att somna om och tidiga mornar så jag har varit och är jättetrött. Men nu de senaste nätterna har det varit nästan som vanligt igen. Hoppas det håller i sig.
Förra onsdagen var vi på sjukhusets ögonmottagning för att kolla hans lilla skelning. Men det visade sig att han inte alls skelar. Det är bara formen på huvudet samt lite veck som gör att det ser ut så. Jätteskönt
. Han skötte sig väldigt bra på undsökningen och tyckte det fanns massa spännande grejer som jag skulle ta till honom. Han brukar nämligen ta min hand och sträcka den mot något han vill ha om han inte når
I fredags fick han sina första egna skor av min mamma (så att han kan vara ute och krypa och klättra med bra grepp). Och han verkade så stolt och ville genast börja gå med dem. Sedan dess är det mycket gåträning som gäller och han går väldigt bra nu när man håller i händerna. Han skulle till och med kliva ner från kundvagnen i affären för att han skulle gå istället
.Men han har inte vågat testa själv ännu. Han är jätterädd för att ramla och blir ledsen bara han tappar greppet och vinglar till när han står och håller i något så jag tror det dröjer innan han vågar släppa och försöka själv.
Och nu de sista dagarna så har han på allvar börjat försöka äta själv med sked. Det går oftast riktigt bra även om det mesta han får i sig är det jag matar in. Iband blir han dock ordentligt arg om han inte lyckas och slänger iväg maten som en katapult med en förväntansfull vovve som jagar efter för att fånga gottigheterna
. Matlusten har även den blivit bra och han äter ordentligt och klarar nu även av små bitar i maten utan att protestera.
Men jag har börjat ge honom sin mat innan vi andra äter. För ser han våran mat så vill han bara ha den och den får han inte i sig tillräckligt av ännu. Så nu får han sin först och så får han plocka lite med våran mat sedan. Ganska skönt för då får man äta själv istället för att mata och sedan stressa i sig sin egen mat innan han tröttnar på att sitta i stolen eller vill ha sin flaska istället.
Jag märker att Tor och djuren får mer och mer kontakt. Här om dagen lekte han och katten ta fatt. Och det var katten som bjöd in till leken. Roligt att se dem jaga varandra. Och idag när vi lekte med boll så såg hunden sugen ut och då kastade Tor bollen till hunden och ville att hon skulle vara med. Hittade dessutom en kloss som hunden hade tuggat på. Hon tuggar normalt aldrig på våra grejer så jag misstänker att Tor har gett den till henne och att hon då såg den som sin egen.
Så med stökiga nätter och massor som har hänt på kort tid så är det väl definitivt ett utvecklingssprång här