Vårföräldrar 2013 #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #7

Men, hade du inte fångat musen? :o
Läser som jag har förstånd till jag.... (jag är jätteuppivarv och koncentrationsnivån är inte på topp) (tur jag har nåt att skylla på)

Den är nog fångad men hon upptäckte förödelsen nu..? Så fattade jag det.
Det bodde en mus i en av mina förra bilar med. Dock fick jag äntligen nytta av att jag glömde massa äpplen, hundmat och annat gott i bilen, så den hade inte gett sig på skinninredningen :D

Den där musen är förresten en speciell historia… Jag visste inget om den, och jag och maken satt i bilen på väg till svärmor. Det knastrade lite i taket men jag trodde bara takluckan knarrade lite.
Väl hemma hos svärmor stirrar hon storögt på maken och hans mössa, ”Men! Har ni skaffat en mus?” Till saken hör att svärfar gått bort just den dagen så vi trodde väl att kanske att hon blivit lite.. knäpp, och säger att ”Eh… Nä…?”
”Jomen” säger hon ”Magnus har en mus på huvudet!”
Jag vänder mig om och glor på makens huvud, och jodå, mitt uppe på huvudet sitter en vettskrämd mus och klamrar sig fast. ”Erm… Jo, Magnus, du har en mus på huvudet..” varpå maken sliter av sig mössan och kastar iväg den. Musen flyr in i vardagsrummet och där fick vi fånga in den sen, för att släppa ut den.
(Sen hittade jag alltså tecken på att den bott i min bil några dagar, förmodligen kommit med i en kartong från ett kall-lager som jag hämtat tidigare under veckan.)

Det har blivit en lite mysig historia, och ett par goda skratt fick vi där, vilket vi behövde allihopa just den dagen.

Ha ha :rofl: . En mus på huvudet. Det var en riktigt bra mushistoria :D

Klockan.
Jodå musen är fångad och ute. Hålen såg jag inte förrän senare.
Jag som kände mig så snäll som släppte ut den levande fick lite onda tankar och önskade ett tag att jag gett den till hunden och katten istället :devil:

Funderar på om den kom in via barnvagnen som förvarats i källaren där jag vet att det finns en mus. Inge kul att eventuellt haft en mus i vagnen heller så har tvättat åkpåsen idag. Men hoppas att det är från vagnen för annars finns det något ställe i bilen där fler kan komma in.

Kl
Nu ikväll åt Tor sin första hela portion gröt. Gjorde i ordning en halv som vanligt men när den var slut vart det högljudda protester så fick göra en till som han åt upp. Fast den verkade ge honom massa energi för han är fortfarande uppe och klättrar omkring på sin pappa och ska inte sova :meh:

*kl*

Och nu har sjukan kommit hit (igen). Jocke gick hem från jobb igår (första sjukdagen sen vi träffades för 4 år sedan :eek: ) och Viktor sjunkna in idag. Täppt i näsan så han knappt kan andas, troligen även svullna hörselgångar. Ikväll kom troligen även febern (var dock inte hemma så hade ingen temp), efter lite alvedon mådde han bättre.
Sovit sittande i soffan från 5 i morse.. :(

Dagens guldstjärna går till tanten på apoteket i Dalby :love: Skulle in och ha nässpray till honom, men som ni kanske minns så plockades nässprayen bort för barn under 1 år för några veckor sedan. (minns inte anledningen just nu?)
Men tanten plockade fram två paket till mig ändå. Så nu kan viktor äntligen andas igen :love: (jag bad om två paket - vi ska överleva alla förkylningar fram till 1 års ålder! )

Helt konstigt nog så verkar det hittills som om jag klarar mig från denna sjukan OCKSÅ! :eek: Helt otroligt..

Åh vad jobbigt med sjukdom! Men vilken jättefin tant som plockade fram nässpray åt er :)

Solvind: aha, trodde den hade kommit tillbaka :o tur att så inte var fallet.

Knapp

Fick precis veta att jag är allergisk mot hund. Det gör mig inget för det tänker jag inte skaffa ändå.
Dock ger det ju inte svar på min nästäppa och jag hade lite svårt att kommunicera med läkaren (min spanska är lite knagglig ;))
Gränsvärdet för allergi mot katt var 0.35 och jag har 0.28. Iom att de är inne jämt och vi inte dammsuger soffa och så så ofta... tror ni det kan påverka ändå? alla andra värden låg på 0.10 och under så det var ju ändå högt på katt i jämförelse.

Fått tid till röntgen i januari för att kolla bihålorna med. Får se vad det visar.

Hm, prova att dammsuga oftare och även möblerna under ett par veckors tid när sambon är hemma? Du borde ju märka ganska snabbt om det blir bättre.

Ja vi tänkte göra det. Får hoppas det blir bättre alt. att röntgen visar något.
Men "kul" med hundallergin - perfekt argument när Ylva börjar tjata om att hon vill ha en hundvalp! ;)

Vi har samma fast för katt. Väldigt praktiskt (och sorgligt)

Ja, det beror nog kanske hur man ser det. Vi har bestämt oss för att här blir helt djurfritt ett tag sen när katterna inte längre finns. Men vill man verkligen ha katt (eller hund) då är det ju såklart skit om man är allergisk :(
Hund vill jag då inte ha ;)

Allergier är bara skit. Jobbigt att behöva anpassa sitt liv efter sånt. Djurfritt hem låter trist men visst, skönt med ett mindre ansvar :p jag tänkte inte skaffa nya hästar direkt när de inte finns längre. Vore nice att få känna på pengarna de kostar varje månad xD

Idag har vi firat makens födelsedag. Nu firar vi ju inte så yppigt, men i alla fall. Det blev ett paket och Tabbelina firade med sitt allra första hårspänne och med att ställa sig upp för första gången!

IMG_7116.JPG

Det var så gulligt att se hur glad hon blev!

IMG_7120.JPG

Fy vad alla är sjuka på olika sätt med feber, allergier osv. Så ska det inte vara på julen (och inte annars helelr faktiskt).

Vad gäller motoriken som krypa och sitta är han lite sen. däremot pratar han...!!
Mama, hej och den har han klämt ur sig: solklart och i rätt situationer. Dock int varje gång Sen svarar han på vad tigern säger och lite sånt...
Dottern var ganska sen med talet sp jag är GRYMT imponerad och stolt, :love:

Oj, det är ju galet tidigt! L var också rätt sen med talet (åtminstone i jämförelse med andra barn omkring oss. Men han tecknade rätt mycket.

Det ser verkligen ut som om hon tycker hon bestigit ett jätteberg! Helt överlycklig :)

Tova verkar ta det lugnt. Hon verkar lite lat :D Tagit sig lite frammåt/bakåt på mage men kryper gör hon inte. Håller man i henne upprätt för att hon ska ta stöd med benen drar hon åt sig dom som om golvet är farligt. Däremot pladdrar hon en del. Dadadadaaaaaaa och annat smått och gott. Jag tjatar om ”mamma” och ”Hobbe” (hunden) för att något av dom ska bli henne första ord :D

Tor älskar att gå på golvet. Han trampar glatt omkring (med stöd förstås) . Mest är det vänster ben som tar jättekliv och höger följer bara med så han har inte riktigt fått kläm på det ännu. Nu de senaste dagarna har han dessutom börjat med att försöka ta lite skutt då och då :p . För honom är krypa och sitta inget mål och inget han direkt strävar efter. Nä gå och stå är det som gäller.
Men idag tog han sig från stående på alla fyra till sittande på egen hand :) Han kan även ta sig från sittande till stående ibland om han har rätt förutsättningar och har kunnat göra det ett tag nu. Men det kräver att han har rätt grejer bredvid sig att ta stöd mot. Oftast mig :D

Men han säger ännu inget särskilt annat än olika ljud som inte låter som något försök till ord

Vilse. Jobbigt för Viktor med sjuka och täppt näsa :( . Hoppas han blivit lite bättre nu.

Majola. Ja visst är det härligt när de små lyckas med något och blir jätte glada :)

Kl

Tänka sig vad fort det går. Våra små börjar bli stora och är inga spädbarn längre. Ikväll satt Tor och kom på grimaser vid kvällsmaten. Jättekul tyckte han och skrattade åt sig själv.

Igår var vi och testade bilbarnstolar och kom fram till att den vi var mest inriktade på inte skulle passa. Den var stor och klumpig och det blev ganska trångt även i stora bilen. Vi som egentligen inte hade tänkt köpa någon stol just då valde istället en britax hi way som var lätt och smidig och fungerar i båda bilarna. Affären hade ett så bra erbjudande på den så vi slog till. Plånboken blev glad då den bara kostade mindre än hälften så mycket än den stolen vi först tänkte :) .

Senast ändrad:

Ni kommer nog att bli nöjda med hi way, jag tycker ayt det är en superstol. Idag ska jag för första gången prova att mosa in 2 pers i baksätet med Alvas stol. Undrar jag hur det ska gå xD det vill till att det funkar för annars måste jag åka t/r till Åkersberga 2 gånger. Tjejerna vi häntar är ju i alla fall inte så stora :p

Hi-way:en verkar många nöjda med, blir säkert jättebra :)

Sixten är en aktiv kille, han ålar, kryper, klättrar i trappor om han kommer åt, sätter och ställer sig från alla möjliga vinklar. Går lite med gåvagnen, om än inte direkt klockrent ;) Ang ord så säger han Mama och menar mig och Kss när han menar katten. Något som börja underlätta förståelsen här hemma är att han har börjat peka, är han törstig kan han peka på vattenflaskan tex. Elle om man frågar var något är kan han peka på det man efterfrågar. Tycker allt går så himla fort! Om en dryg månad börjar jag jobba! Runt nyår går jag dock in och känner lite på bokslutspulsen, kan nog bli runt 10-timmars dagar då.

Natten till idag sov jag nästan oavbrutet! Ett par uppvaknanden men somnade snabbt om igen. Nu blir det andra natten på sömntablett och jag är så glad att jag tog mod till mig och bokade tid på vårdcentralen :) tack för peppandet!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 631
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 531
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar