Vårföräldrar 2013 #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #7

Ja! Tog mitt lilla piller för en stund sen och väntar på att den ska kicka in. Börjar känna mig smått bedövad (tänk tandläkarbedövning fast i hela kroppen men tydligast i tungan). Obeskrivligt skönt!
:D

Åh, låter helt tokigt skönt! Tar sambon Ylva på nätterna eller hjälps ni åt trots tabletterna?

Kl
Den här veckan har jag sovit helt kass och haft mardrömmar sedan någon månad och senaste dagarna har jag varit en sån argbigga :o noll tålamod och gjorde ett grav-test idag för att se om det fanns en förklaring men nä, bara sömn antar jag. Tröttsamt som attan. Har tillbringat dagen på släktmiddag och tack och lov blev tös trött och gnällig ca 3 timmar efter ankomst så vi kunde slita oss fort.

En sak jag har så svårt att förstå är det där med att när tös blir trött och gnällig kommer (för tös) okända människor (släkt) fram och ska klappa på henne och hålla på. Varför? Vad får dem att tro att hon blir mindre ledsen av att okända ska kladda på henne? Och när hon är mammig som nu och sitter på golvet/hos sambon/whatever och hon gnäller efter mig, står jag inom synhåll så heter det "är mamma för näääära? Ja mamma är för nääääraaa" och om jag är utom synhåll så är det "är mamma booooortaaaa? Jaaa, mamma boooortaaa". Varför inte bara finna sig i att hon är i en mammig fas och helst har mig bredvid på okända platser? Är det ett konstigt beteende för en bebis? Måste allt eventuellt gnäll kommenteras med en så kallad anledning tagen ur luften från folk som inte ens känner henne?

Jeez, ni ser på vilken nivå mitt humör ligger :p ska försöka sova nu när tös slocknat och försöka hinna med träningsgruppen i morgon. 11 km ska vi tydligen jogga (läs: kravla...) oss runt.

Äh... inte somnat än...
Nä jag sover på soffan :) varken vill eller vågar ta ansvar över ylva när jag tagit sömntabletter. Dessutom vilm hon ha tutte om jag tar upp henne och det får hon inte med piller i kroppen :)

Upplever förresten samma med släkt och bekanta som du gör! Önskar vissa kunde tänka ett steg längre

Upplever också så ibland. Speciellt med sambons familj. Gäller inte bara gnäll. Allt ska kommenteras. Och oftast tror de att Tor menar något helt annat än han gör :p . Men jag bryr mig inte så mycket. De får babbla och tro vad de vill. Jag och sambo vet ju vad han menar (ungefär) och vad han behöver.

Ja det blir säkert bra med hi way. Den är inte lika mjuk och mysig som den vi ville ha men är ju definitivt ingen dålig stol. Skönt att ha det fixat så jag slipper tänka på det mer. Och slipper googla bilbarnstolar så fort jag får tid. Jag blir lite lätt besatt när något ska köpas och "måste" veta allt om det :o .

Nu ska vi bara lyckas städa bilen och få fast åbäket också. Och hoppas inga fler möss kommer in. Hoppas stolen kan invigas på julafton.

Jösses var fort det går för Sixten. Hur gammal är han nu?

Tänka sig att för ett år sedan satt vi alla med magar med dessa små vildingar i.

Förra julen kunde jag inte äta choklad för jag blev illamående av det. I år ska jag ta igen det :d

Och så måste jag börja lägga mig tidigare. Har fått så svårt att komma i säng vettig tid. Sitta uppe så här sent är inte att rekommendera. Men är så skönt med lite egentid. Straffar sig dock imorgon bitti :cautious:

Sånt där upplever inte jag av släkt och vänner alls. Vet inte om vi är förskonade eller om jag bara slår dövörat till eller bara inte tolkar det dom säger som något negativt. Sedan kanske det hjälper till också att Olivia snudd på aldrig gnäller om hon inte är antingen hungrig eller trött ;)

Låter som om ni är förskonade eller att du slår till dövörat. Min tös är nämligen inte alls gnällig men hon är blyg och mammig och var trött när vi gick så sammanlagt gnäll kanske.. 10-15 minuter på de timmarna, om ens det :p får hon vara hos mig eller att jag är i närheten när hon sitter på golvet är hon nöjd.

Jag gör kanske fel som, när vi är borta eller har besök, har tösen hos mig för det mesta så att hon blir nöjd men att öva pappatid gör jag hellre hemma. I januari är han hemma med henne medan jag jobbar 178 timmar så nog kommer de att hitta varandra.

Kl

Suck. Nu har jag fångat tredje musen i bilen :banghead:

Vågar inte installera nya bilbarnstolen så länge de springer möss där inne. Och de orsakar ju skador så tusenlapparna flyger iväg. Bilen är bara tre år gammal :(

Men jäkla mus-eländen! Har ni ingen katt ni kan stänga in i bilen ett par timmar? :devil:

Men usch! Har du kollat så det inte är nåt litet bo någonstans? Där reservhjulet är t.ex? Jag hade blivit galen! :/

Halleluja! Sömn är så skönt!

Solvind, Sixten är 9 månader nu :) Det är häftigt hur de börjar förstå mer nu, om jag säger "kom Sixten" så kommer han med, lite som en hund :D
Obehagligt med musen, är du säker på att det inte är samma mus som kommer tillbaka om du bara släpper ut den? Förstår att du inte vill sätta i bilstolen om möss härjar runt.

DS, vi har nog inte så mycket problem med tyckande, tycker min mamma något som inte jag tycker så säger jag ifrån och svärmor säger inte så mycket alls. Makens mormor/farmor kan säga lite tokiga saker ibland, men de är från en annan tid så där åker dövörat bara fram.

*kl*

Idag har vi fått sålt huset!! Jag är så lycklig!! :D :D Äntligen!
Så den 1 mars flyttar vi. 110+65 kvm boyta, 1700 kvm stor tomt, mitt i skogen (i en by) men ändå bara 3 minuters väg ut till motorvägen.
Mitt mellan landskrona och lund = närhet till alla de större städerna här nere.

Helt underbart kök och tomt. En del att göra, bla ett badrum från 78, samt att där är fukt i källaren. Så vi börjar med att riva ut källaren och bygga upp den på nytt ;) Men det kommer bli så otroligt vackert :love: Här ska jag bo i minst 40 år framåt!! (sa jag iofs om nuvarande huset också, det höll i 3 år... :D )

Åh grattis till det sålda huset :) . Måste kännas riktigt skönt. Hoppas att flytten och sedan renoveringen kommer gå smidigt.

Kaktus. Låter gulligt :D . Märker också att utvecklingen går fort nu. Är skillnad från dag till dag att han blir mer och mer medveten om saker och ting.

Angående musen så är det inte samma som kommer tillbaka. Den första jag släppte ut möjligtvis. Men de andra två har jag tagit bilen och kört långt iväg (allt för att slippa hantera döda möss). Dessutom städade vi ur bilen idag och röjde ut allt löst inklusive reservdäcket. Såg en mus springa iväg där under och då hade jag nyligen kört iväg en annan. Hittade en hel del spår av dem och en början till bo bakom baksätet. Försökt få bort allt vi kunnat men det är en väldig massa skrymslen och vrår där de kommer in som man inte kommer åt. Mycket dålig design av biltillverkaren tycker jag. Kommer ju in massa skräp där som man omöjligt kan få bort.

Och är det någon som vet varför bilar är klädda med TYG på golvet? O_o Det är ju det mest svårstädade materialet man kan tänka sig och blir väldigt ofräscht när det är blött och lerigt ute.

Och nu sitter jag visst uppe för sent igen ... :o

Grattis! Vilken julklapp till er, kan tänka mig att det ger skönt ro i sinnet :)

Solvind, hu för mössen! Förstår att du inte vill hantera döda möss, inte kul. Särskilt inte om någon skulle dö i något skrymsle på bilen heller. Finns ju musskrämmor, kanske värt att prova åtminstone? Vad är det för bil ni har?

God jul från Tabea och mig.

Inte bara tomten som är vaken här utan även vi... Men vi får nog sällskap av storebror snart. :D

Vilse: Grattis! Bästa julklappen tror jag.

Solvind: Här är det många som har problem med mårdar som tar sig in i bilarna och äter upp allt möjligt. Det finns sprayer som avskräcker dem tror jag. Kanske finns något liknande mot möss?

DS: Vi är också ganska förskonade från kommentarer tror jag. Fast häromdagen sa svärmor till Leander "Är du Lea idag?" pga att han också ville ha hårspänne är T hade ett. :devil::banghead: Jag är inte extremt genus-noga på något sätt, men något måtta får det ju vara på dumheterna så jag sa bara att också en Leander kan ha hårspännen om han vill.

Just nu kryper T omkring på golvet i en jättesöt julpyjamas från GAP. :o Jag brukar sällan köpa märkeskläder till barnen, men denna fick jag så billigt (begagnad) på E-Bay att jag inte kunde stå emot... Hmm... På tal om märkeskläder, vi bor ca 15 minuter från en av Europas största outletcenter. Är man helt galen om man åker dit på fredag tror ni? Måste ha lite program för mina Sverigegäster.

Ja nä döda möss är ingen höjdare att hantera. Och då är jag ändå van vid att hantera döda smågrisar från jobbet. Men det är lika otrevligt det så är ju inget man väljer om man inte måste. Ja vi tänkte och på en sådär musskrämma. Har en batteridriven sådan i en låda någonstans här hemma som ska letas fram. Hoppas det fungerar. Har inte varit mer möss i bilen sedan den städades ut nu så hoppas det också avskräckte.
Vi har en Subaru forester. Jätte bra bil så länge det inte finns möss ...

Majola.
Ingen aning om det finns avskräckande musspray. Kanske kan vara något att kika efter.

Angående outletshopping så kan det säkert vara populärt om dina gäster gillar shopping. Är de inte så förtjusta i det så blir det kanske lite jobbigt med ett så stort ställe.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 636
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 531
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar