Vårföräldrar 2013 #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #7

+ klockan
Ja och han var så stolt över att han klarade det! :)
Glömde ringa vc idag... på spa't bestämde vi att ha vin på rummet så det lär jag förhoppningsvis somna gott på ;) jag tål ju inte så mycket längre :angel:

Vad bättre är är att ylva satt hos farmor nästan hela dagen idag utan gnäll så nu kan vi äntligen be om barnvakt! :D

Om man köper på sig ett par vanliga ingredienser finns det massor av pyssel på www.growingajeweledrose.com jag är helt hooked. Om man inte vill gå ut nån dag

Ja, jag följer henne på Pinterest. Fast jag tycker att det ärlite för mycket glow-in-the-dark och temabad. För det första ät L lite för liten och när det gäller bad gillar han bara kallt vatten utan allt... Tråkmåns. :meh:

Spännande med nytt hus! :) har ni fått sålt det gamla också? 110 kvm är ändå mer än dubbelt så stort som vi har idag, haha. Men är det för mycket grejer kanske ni kan magasinera en del?

Inte helt, men nästan. Fått ett bud, skriver förhoppningsvis papper i helgen :)

110 kvm är stort, och hade räckt, om där bara varit lite förvaring på ovanvåningen... Och sen är där ett megakök (tror det är på 30 kvm bara det :D ), så då blir där inte så mycket kvar till andra rum haha.
Mitt syrum och jockes kontor ska inte ens packas upp, att hyra något ställe för dem lådorna blir det ev. Men förhoppningsvis får allt plats ute i förrådet (som är isolerat).

Renovera är dötrist, och har du inte gubben med dig så blir det ännu tråkigare. Då hade jag verkligen funderat på en och femton gånger innan på att ta på sig för mycket... Även om man får hjälp vissa dagar, så står man ju där alla andra dagar själv...

Annat:
Idag blev jag dissad för första gången av Viktor :eek:
Läggdax, och trött pojke. Vi går normalt 5-10 minuter med honom och sen sover han. Men inte idag. Efter 10 minuters utbrott där jag inte ens lyckades bryta skriket (han var arg), så visades sig Jocke. Huxflux blev ungen tyst, skulle över till pappa, och 7 minuter senare så sov han.
Snacka om att bli dissad :cautious::meh:

Vad skönt det låter! Att bli dissad alltså :D Låta någon annan tysta skriken :angel: Tova är för mammig än.. Lite mysigt, ibland :)

Vad skönt att det verkar ordna sig. Förvaringen verkar ju gå att lösa ganska bra med även om ni kanske inte tar er in i förrådet sen ;)

Ja alltså ensam i renoveringen tänker jag ju inte vara om det nu inte är så att jag själv gärna vill göra nåt oavsett om han är med eller ej så att säga men han kommer nog inte gärna vara med och renovera varje helg i x månader framåt så i så fall ser nog planeringen mer ut så att en helgdag/vecka är vi två om det hela och vi gör nog inte alla rum direkt isf.

Efter dagens samtal låter det som att vi lägger ett bud när vi fått titta igenom besiktningsprotokollet och att det ser ok ut och när vi fått ett pris ordentligt på takomlägging som passar i vår budget. Bättre läge kommer vi inte få och sambon är medveten om vad som krävs när man bor i hus och om vi blir för osams får vi väl helt enkelt leja bort fler delar än vi tänkt från början.

Faktiskt :D
Normalt sett tar vi nattningen varannan dag och det skriks väldigt lite här (idag är mer än vad det normalt är på en vecka). Men ja, det var skönt att kunna sätta sig i soffan lite tidigare och bara slappa :D

Trevligt för pappan att få känna sig populär. Och ja, trevligt att få slappa i soffan :) .

Kl

Idag har varit en händelserik dag.

Har varit och julklappsshoppat och fick hålla hårt i plånboken för att inte köpa alla fina bebiskläder jag hittade. Det var ju inte det som skulle köpas. Fast råkade få med mig ett par strumpbyxor, bambustrumpor och vintermössa, vantar och tossor ändå :o . Hittade några julklappar till resten av familjen men är inte klar ännu.

Och så har Tor lyckats ta sig framåt på golvet allderles själv för första gången idag :D . Tvärs över hela vardagsrumsgolvet kravlade han sig fram till en liten pappersbit som han hade spanat in :p
Sambon blev helt till sig och rörd medan jag inte ens tänkte på att det är en stor grej med den första förflyttningen.

Och så har jag fångat en MUS I BILEN :eek: . En stor fet mus med stora ögon satt i musfällan nu ikväll. Den släpptes sedan ut vid hästarnas hage en bit bort (jag har bara musfällor som de fångas levande i då jag inte vill se ihjälmosade möss och inte vill använda gift). Vet inte hur den kommit in där men i bilen vill man verkligen inte ha möss. Den hade tuggat på hundens bilfilt och lämnat små pluttar på den. Får bli storstädning där sedan.

Det är borttaget från Hemnet men läggs upp efter jul igen, om vi inte hinner slå till först :devil: Känns lite brådis att hinna först så att säga :p

DS: Spännande! Jag håller tummarna. Vi byggde ju nytt 2009 (flyttade in januari 2010 och L är född i juni 2011). Vi har gjort väldigt mycket själva och det har tagit väldigt lång tid. Men vi var ju tvungna att anlägga hela trädgården och så också. Nu är vi i princip klara men då börjar ju förstås nya projekt... :D

Micks: skönt att det funkade. T tokdissar sin pappa vid läggdags men eftersom hon är så omkomplicerad med mig så känns det inte så betungande. Förutom att jag aldrig kan gå bort på kvällarna innan barnen sover förstås. Men jag är inte ute och ränner så mycket ändå.

Solvind: Fy för mus i bilen! Det är ju illa nog om den gnager på hundfilten men de kan ju ge sig på diverse kablar osv också

Tabea satte sig själv för första gången igår! Lite oortodoxt: hon drog sig upp i knästående och satte sig ur det. Jag hade trott att hon skulle sätta sig "normalt" ur stående på alla fyra för hon är så nära att klara det hela tiden, men så blev det alltså inte.

Lite bilder från det och från julfesten:

20131216_144234.jpg

20131216_144309.jpg

20131214_172849.jpg

I Tungelsta

Majola: vi har funderat på att köpa en tomt också om vi får ett bra pris på nyckelfärdigt/nästan nyckelfärdigt hus. Vi har ingen större lust att göra helt eget utan tar in hjälp då. Om nu inte sambon blev avskräckt när hans far sa att det är ett jätteprojekt och jämförde med de som byggt själva helt eller delvis :p min styvfar har jobbat på 2 st husfirmor och byggt både modul och lösvirke och säger att det inte bör ta mer än 4 månader, om nu allt flyter på utan konkurser eller så. Vi får se, fördelen med nytt köpt av firma är ju garantier och sånt.

Heja Tor! Vad härligt!
När han kom i vintras grät jag och var orolig att han inte skulle klara sig. Underbart,

Men fy för MUSEN! O_o Tur du fångade den!

Majola: men sööööt!

*kl*

Usch sen jag var hos läkaren har jag varit orolig över anknytning och sånt... vad gäller Ludd... men idag gick den oron över.
Jag var och tränade på morgonen och när jag kom hem blev ludd tok-glad, han sprattlade i pappans famn, sträckte armarna mot mig och skrattade :love:
Sen klappade han om mig och pussades och skrattade mer. :love:

Vad gäller motoriken som krypa och sitta är han lite sen. däremot pratar han...!!
Mama, hej och den har han klämt ur sig: solklart och i rätt situationer. Dock int varje gång Sen svarar han på vad tigern säger och lite sånt...
Dottern var ganska sen med talet sp jag är GRYMT imponerad och stolt, :love:

Annars håller jag på och mekar med medecinerna och mår ganska konstigt.... men jag är ju väldigt "uppåt" nu (på ett osunt sätt) så jag skrattar mest åt det.
Är lite rädd att jag strandar lagom till jul bara. :crazy:

Hehe jaa fast det är synd att säga att det funkade. Ylva dissade allt sin pappa båda nätterna hon med. Men jag slapp ta över iaf :)
På fredag går han på semester så då får han öva massor...

Ylva sov 6+2+2 timmar inatt. 10x3 minuter på dagen innan. Jag däremot sov bara de sista två timmarna. :cool:

Härliga bilder!

Skönt att han går på semester. Min karl går också hem på fredag och börjar inte jobba förrän i juni igen. Ska bli skönt att ha honom hemma några dagar runt jul i alla fall så får vi se om vi blir galna på varandra sen ;)

Ja underbart att han klarade sig lilla gullungen. Märker att jag lätt glömmer bort att han inte riktigt har haft det lika lätt som de flesta andra.

Halvt kl.
Den där j***a musen :devil: . Var nyss ute i bilen och upptäckte att den hade tuggat ett hål nere i ryggstödet i baksätet samt vid golvet bakom förarstolen :rage:
Vad gör man åt sådant? Går det att laga?

DS. Tungeltsta. Det är ju nästan där jag bodde förut (Nynäshamn) . Min mamma som är förskollärare jobbade på dagis i tungelsta ett tag. Och vi besökte ofta hästbutiken tungelstaboden som hade en väldigt trevlig ägare. Kryllar verkligen av stall och hästar i området. Gillade känslan man fick när man var där.

Men fy! Skicka katten på musrackaren :o Tveksamt om det går att laga, låter som om du får byta stol... Ärligt talat, om den är inne i bilen hade jag sett till att få den avlivad eller åtminstone ivägskickad väldigt långt hemifrån. Vet en som hade problem med mus i bilen och den jäkeln började äta på säkerhetsbältena.

Jo, det verkar väldigt hästvänligt. Tydligen får man inte rida över perrongen eller vad det var dock, haha. De har fått sätta upp skyltar vid tåget för att folk red där. Antagligen för att komma över till andra sidan spåren :p

Nä, jag är som på nålar för att få hem protokollet och sådär :p

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 630
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 531
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar