Sv: Vårföräldrar 2013 #7
Usch, vad jobbigt för er! Jag är ju också ganska orolig av mig, ffa för psd och cancer hos barnen, samt bilolyckor vad gäller min man. Just nu är jag dock i en ganska lugn period faktiskt. Men jag har lite svårt att sova lugnt varje gång T sover inne hos oss där hon inte har andningslarm...
För närvarande har jag dock en helt annan (och tämligen irrationell) oro. Jag har ju varit sjuk hur länge som helst, runt två månader nu. Var hos läkaren för ca tre veckor sedan, har ätit penicillin i tio dagar osv men det är i princip oförändrat eller till och med lite sämre. Så började min mamma yra om twar och plötsligt blev jag jätteorolig för att infektionen ska ha skadat fostret.
Julafton var skojig här också. L var helt i extas över alla julklappar och "hjälpte" alla att öppna paket. Men han hann med att leka med alla sina saker och han blev glad över allt (utom tre par strumpor
) så det var väl precis lagom mycket och bra grejor. Till skillnad från sin bror, som den första julaftonen bara intresserade sig för papper och snören, fokuserade T helt på de nya leksakerna! Hon fick en lekspegel, en dra-efter-larv, kläder, trädjur till bondgården, lego, trätågbana, en liten ryggsäck, virkad mat till affären/köket och bollar till ett bollhav. Hennes fadder med fru kom med otroligt söta sommarkläder i storlek 94 (shorts och tunika). Nu hoppas jag innerligt att de inte är lagom stora mitt i vintern någon gång, för det vore väldigt synd. De ska f.ö. ha barn tio dagar innan oss, så det ska bli kul att följas åt.