Vårföräldrar 2013 #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #7

GOD JUL till er alla och hoppas ni får en riktigt trevlig dag och kväll.

image.jpg

Forester :love: det skulle jag ha köpt men det blev en Legacy i stället. Reservdelar som är så himla dyrt till Subaru.. :( har du kollat om det finns något på bildelsbasen? Där finns ibland bra priser.

Kl
God jul på er alla! Jag är så nöjd med vårt beslut om att bara vara hemma. Då kan jag ligga i sängen med gott samvete nu ;) Som förra året väljer vi bara godbitarna från julbordet. I vår värld är det kallrökt lax, ägghalvor och lite revben. Tog fram revben av lamm igår. Sambon fick sin julklapp på julvakan, en fotobok där det är bilder på oss och lite text om att jag ska skicka iväg honom på dreamhack i sommar. Det är någon slags jättestor datorfestival/lan så man spelar massa datorspelsturneringar. Han har velat åka dit sedan flera år så han blev glad :)

I morgon bär det av till mamma, med tåg! :eek: har inte åkt tåg på flera år men nu är ett styrstag paj på bilen så när man passerar 80km/h far bilskrället omkring på vägen.

Kl

God jul på er allihopa!
Olivia åkte på feber inatt så här lagom till jul. Men vi ska inte klaga, det är faktiskt första gången hon har feber. Så idag blir det nog inte jätte många knop - helt perfekt!

Var rädda om er och krama om alla barnen från oss!

Kl

GOD JUL från oss också! Hoppas att ni haft en mysig julafton och får en fortsatt fin jul :)

blogger-image-138072168.jpg

Kl

God jul på er!
Vi har haft en fantastiskt trevlig julafton och nu är vi på väg hem igen.
:)

God jul på er allihopa, fina ungar och allt, från oss med!

Vi var bara hemma och åt gott och delade ut paket. Jätteskönt och riktigt mysigt. Kotte lekte faktiskt mer med sakerna hon fick än med papper och snören, det hade jag inte räknat med :)

Grattis till husförsäljningen förresten vilse!

Solvind - täcker försäkringen mus-skador?

Hahaha! Vad rolig du är! :D

Kl
Är snart hemma efter julfriande hos mamma och ska bara lasta av grejer innan det bär av till 3:e och sista firandet hos sambons pappa. Tror att vi vill börja med kaffet idag! Heeeelt slut!

Vi mötte en Gandalf i rulltrappan och lämnade ett önskemål till sambon att han skulle se ut så när han blir gammal och grå. Han hävdade att det är nog inte långt kvar om vi ska fira jul såhär i fortsättningen :o vi ska nog inte fara omkring så dant nästa år.

Vi har inte kollat upp med försäkringsbolaget. Men när man googlar så verkar inga försäkringar täcka för gnagarskador. Såklart :meh: . Är inte jättestora skador i bilen som tur är. Bara ett tuggat hål vid isofixfästet där det ju redan ska vara hål. Men vet ju inte hur det ser ut inuti och bakom sätet. Efter att vi städat ur allt han ännu inga möss varit där. Skönt. Ekonomin tål inte riktig några fler stora utgifter just nu när båda är föräldralediga.

Kl.
Tor verkade väldigt nöjd med sin julafton även om han vart lite rädd och ledsen i början hos farmor och farfar och även lite hos mormor. Men han tinade upp efter en stund. Julklapparna var roliga :D . Och han var väldigt uppspelt på kvällen när han skulle sova och vaknade flera gånger och låg och pratade och åmade sig i sängen med ett soligt leende. Han verkade förstå att det var en speciell dag. Bästa julklappen verkade vara en plocklåda med klossar i.

Juldagen och idag var däremot inte lika rolig. Igår eftermiddag var han väldigt gnällig och vi upptäckte två nya tänder som kommit fram snabbt på bara några timmar. Två sidotänder i överkäken. Missnöjdheten har fortsatt idag och jag tycker det ser ut som att mittentänderna också är på väg. Tugga på frysta brysselkål i sin nätnapp har varit mycket populärt. Men ikväll fick han lite Alvedon som smärtstillande för att kunna sova bra då han knappt sovit under dagen eftersom vaknar hela tiden. Troligtvis på grund av obehag i tandköttet.

Vart lite intensivt att åka till två ställen på julafton även om det inte är så långt. Det brukar inte vara så jobbigt men nu med en liten och massa extra grejor att släpa på blev det lite mycket. Inte blev det bättre av att behöva tränga in oss i lilla bilen eftersom den stora fortfarande är strippad på allt löst. Vi får nog börja med att fira hos våra föräldrar vartannat år tror jag.

Kl
Jag behöver lätta lite på mina tankar. Jag är rädd. Riktigt jäkla skitskraj ärligt talat.

Jag har en så dålig känsla i magen och har haft så länge. Jag har en känsla av att något väldigt hemskt kommer att hända. När tösen var ny så var det (utöver psd) en rädsla för att sambon ska dö. Känslan har nu bytts ut mot att jag eller tös kommer dö eller bli svårt sjuk. Jag är rädd för att dö och rädd för att förlora min bebis. Eller, jag är inte rädd för att dö utan för att inte få se tösabit växa upp och att lämna henne. Jag är också rädd för att tösabit kanske blir allvarligt sjuk och kommer lida.

Det jävliga är att flera gånger när jag har haft en sånhär dålig känsla så har det hänt dåliga saker och det är så himla, himla jobbigt :( hur slår man ihjäl känslan?

Nu är jag vaken för sent igen :o

Men känner exakt igen den känslan. Inte det minsta roligt alls. Främst känslan av att jag skulle vara allvarligt sjuk och dö (här är det cancer jag tänker mest på). Och därmed lämna Tor och sambo ensamma :nailbiting: . Jag vart nog lite skadad av att få den faktiskt dödliga sjukdomen havandeskapsförgiftning. Och att nu dessutom ha en liten som man absolut inte vill lämna gör väl att rädslan blir större.

Vet tyvärr inte hur man blir av med känslan. Jag försöker mest förtränga den när den dyker upp. Men tycker det är bra att du tog upp det. Känns lite bättre att inte vara ensam om att känna så för då kanske känslan inte stämmer.

Jag är också glad att inte vara ensam om den. Hoppas att det bara är någon slags idé man får. Har så svårt att sova idag så det är galet. Nu vaknar väl tösen snart med. Kanske skulle ta hennes babynest och stuva ner i vår säng och försöka sova. Hon nattades i nästet i spjälsängen som vi fortfarande inte har sänkt så den lär hon väl krypa ur om man inte är snabb om hon vaknar. Hade tänkt kramas lite med sambon men det kändes inte alls så mysigt som jag föreställde mig så jag la mig ensam ändå :p

Känner igen känslan, som lite spinoff på mina tidigare tankar om att något kommer/kan hända.
Känslan är verkligen helt förlamande. Jag tror helt ärligt inte att jag skulle överleva om något hände Tova. Det har gått så långt att jag knappt vågar lämna henne med maken, för jag vet att han är lite tankspridd och lite oförsiktig ibland… :( (Inte med vilje, han älskar henne precis som jag, men han tänker sig inte alltid för, och har inte alls samma katastroftänk som jag.)

Usch, vad jobbigt för er! Jag är ju också ganska orolig av mig, ffa för psd och cancer hos barnen, samt bilolyckor vad gäller min man. Just nu är jag dock i en ganska lugn period faktiskt. Men jag har lite svårt att sova lugnt varje gång T sover inne hos oss där hon inte har andningslarm...

För närvarande har jag dock en helt annan (och tämligen irrationell) oro. Jag har ju varit sjuk hur länge som helst, runt två månader nu. Var hos läkaren för ca tre veckor sedan, har ätit penicillin i tio dagar osv men det är i princip oförändrat eller till och med lite sämre. Så började min mamma yra om twar och plötsligt blev jag jätteorolig för att infektionen ska ha skadat fostret. :(

Julafton var skojig här också. L var helt i extas över alla julklappar och "hjälpte" alla att öppna paket. Men han hann med att leka med alla sina saker och han blev glad över allt (utom tre par strumpor :p) så det var väl precis lagom mycket och bra grejor. Till skillnad från sin bror, som den första julaftonen bara intresserade sig för papper och snören, fokuserade T helt på de nya leksakerna! Hon fick en lekspegel, en dra-efter-larv, kläder, trädjur till bondgården, lego, trätågbana, en liten ryggsäck, virkad mat till affären/köket och bollar till ett bollhav. Hennes fadder med fru kom med otroligt söta sommarkläder i storlek 94 (shorts och tunika). Nu hoppas jag innerligt att de inte är lagom stora mitt i vintern någon gång, för det vore väldigt synd. De ska f.ö. ha barn tio dagar innan oss, så det ska bli kul att följas åt.

+zews
Det är lite besvärligt att vara orolig för allt men när jag fick bekräftat att det inte bara är jag har min oro släppt lite i alla fall.

Majola, om det är nåt som kan skada fostret måste väl läkaren säga till?

Här tog det några paket innan tösen förstod att det var innehållet som var roligt och inte papper och snören. Bland annat fick hon ett duplo, dockor och verktygslåda med skumgummiverktyg som ligger över hela vardagsrummet nu men även lite fonder som vi hoppas går bra.

Kl
Hade så svårt att komma på bra julklappar till mamma med familj men nu vet jag precis. Ska sätta in några hundralappar till barncancerfonden. Om de har "allt" behöver jag ju inte köpa nåt som ändå bara går in under begreppet överkonsumtion. Mamma blev jätteglad i alla fall.

Majola, om det är nåt som kan skada fostret måste väl läkaren säga till?
.

Sakert, men vi vet ju inte vad det ar an. Min lakare har semester nu men jag hoppas att han (och inte bara hans kollega) ar tillbaka pa mandag. Hostade sa jag spydde upp halva frukosten imorse igen, sa riktigt bra kanns det ju inte.

Åhfy, hoppas att du blir frisk snart för det låter inte som nåt man vill göra dagligen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 636
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 531
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar