Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Glömde kommentera det du skrev om dig. Vad oförskämd jag är! :o

Jobbigt med produktionen men det kanske är positivt med en naturlig övergång till ersättning. Lite i taget etc. Och du behöver ju inte ha dåligt samvete att du behöver äta mediciner igen. Vet ju hur sambon blir utan så jag förstår att du har det jobbigt bitvis nu med värk och mående. Kotte kommer att finna sig och det är ju positivt att du inte bryter helt direkt så ni vänjer er båda två :)

Jag tänker som Ds, kanske är bra att det naturligt blir en utfasning till ersättning så att du så småningom kan börja medicinera igen. Hoppas att tiden tills sambon kommer hem igen går fort.

Ds, det man ska tänka på om man gör egen mat är att fett alltid ska tillsättas då och är man rädd att de ska tappa kan man ha olja i välling och så också. Kurvan talar ju sitt tydliga språk, ersättning behövdes. Du kanske inte ska sluta med det bara för att du sen börjar med mat, jag menar att det kanske inte räcker med bara amningen då heller. Kul att hon är så intresserad av mat :)

Nä precis, samtidigt upplever jag att hon är duktigare när man ammar nu och att hon få i sig mer men det kan ju vara inbillning lika gärna.

Jag hörde på en föräldragruppträff att man skulle tillsätta fett, står även i alla recept. Nu tillsätter jag ju fett men har väl inte lusläst recepten då det mer är smakprov och inte huvudsakliga målet. Samtidigt är det ju mer än fett de behöver och det är hur man lägger upp resten för att inte missa nåt viktigt. Hon kan ju inte ge uttryck för vad hon är sugen på som en annan kan och man kan ju ofta avgöra vad man saknar i kroppen när man vet vad man är sugen på/hur man mår.

Nåja, får ta en ordentlig matdiskussion med bvc-M men det känns ju inte som att det är särskilt bråttom med det ens efter att hon blivit 6 månader. Kan ju ta tillfället till att introducera mer grönsaker och andra nyttigheter.

Har lagt in den i mobilens 1177-app och på iphone trycker man in låsknappen och hemknappen samtidigt (först lås och sen hem tror jag) så fotar man det som finns på skärmen för tillfället. Om du googlar ditt mobilmärke och print screen borde du hitta infon du behöver för att ta en bild :)

Så, nu blir det spännande om jag lyckas...

/en ej så teknisk Majola

04.156046623.2.jpg

Åh vad jag är hemsk! Lämnade en mammig tös för att fara på jobb :( jätteledsen var hon, lilla gumman :( samtidigt är det lite "när sjutton ska sambon annars lära sig att ta hand om henne?" Svårt det där, han måste få chans att lära sig men det är något han gör fel så hon inte alls är glad i honom för ofta går det bra i alla fall en stund hos andra medan hon skriker direkt när han tar henne. Svårt att avgöra vad bara, vi är ju så helt olika personer. Jag har börjat låta honom få mata henne mer med fast föda för att hon kanske ska koppla ihop honom lite med mat också men det går sådär.

Nåja, han reder säkert ut det tids nog. Nu ska den här mamman ha "semester" på jobbet. Välbehövligt då jag dragit runt hushållet och barn helt själv i närmare 2 veckor för sambo har jobbat och varit sjuk och då inte kunnat ge varken sovmorgon eller att jag fått gå i säng tidigt. Kände igår hur trött jag är mentalt. Orkade inte aktivera tös alls på hela dagen så strax innan läggdags gick jag ut och satte henne i en gunga en stund men det var så långt min energi sträckte sig.

på iphone trycker man in låsknappen och hemknappen samtidigt (först lås och sen hem tror jag) så fotar man det som finns på skärmen för tillfället

Tackar för tipset :) . Har ingen iPhone men det fungerade på ipad också. Så nu lärde jag mig något tekniskt som min sambo inte kunde :devil: :D

Förstår att det inte är lätt att lämna bebis hemma och åka till jobbet (fast samtidigt lite skönt att komma ifrån lite). Man vill ju inte att de små liven ska vara ledsna.

Och här har vi Tors tjusiga kurva :)

image.jpg

Långt under kurvorna men närmar sig stadigt och ligger stabilt på sin egen kurva. En liten dipp i början som de flesta har och en i mitten ungefär där vi slutade ge honom proteintillskott strax efter att han lärt sig äta själv.

Varit på barnloppis idag. Var mycket större än jag trodde. Fanns massvis med billiga grejer. Hittade några fina bodysar för fem kr st och några leksaker samt åkpåse och en bärstol. Min mamma var med och köpte lite leksaker, matstol och hoppgunga att ha hemma hos henne till Tor när vi är där.

Bild på bärstol och åkpåse. Passar väl en tuff liten grabb? ;) :D

image.jpg

Nej, i den affären var de slut nu (fanns bara ett enda par princesstrumpor kvar). Men jag kan gärna hålla ögonen öppna. Den 10:e oktober ska jag in till Stuttgart och där hittar jag nog nästan garanterat något. Hos oss ute på landet är utbudet lite sämre. Ska jag köpa?

Det vore ju bra förstås. Verkar nästan omöjligt att hitta små strumpor med halkpluppar på, speciellt om man vill ha lite tjockare såhär till vintern. Fast känns lite konstigt att någon annan skulle leta strumpor till min lille bebis. Jag vill ju inte vara till besvär heller. Hur mycket tror du frakten hit kostar?

Snart är han ju på nedersta kurvan. Vad fort det går!

Vilka bra saker du fått hem, bärstolen matchar en tuffing riktigt bra, särskilt i färgen! :)

Kl
Änligen hemma med tös igen :) ligger i sängen med en snuttande tös som blev jätteglad när jag kom. Sambon är mentalt jättetrött. Tror det är bra att han får se att det inte är så bara att vara hemma utan att det oftast är ett arbetspass det också. Hon vill ju aktiveras en del nu för tiden, på gott och ont :) roligt men man blir trött efter en dag!

Knapp

Åh nu har min katt Heike flyttat! Bra för honom och för oss men visst känns det!
Tur det är till ylvas kusiner flytten bar av så vi kan hälsa på ofta :)

:idea: Smart. Det kanske jag ska börja med att prova :)

Tycker dock att mockasiner känns hala när jag känt på dem i affären. Men det kanske de inte är.

Den var inte heller jättevacker. Har du någon vikt sedan du började med ersättning?

Japp, det var vid tre månader (när hon slutar tappa mot kurvorna). Nu är hon ju stabil. Ska på officiell vägning och mätning när hon är sex månader igen. Ska bli spännande att se hur lång hon är då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar