Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Svarar alla

Ja helt underbart med sömn! Sambo känner sig däremot inte utvilad alls men så har ju han vant sig vid att sova hela nätter med. Han kan gott få känna på hur jag har det ;)

Nä vaccinationen är säkert värre för mig än den är för Ylva. Vill inte se min lilla ledsen ju :( de där riktiga ledsen-tårarna är ju de värsta! :cry:

Satan. .. nu kräktes katten någonstans och jag sitter fast och ammar. :mad:

Vi skulle ju ha pratat förlossning vad jag fick höra på föräldragruppen men vi pratade mer om tiden efter. Hur det var att ställa in sig med en liten osv. Hoppas det är liknande för er.

Kissa blod? Det är ju kanske inte så konstigt men samtidigt måste jag fråga, är det normalt?

Vår återträff blev inställd då vår barnmorska slutat....:/

Hur fördriver ni dagarna?
Jag har fram tills denna veckan inte haft några problem/inte varit rastlös, men nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Urk. Rastlös delux...

Går promenader, träffar vänner, mamma eller svärmor. Nästa vecka tänkte jag börja gå till öppna förskolan :)
Är det dåligt väder har vi mysdag och bara är. :love:

Fyyy så ledsamt det blev när liten fick sprutorna :( men det gick över ganska fort och sen fick hon tröstamma lite.
På vägen hem fixade hon dock inte att ligga i vagnen utan fick komma upp i selen. Där är hon än.
Men hon är övertrött också då vi inte hann sova innan det bar iväg till bvc.

62 cm och 6110 gram :) kurvorna ser fina ut!
Tänk att hon blir 3 månader på söndag! O_o

Zews ush vad surt med handen :(

Vilse uj, jag tycker dagarna ör för korta och går på tok för snabbt! Jag fodrar hästar och höns (nåt mer med hästarna hinner jag fortfarande inte med). Dagtid är vi och handlar, fikar hos nån granne, är ute och fixar med gården ekler nåt annat... Försöker hinna med en promenad om jag orkar, och så lite sömnad, baka, städa, sortera papper, läsa en bok etc - när jag hinner nåt av det. Oftast hinner jag inte med nåt innan kvällen och då är jag trött.

Skönt att det gick bra micks, och alltid skönt när kurvan ser bra ut :)

Här har vi invigt barnstolen i dag, hoppades på att hinna sy en dyna till den men kotte hinner vakna och/eller vara hungrig igen innan jag ens hinner se åt syhörnan. Gah, vart tar all tid vägen?!

Vi skulle ju ha pratat förlossning vad jag fick höra på föräldragruppen men vi pratade mer om tiden efter. Hur det var att ställa in sig med en liten osv. Hoppas det är liknande för er.

Kissa blod? Det är ju kanske inte så konstigt men samtidigt måste jag fråga, är det normalt?

Nä, det är inte normalt, särskilt inte när man nyligen opererats för sprucken urinblåsa... Men urologen är så jävla nonchalant så jag kräks på dom. I tre dagar höll det på, "det är säkert en stygn son lossnat.. Drick mycket vatten" var deras tips. Eh. Så grannen som ordnade med röntgen remitterade ett urinprov med för att se att det fortfarande inte fanns lite blod där. Han tyckte att om det återkommer så ska jag tvinga dom att undersöka mig... Inte bryr de sig om att nånting med mitt op.ärr sticker mig så illa inifrån att jag gråter en skvätt heller... Heligt och förbannat trött på vården nu...

Jag tillhör väl också dom som har fullt upp. Stort hus, hästar, hund, fika lite med en god vän som också har liten knodd, nåt ärende i stan, luncha med karln eller nåt. Jag kan tänka mig att bli hemmafru :D

Har du inte möjlighet att byta sjukhus? Eller vända dig till någon chef och säga att läkarna är blåsta? En som jag hade ju liksom inte haft en chans :(

Kl

Nu har vårföräldrar 2014 startats. Började minnas massor om hur det var för ett år sedan. Det som dyker upp tydligast just nu är illamåendet O_o .

Igår var Tor superglad hela dagen. Bara massa bus, leenden och skratt. Inte så klängig som han brukar heller. Riktigt härligt. Däremot har han nu två nätter i rad vaknat två gånger och ville ha mat. Hoppas verkligen att han inte tänker fortsätta med den vanan. Känner mig väldigt trött även om jag fick sova till nio.

Idag blir det bus med farmor och farfar. Det tycker Tor är skojs :D

Angående att ha mycket eller lite att göra så tillhör jag nog dem som har fullt upp. Fast samtidigt känns det inte som att jag hinner med något. Dagen består mest av att mata och underhålla Tor och lyckas få i mig själv lite mat. Och så någon promenad med hund och titta till hästarna på betet. Sedan är dagen slut. Städa och diska och pyssla hinns inte med förrän sambo kommer hem och knappt ens då

Det är helt galet vad tiden går fort! :eek:

Åh. Jag minns tydligast när jag hade kissat på stickan och det stod Gravid i displayen. Hela jag skakade och som jag grät!
Inte för att jag var ledsen, snarare av chock och lycka :D
Ringde sambon och lipade att han var tvungen att komma hem genast och det gjorde han.
Vi kramades och han viskade att det kommer bli bra och sen ursäktade han sig och sa att han tyvärr måste åka igen då han hade en kabelbrand som väntade! Han visste sina prioriteringar iallafall haha ;)

Har du inte möjlighet att byta sjukhus? Eller vända dig till någon chef och säga att läkarna är blåsta? En som jag hade ju liksom inte haft en chans :(

Nu har ju grannen tagit tag i det, komiskt eftersom han är läkare på en landsortsvårdscentral :rofl:
Ortopeden ska jag anmäla till patientnämnden.
Operationen blir ju i Linköping så det är bara urologeländet kvar i Eksjö...

---

Jag reagerade också på vårföräldrar 2014-tråden, shit vad tiden går och vad mycket som förändrats! :)

Åh, det där när man satt med testet i handen... Jag kunde inte sova knappt för jag visste att jag skulle göra testet på morgonen. Kl. 5 var jag uppe och kissade på pinnen och det första strecket som kom var gravidstrecket, jättestarkt... Jag skakade också. Väckte sambon och sa "vad gör vi nu?" som tittade på mig, sa "panik...?" och somnade :rage: karlskrälle. Jag ringde en kompis i stället :D

Sen följde 3 dagar av många tårar och han hade väl önskat då att det blev abort. Kalla fötter ;) efter 3:e dagen bestämdes att han ville med på resan och storleken på lägenheten han sökte gick från etta till tvåa. Hoppas nästa barn inte blir så stressad start.

Ja, men vilken resa vi gjort, allihopa ....

Själv kissade jag, kollade, tog mobilen och sms:a min bästa vän som... lång historia: ett par dar innan stod vi och målade farstukvusten på hennes hus ich helt plötsligt får jag, i singlet, en perfekt hjärtformad sten.
Jag tog upp den och sa: "kolla!" och M sa: "jag tror du är gravid" :love:
så sms:et löd: "du hade rätt"

Sen gick jag ner till maken och visade, han ba: "det visste jag redan. min kycklinggryta igår var sjukt god, och du nädtan kräktes över tallriken"

;)

Haha! Otacksamt av dig att nästan kräkas över tallriken! ;)

Var det inte du som blev skitarg på mannen och ett par kompisar för de trodde att du var gravid (pga vasst humör?) också?

Kl
Ska bege mig till farmor om en stund. Var läääänge sedan jag var där pga min tjurskallighet. Hon tycker att jag ska åka dit jämt för hon kan inte gå vilket innebär att hon inte kan åka till mig. Däremot kan hon åka till sina egna barn lite nu och då :grin: Hon har nyss tillbringat en vecka hos min ena faster för att städa upp efter hennes flytt men åka till mig (som kan hämta henne med bilen vid tunnelbanan om det är så) funkar inte.

Det är i alla fall min faster som bjöd in mig dit, skulle ha varit hos henne egentligen men hon är gravid i v. 10 och dötrött så hon ides inte stå för fix vilket jag förstår. Jag är så glad att hon är gravid! Hon blev gravid 5 veckor efter mig men fick missfall. Missfall än en gång strax efter att tös föddes och nu, äntligen! Och jag verkligen HOPPAS att hon får behålla barnet den här gången! Det skulle vara så roligt att ha en liten kusin som är nära tös i åldern :)

Kl

Helt slut efter att mamma, mormor och min yngsta lillebror varit här. Jag är jätteglad att min 90-åriga mormor följde med men blir alltid så ledsen av min mamma... har gråtit lite uppkrupen hos min underbara sambo och nu gick jag ut i skogen ett tag nu för att få vara ensam ett tag.

Jag älskar min mor, men hon är så egocentrerad och respektlös att jag inte orkar längre stunder. Speciellt inte nu när jag är medicinfri och trött av amning, avbruten sömn varje natt sedan ett halvår osv. Min bortskämde tonårsbrorsa och mammas städiga upp-passande på honom gjorde det inte lättare heller, eller att hon körde rejält vårdslöst när vi åkte in till stan. Hade det gått bussar hade jag tagit kotte och åkt buss hem. Kotte var glad och charmig nästan hela tiden i alla fall, utom en halvtimme igår kväll då hon hade skrikfest. Säkert pga lite magknip men så klart även för att jag har mått dåligt.

Nu funderar jag över medicineringen igen, jag vill ju orka vara en så bra mamma jag bara kan men vill inte ge upp amningen innan vi har börjat introducera annan mat, gluten osv. Ska prata med BM och BVC om det.

Kl

Här var det också lite kaosartat med testet. Jag har ju många mf bakom mig och väntade nog två veckor med att testa alls, jag räknade med att mensen skulle komma sent ändå... Det var sambon som föreslog ett test när jag bara var ledsen hela tiden, och jag mms:ade en bild på testet till honom på jobbet. Han blev jätteglad förstås och kunde inte hålla sig från att berätta lite här och var. Det var nervösa veckor och jag försökte förtränga graviditeten tills jag klev in här i tråden eftersom jag inte ville ta ut nåt i förskott. Nu blir hon tre månader på torsdag lilla hjärtat :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Burkmat
  • Vad gör vi? Del CCVII