Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Vilka mysiga historier ni har allihop.

Första graviditeten var så efterlängtad, vi hade försökt i nästan ett och ett halvt år. Jag sprang upp för trappen och ropade till min man "Vakna! Ett eller två streck?? Ett eller två?"

Andra graviditeten (som slutade med ma) var skräckblandad förtjusning. Sonen var bara 9-10 månader gammal. Jag testade en lördagsmorgon och viskade till maken att jag var gavid igen. "Vad fint" sa han och somnade om...

Med flickebarnet så minns jag tyvärr inte riktigt. Hon kom till på andra ägglossningen efter skrapningen och jag vågade nästan inte tro det. "Är du gravid eller?" frågade min man. "Jag tror kanske det..." svarade jag.

Vilse uj, jag tycker dagarna ör för korta och går på tok för snabbt! Jag fodrar hästar och höns (nåt mer med hästarna hinner jag fortfarande inte med). Dagtid är vi och handlar, fikar hos nån granne, är ute och fixar med gården ekler nåt annat... Försöker hinna med en promenad om jag orkar, och så lite sömnad, baka, städa, sortera papper, läsa en bok etc - när jag hinner nåt av det. Oftast hinner jag inte med nåt innan kvällen och då är jag trött.

Går promenader, träffar vänner, mamma eller svärmor. Nästa vecka tänkte jag börja gå till öppna förskolan :)
Är det dåligt väder har vi mysdag och bara är. :love:

Börjar inse att min stora brist på vänner kanske är en stor del av mitt "problem"... Har två stycken jag umgås med, och de bor på 1 timmes avstånd (åt varsitt håll såklart ;) ).

Babysim idag i varje fall - och sen får jag se om vi kanske ska orka oss iväg på öppna förskolan. Problemet där är att det är så förbaskat tidigt bara (har man inga problem så skapar man dem ;) ) Lilleman sover ju gärna till 9-10, och öppna förskolan börjar kl 9 :P
Men vi får se, är ju inte värre än att han får sova i vagnen medans jag roar mig där ;)

Börjar inse att min stora brist på vänner kanske är en stor del av mitt "problem"... Har två stycken jag umgås med, och de bor på 1 timmes avstånd (åt varsitt håll såklart ;) ).

Det beror nog på hur social man är då kanske... :) Jag har en vän jag "umgås" med och hon finns tre mil bort... Vi ses kanske en gång i månaden när det går att planera ihop med hennes arbetstider, att jag kan få skjuts dit eller liknande osv.

Jag trivs bra på egen hand och har på tok för många projekt på gång tror jag :)

jag tycker också det är grymt skönt att vara själv! idag tänkte jag köpa färg och.mosaik till en stor möbel jag köpte på blocket för hundra kronor. den ska bli apelsinorange, gul och lila.

Nu ska jag få tummen ur äntligen och köpa lammskinn... Var hittar an ett bra och giftfritt fast ändå inte snordyrt?

Hos min mamma :D vet iofs inte om det finns så många kvar men hon försökte pracka på mig för ett par månader sedan.

Barnens hus är helt okej, dom är inte kromgarvade och till okej pris. Vi har ett o är nöjd, har även ett dyrt fårskinn.

Dom dyra är ju sååå finq, men tyvärr säger plånboken nej...

Bra fråga :p kan kolla om hon har nåt kvar och dubbelkolla att det är giftfritt så jag inte lurar dig innan jag säger något.

Ser att företaget son bereder skinnen åt henne även har viss försäljning. Påslag på 30% för privatpersoner men det finns en eko-vegetabilisk pläd. Minst ett av beredningssätten ska vara giftfria så den modellen lär ju vara det men det går ju att ringa och dubbelkolla.

Företaget ligger i Tranås, googla Donnia.

Återkommer när jag vet hur de kvarvarande är gjorda om det finns nåt kvar.

Kolla med någon fårägare! många är duktiga på att garva, en kollega sålde sina hobbyskinn för 300 kr/styck ...

Vilka härliga färger du har valt. Det kan nog bli riktigt fint. Vad är det för möbel?

Skulle gärna också ha ett pyssel projekt. Måla möbler låter kul. Fast jag har ju mina grejer som ska sys förstås. När jag får tid :cautious:

Tack för tipset! Tyvärr finns det ingen här eller i grannkommunerna. Ska kika på barnens hus i morrn om vi hinner.

Senast ändrad:

det är ett stort skåp med vitrindel över, från 40-talets berlin. det blir nog blodrött mosaik istället för lila. jag räknar med att det är klart till jul!

Kl

Har precis varit på återkoll hos BM. Sterilisering kostar 7500 spänn här så jag sätter in en hormonspiral istället. Hann inte med att ränna till apoteket i dag så jag ska boka en ny tid för det. I morrn är det dags för vägning och mätning av kotte - och vaccination!

Jag har också satt in hormonspiral nu och hoppas att den ska funka bra.
Spännande att se hur stor kotte har blivit imorgon! Vaccination är ju inte kul, men konsekvenserna av att inte vaccinera blir ju hemska om man har otur. Vaccinationssmärtan är iaf snabbt övergående :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar