Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Bindväv heter det :)
Jag tycker det låter helt logiskt att det blir så, fast jag har kanske lite mer koll på bindväven och hur den funkar osv eftersom det är just den jag har fel på i hela kroppen. (Och som gör att jag är överrörlig och har en massa värk)

Tack! Jag tyckte inte att det lät så bra, men jag iddes inte slå upp vad det heter på svenska. Har du en aning om hur lång tid det kan ta för de där banden att dra ihop sig?

Vi firade femårig bröllopsdag igår och hade barnvakt för lustigheter för första gången faktiskt. Men farmor har ju haft hand om honom innan, för arbete, förlossning, diverse ärenden osv. Men igår var storebror hos henne från sen eftermddag till 23 ungefär. Lillasyster fick följa med på asiatisk buffé. Det hade gått jättebra, han hade frågat efter sin gose-bra-att-hare en gång när han skulle sova (hade mysemusen med sig) men inte efter mamma! Även lillasyster skötte sig exemplariskt, drack en flaska mellan förrätt och huvudrätt och sov resten av tiden!

T krånglar också lite med amningen för närvarande. Hon tycker att vi två ska gå och lägga oss sisådär en halvtimme så att hon lite lagom njutningsfullt kan slurpa i sig mjölk i maklig takt. Det är naturligtvis helt utopiskt när storebror är hemma. Ibland tänker jag att hon känner att jag inte gillar att amma och att hon därför inte går upp så bra i vikt. Men egentligen är jag inte så esoteriskt lagd. Mer rimligt är väl att det helt enkelt är en späd bebis och att det är det konstanta dåliga mammasamvetet som späkar. Men man vet ju inte.

Grattis i efterskott på bröllopsdaen :)

Kl

Sovandet i spjälsäng gick över förväntan. Han sov tio timmar i sträck :eek: :D

Ingen nattmatning. Åt vid 21 på kvällen. Somnade vid 22 och vaknade strax efter 08 pigg och glad. :banana:

Otur att jag själv inte somnade förrän vid 01 och var uppe och tittade till honom några gånger innan jag lyckades somna :o

Tack! :D

Vad tusan, det känns som om jag har mensvärk... :mad: Hoppas inte!

Vad skönt att Tor sov så bra i sängen!

Vilken skön natt du verkade ha!

Majola: grattis till 5 gifta år!

Kl
Äntligen är det lite bollar i rullning här. Sambon och jag är ju inte gifta än och har inte heller skrivit papper om vad som händer om någon av oss dör. Mammas advokat har drivit ett mål sedan många år, det är väl mer än 10 år i alla fall, gällande arv. Det är ett sånt segt mål där ingen vill ge sig så jag tänkte att han lär ju ha koll på vad man ska tänka på så han ska skriva ihop nåt åt oss. Nu har vi inte såååå stora tillgångar än men ändå tillräckligt för att man ska vilja skriva papper. Jag fick veta att oavsett vad tillfaller tydligen 25% Alva ändå vid ev. dödsfall iom att vi inte är gifta men hellre det än hela kalaset :p

Min mammas firma (byggföretag) ska tydligen upp i rätten. De har lyckats få en kund som verkar ha som bisyssla att stämma byggföretag (och alla andra han möter) på massa pengar. Karln har lite försäkringsbedrägerier och sånt bakom sig också. Företagen som känner till honom vägrar bygga där och de stackarna som gör det blir stämda när han behöver pengar. Nu har de medlat och kommit fram till ett avtal som han var nöjd med i flera månader och han fick en hel del slantar så han skulle bli nöjd men tro tusan att nu är det dags igen. Nu ska han ha 160' till och det ska de upp i tingsrätten om. Hade varit intressant att bevittna då hans advokat tydligen är lite knäpp i huvudet han med. Tilläggas bör att det var ett par byggfel de stod för (såklart) men utöver det är det några grejer som de tydligen inte ens har med att göra. De har dessutom pungat ut för att en annan entreprenör skulle kunna ordna ett arbete som mammas företag inte har kompetens inom (vilket han såklart var medveten om och fanns med i beräkningarna). Den andra entreprenören tog han ut svart, på mammas bekostnad såklart :grin: Rolig karl det där. Kan tänka mig att det blir en intressant rättegång detta, om rätten vill ta i det dvs.

Har jag också haft lite till och från utan att det kommit något.. håller tummarna för dig ;) Grattis till 5 åriga bröllopsdagen!

DS: Fy fan vilken jävla soppa för din mamma. Det är så vidrigt att behöva lägga energi på sådana där dumheter när man kan lägga energi på så mycket bättre grejer när man driver eget. Hoppas det löser sig och se till att ta ert pick och pack och spring så långt bort från honom som det bara går sen.

Solvind: Grattis till en hel natts sömn ^^

Hoppas alla har det bra, här rullar det på och vi har en superglad unge. Tom så glad att både min, och Olles mamma, har påtalat snudd på oroligt att vi måste förbereda oss på att det kanske inte alltid kommer att vara så här :D

Härligt med en glad unge! :D
Ylva har haft några soliga dagar hon med och har sovit väldigt bra för att vara henne!

Inatt vaknade jag av att jag satt och ammade. Har inget minne alls av hur jag kom dit. Det sista jag minns är att sambo tog över och nattade henne. Är man trött då eller? :D :rofl:
Men sen somnade både jag och Ylva utan gnäll och hon låg bredvid mig med mina armar runt sig. Så mysigt! :love:

Det blir fler såna tillfällen nu. Riktiga kram- och mysstunder, lek och skratt. Älskar't och får en att inte känna lika mycket ångest över allt skrik däremellan.

Jaa, den enda kontakten med den där dåren är ju via advokat. Dealen under medlingen var ju att han inte skulle komma med nåt mer men det kunde han visst göra ;) han är ju rena rama lattjolajbanlådan hela han. Advokaten han har också. Även om jag tycker synd om mamma måste jag erkänna att det är någorlunda underhållande med förklaringarna och kraven han kommer med. Han måste ha för mycket fritid.

Micks: roligt att det går bättre! :)

Kl
Hör och häpna, jag är på jobbet. Jag som INTE skulle lämna tös mer än nödvändigt efter förra gångens kaos. Jag har föreläst om allt möjligt runt tös i veckan så nu jobbar jag hela helgen (2x8 timmar) och vet ni vad? Tös sov sist jag hörde från sambon. Vi var ute och gick med henne tillsammans i veckan en kväll och sambon sövde henne i vagnen, tänkt att det är bra så han har nåt att ta till. Han kan min karl, trots allt ;) jag är så stolt över honom. Skönt för mig att vara iväg också, även om jag tycker att det känns besvärligt att pumpa :o

Åh, jag är så glad att jag ångrade det där att jag inte skulle lämna tös hemmaed sambon på några veckor. De har haft det toppen idag! När jag kom hem funderade jag flera gånger på var de var. Knäpptyst och tomt i vardagsrummet. Hittade en glad tösabit i köket i badbaljan :) Ni anar inte hur stolt jag är över sambon nu! :)

Tänk om hon bara somnat på natten med ;) är ute och går efter 2 timmars nattning. Nuuu somnade hon, envisa bebis! :love:

Så här roligt är det att ligga och leka på balkongen! :D
IRlQugCe

http://db.tt/IRlQugCe

:D

Fast ser bara en liten ruta och en länk där det finns en bild. Är det meningen att det ska se ut så?

Kl

Idag skrattade Tor sitt första riktiga skratt när hans pappa busade med honom. Fantastiskt gulligt :love: :love:

Och så har vi beställt en ny vagn. En brio smile. Hoppas den blir bra och lättare att hantera än nuvarande.

Allt flyter på och Tor växer och växer. Tråkigt att behöva lägga undan de fina kläderna. 56 är redan på gränsen till för trångt så vi har börjat på st 62 med endel plagg. Ska bli intressant att väga och mäta honom sedan. Det är inte gjort på länge. Nästa är någon gång i början på augusti.

Han har lagt till sig en dålig ovana och har börjat amma länge länge. Kan hålla på i timmar med att halvsova och snutta :crazy: . Ibland är det ända sättet att få honom att somna :meh:

Zewz. Hur går det för dig?

Haha, jag tycker också att det är tråkigt att lägga undan kläder. Jag har börjat plocka fram plagg i 62 men jag har ändå hållit kvar plagg i 56 då de sitter ganska perfekt och är så fina ;) Jag får nog lov att skaffa fler bebisar bara för att kunna använda kläderna igen!

Jag har också undrat hur det går för Zews och hur förhållandet mellan henne och maken ser ut nu. Har det kanske blivit bättre nu när de ställdes inför ett nytt test? *hoppas*

Syns bilden i normal storlek på länken då? Ja jag provade att lägga in bilden i inlägget utifall att det skulle funka men la dit en länk för säkerhets skull. :)

Åh vad jag älskar min lilla gullegris! :love:

Är hon glad ofta nu, din lilla? :)

Kl
Ja.. Nu när det pågått nästan en vecka får man väl kalla det för vana. Alva somnar inte sådär kvickt och lätt av amning på kvällarna längre. Nu för tiden får man gå kvällspromenad. Inte särskilt långt men ändå. Undrar om hon tycker att jag behöver gå ner i vikt? :D sambon är ju lite rolig, han förstår inte varför hon inte kan somna som vanligt, utan promenader. Han försöker och försöker att natta men nej, icke! Han är nog lite för lat för att gå promenader utomhus så tösabits nya vana faller honom inte i smaken.. :o

Solvind; va bra ;)

Ds: ja hon är som en sol flera gånger om dagen. Helt underbart! :love:
Hon ger oss halva skratt än så länge men det är på gång det också. Hon ser ut att asgarva där hon ligger. :D

Inatt sov hon 5 timmar!!! :love:

Här har rutinerna ändrats också. Det går tex inte längre att bara ge bröstet om hon är arg eller ledsen och är hon hungrig samtidigt så måste vi droppa lite minifom (som hon tycker är jättegott!) I munnen samtidigt för annars tar hon inte tag utan bara skriker :(
Men i övrigt är det lättare att söva henne nu. :)

Vi hänger på balkongen heeeela dagarna. Underbart! :)

*kl*

Rapport från katastrofområdet...
8 tecken på att du inte är en supermamma:

- Dagen börjar med att storebror ger lillasyster en dansk skalle när han vill gosa med henne medan hon ammas. Lillasyster illvrålar. Storebror gråter hejdlöst för att lillasyster gråter. När både en evighet senare lugnat sig har lillasyster ingen lust att dricka längre.

- Du gör extraspecialpannkakor till lunch. De smakar så illa att storebror gråter tills han får lite råkost istället.

- Du lockar inte barnet från åskoväder med halv storm genom att säga: "ska vi inte äta lite bullar?!"

- Samtliga pedagogiskt uttänkta konstprojekt slutar med att barnet istället vill leka med grävskopan (eventuellt kan man gräva de erbjudna materialen).

- Det är ca 100 grader varmt ute (eller åtmistone 30) och lillasyster blir helt sårig i hudveckan av svett. Måste badas varje dag. Hudvecken blir bättre - resten av huden torr...

- Man konstaterar att lillasyster går upp bra i vikt när pappan har semester och hon kan ammas i lugn och ro. Sannolikt har hon inte ro att äta i farten medan den ömma (men imperfekta) modern jagar storebror, tömmer pottor, torkar tårar osv osv...

- Efter att ha trallat glada visor hela dagen börjar du mest tala i tungor, kallar djurens svansar för näsor och så vidare.

- Både mor och far står helt villrådiga och konstaterar att lillasyster numer inte ligger kvar där man lagt henne och därmed inom kort kommer att behöva en ny säng, vilket känns som ett oöverkomligt projekt.

I övrigt har vi det bra, skönt sommarväder, båda barnen hyfsat friska (bara lite förkylningar) och mitt inne i jätteroliga utvecklingsperioder och lär sig nya saker varje dag! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar