Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Tack.

Knappade in flickebarnet. Hon har enligt den tappat lite mer än 2 sd hittills. Men de senaste tva veckorna har det stabiliserats och hon ligger nästan kvar pa kurvan nu. Hoppas att det haller i sig!

Vi var på BVC igår och vägde o mätte tjejerna och vår bm blev så glad för dom har utvecklats så fint! :) 4,7 kg och 4,9 och 55 och 56 cm. Dom har planat lite men det var rätt väntat iom dom numera sover hela nätter (peppar peppar) och förlorar ju då ett mål om dagen iom det. Men dom följer endå sin egna (och varandras) kurvor bra :)

Imorgon blir dom 4 månader och vi har så smått börjat ge dom mini-smakisar. Frukt är poppis (bananskrap och persika) medans gröt är sådär ;) har gett dom majskrokar med att slabba lite med, mest för att träna motorik och för nöjes skull! Thyra tycker det är skitroligt och kladdar som bara den!:rofl:

Just nu bor vi i flyttkaos, kartonger överallt!på tisdag smäller det! :bump:

Kl

Jag flrsöker hinna och orka med det hag kan, och lämna det som blir över... Men det ör oerhört stressande att inte hinna med att plocka bär, torka örter, fixa med hästarna som jag "borde" osv... Nåja, jag blir böttre och bättre på det i alla fall.

Vi var också på bvc i går och kotte har ju vuxit om pans töser :o 57,5 cm lång och 5025 g. Hon blir två månader på måndag :)

image_zpsaa0e03f6.jpg

image_zpsde5e3f94.jpg

Senast ändrad:

Hon sover förresten 5-6 timmar på nätterna så jag får mjölka ur en gång för att inte grisa ner lverallt och spraya ner henne när det väl är dags att äta då hon vaknar.

Pan - vad härligt med flytt äntligen! Och spännande :)

Svarar ikapp lite nu när kotte sover... Vi har helt sjukt varmt. Nöstan 30 grader i en med luftkonditioneringen på full spruta. Snudd på nakenfis hela famljen...

Ang lunch så blir det oftast bara en kall sallad eller liknande här, nåt annat orkar man inte med i värmen och det är lätt att äta med en hand.

Majola - hoppas kaoset har lugnat sig lite och skönt attvtlsen verkar

Visslan - heja dig som klarar allt så bra själv! Jag blir själv några veckor till hösten igen, fasar lite för det redan...

Klockan - stor kram och vad skönt att medusinen verkar fungera!

Zewz - vad skönt att du får lite hjälp och avlastning. Hur mår du i kroppen och hur känner du inför att köra igen? (Du behöver förstås inte svara om du inte vill).

Solvind - helt fantastiskt att det ska strula med fk så ofta! Man blir verkligen stressad över sånt, även om det oftast löser sig är det väldigt jobbigt tills dess tycker jag. Trist med katten och mensen också förstås. Jag bävar lite inför stt plocka fram babygym och lekmatta här... Unghunden har lagt sig till med att markera på nya saker inomhus :rage: och alla hundarna kommer garanterat tro att det är nya filtar till dem.

Vilse - så söt han är!

Ds - vad härligt med en bra dag på grönan för hela familjen! :bow:

Micks - ha en bra biokväll!

Zewz - vad skönt att du får lite hjälp och avlastning. Hur mår du i kroppen och hur känner du inför att köra igen? (Du behöver förstås inte svara om du inte vill

Jo, veckan hos mor och far var ovärderlig, inser jag verkligen nu när jag är hemma igen... Kroppen är fortfarande öm, något är seriöst fel i underlivet, gör jag för stora rörelser känns det som jag ska spricka... Får vänta tills svullnaden lägger sig och sen få till en undersökning. Fortfarande sjukt trött och handen är stukad osv. Trodde jag skulle vara piggare nu men får väl vackert vänta... Gipset ryker på tisdag, ska bli skönt.
MC igen.. Ja, det är frågan. Just nu känns det inte så. Har stora problem bara att köra bil. Jag klarar av det men är rädd för alla jag möter i stort sett. Särskilt när jag har Tova i bilen.. Ser sjuka scener framför mig vad som händer med henne vid en krock.. :(

Tips: OM du bestämmer dig för att köra mc igen - så börja med en smc kurs på bana. De här nere i skåne har väldigt bra rykte (vet flera som kört på anderstorp och tycker de här nere är mycket mycket bättre). Kostar en del - men man kan få ovärderlig hjälp. Skriver du dessutom redan i anmälan hur läget är så har de möjligheten att placera dig i en "perfekt" grupp för dig :)

Man vet att man är ovan att tös vaknar på nätterna när man sätter sig upp helt förvirrad och kollar blöjan och känner om hon är varm/kall när hon bara var hungrig :o

Haha, heja ;)

Jag är fortfarande lite ovan vid att hon sover 8-9 timmar så jag ligger nästan och väntar på att hon ska vakna... Nu ligger jag ku vaken en del av värk i ryggen så man känner ju hur tuttarna hotar att explodera :D
Inatt sov hon 20-05, och sen 06-07. Underbara unge!

Vad skönt att ni får sova du och DS, nåja normalt sett iaf :p, det görs inte så mycket här för tillfället. I natt var dock en bra natt för att vara här senaste veckan, han sov 00.30 (vaknade hysteriskt ledsen vid 00.15 så jag fick ta upp honom och gå lite till hans monsterfis på tvären släppte, då somnade han som en klubbad säl) till 3 då han käkade, somnade om snabbt och vaknade igen av storasyster vid 6 och åt. Han vaknade återigen vid 8 när hon gick upp, men åt igen och sover fortfarande.

*Kl*

Nu är vi anmälda till babysim, start om 2 veckor :D

Någon mer som ska gå på sånt?

Jag och Tova börjar i september! :) Kom i samma grupp som en god vän och henne son som är 5 dagar yngre än Tova. Ska bli kul, så mycket jag sett så älskar hon vatten, badbaljan är bästa stället i huset :D

OT: Imorgon ryker mitt gips! Amen! Känner mig lite piggare för varje dag också, så jag kanske orkar ta tag i lite kompletterande undersökningar också. Lika bra att kolla ALLT ordentligt.

*kl*

Idag har T sprängt femkilosstrecket! 5050 g i morse, och vi mätte henne till 59 cm igår. Blir 12 veckor imorgon. Hon vänder plättlätt från rygg till mage nu och med lite tur tillbaka. Jag tror att hon är tidigare än brorsan faktiskt.

Vi hade jordens hageloväder igår. Vårt växthus slogs sönder, men vi hade extrem tur i oturen då år by verkar ha kommit extremt lindrigt undan. Svärmors takfönster slogs sönder (7 km härifrån), i grannbyn åt andra hållet slog rutorna på parkerade bilar sönder, hustak perforerades osv osv! Helt galet.

Vad skönt att du mår bättre nu och att det går frammåt.

Angående babysim är det något vi också har tänkt göra. Kanske är dags att anmäla snart då.

Och sova får vi fortfarande göra bra här. Lillplutt är en stor kille nu. Börjat smaka mer och mer mat och blir helt till sig när han tycker om det och vill bara ha mer och blir arg när han inte får det :p . Vi vågar inte ge mer än ett par teskedar åt gången för att hans mage inte ska krångla.

Han är ofta glad och busig men kräver nästan konstant uppmärksamhet när han är vaken. En bestämd liten typ som säger till direkt när det är något. Han har börjar dregla en hel del men fungerade inte att ta på dregelhaklapp för han tyckte det var en mathaklapp och skulle absolut äta då :D . Och när han har ätit är den blöt och måste tas av.

Har även börjat hålla i saker och kramas gärna med sina mjuka tygböcker.

Har fått svar från försäkringskassan att de har gjort fel och jag kommer få resten av min föräldrapenning för de månader jag fått för lite. Skönt.

DS. Vad är majskrokar? Är det ofarligt för de små att äta själva? Kan de inte sätta i halsen? Om det fungerar bra så tror jag att det är något Tor skulle gilla.

Majskrokar bara smälter i munnen så det är lugnt att ge. ( det är i den vevan man får börja bada dem varje dag, majskrokar i halsveck, ögon, öron och de små händerna är kladdiga som attan)

Majola shitamolla vilken hagelstorm, låter helt livsfarligt!

Charlie är fortfarande en glad liten skit, vägde 7.5 och var 68 förra veckan, i princip 4 månader gammal. Jag har börjat nalla på 74 kläder fast mest är han 68. Han har fått smaka ganska mycket mat (alltså olika sorter, inte kvantitet) och gillar riktig mat bättre än fruktmos. Potatis och broccoli är favoriten men om han får en äppleklyfta gnager han på den hur länge som helst. Morotsstavar och gurkstavar är också poppis och en gång fick han suga på en nektarin. Då trodde jag att han aldrig skulle släppa min hand.

Nä lite sömn tack.

Slänger in en liten bildbomb :D

Första gången i sittvagnen

image.jpg

Busig

image.jpg

Leker med sin tugg/prassel smurf

image.jpg

På utflykt vid sjön

image.jpg

Äter katrinplommonpure

image.jpg

Vart hittar man majskrokar?

Förstår att det blir kladdigt när de ska äta själva. Det blir det ju även när man matar. Han är ju där direkt med händerna och ska hjälpa till.

Hej på er :)
Sitter och ammar och önskar liten ville somna om snart. Hehe hon åt kvällsmat 8:30 och vaknade 00:30 och var hungrig. Men stensomnade innan hon hunnit svälja det hon sög ut och sov lite drygt 40 minuter till. Knappt att hon orkar hålla sig vaken nu heller.
Men så var vi ute på en riktig långpromenad igår med. 3 timmar var vi ute! Då hann vi med ett otröstligt vansinnesskrik också innan jag äntligen lyckades få henne att ta bröstet med hjälp av en kork vatten som jag hällde i munnen samdidigt. Något hon börjat med på senare tid - vägra och bara skrika och ta tag först när man droppar något i munnen. :crazy:

Hoppas hon lägger av med det snart.

Fick nya selen med posten idag :)
Ergobaby original, ljusgrå. Jätteskön! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar