Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Jag säger bara wow!
Ylva åt kvällsmat 20:30, somnade hos sin pappa och vaknade för mat igen 00:30 men somnade igen innan hon ens svalt det hon sög ut. Mjölk överallt men hon sov gott i 40 minuter.
Åt, somnade om och åt igen 3:30. Sen sov hon på mig och vaknade sen för att leka.

Lade henne i sin säng under mobilen och 6:00 somnade hon, på rygg, helt av sig själv och sov i 2, 5 timmar!!! :love:
Aldrig hänt förut :D

Inte ätt att äta när man är så sömnig :) .

Vad skönt med sele. Hoppas den kommer fungera bra

Grattis till sovningen! Innan barn hade jag verkligen inte förstått hur viktigt sömn är, hur sjukt viktigt sömn än.

Vindvissla, kul att ni provar mat, vi har inte riktigt kommit igång med det än, han har fått smaka liiite potatis en gång, men det ska väl bli mer så småningom.

Solvind, jag håller med visslan, vad stor han har blivit! Sitter han utan stöd och så också?

Ja, just det, Majola, vilket absurt hagel! Fy!

Hur gör ni när ni badar era små?

Vi kan inte bada honom om vi är ensamma. Vi måste vara två som hjälps åt och det är ganska omständigt så det blir lite för sällan (torkar av honom med tvättlappar istället) . Badbaljan får absolut inte plats i vårt lilla badrum om man ska kunna stå vid den. Så vi brukar fylla den i badrummet och sedan bära och ställa på köksbordet. Efteråt måste båda bära tillbaka till badrummet för att tömma i handfatet då den inte går in i duschen.

Har ett badkar i källaren som man skulle kunnat ställa badbaljan i (fast då får man stå och böja sig hela tiden) . Men trappen ner dit är livsfarligt brant och vi går aldrig i den med Tor om han inte sitter i selen eller sjalen så man kan hålla i sig ordentligt. Men där nere finns inget bra ställe att ta av och på kläder och blöja. Och det är ganska kallt där.

Vill kunna bada honom oftare och vill kunna göra det själv :(

Jag ställer upp baljan på diskbänken. Bara att dra proppen över diskhon sen. Perfekt, en anledning till att röja undan i köket :o en gång ställde jag baljan i vardagsrummet på golvet med när jag ville kombinera bad och tv-tittande (nåt skitspännande :o ) men jag hade inga problem att bära baljan med vatten i själv. Det besvärliga var att inte råka spilla vatten på golvet.

Jag förstår att det är omständigt att bada då, vi har rätt stort badrum med en bänkskiva över tvättmaskin och torktumlare, så vi ställer den där.

Har ni stor köksvask? Eller någon grovvask någonstans? Med dottern badade vi henne så just för att det var omständigt med badbaljan i vår fd lägenhet.

Nej han kan inte sitta utan stöd ännu. Och det kommer nog dröja ett bra tag till. Visserligen är han snart 6 månader men egentligen bara 3 om man räknar från BF . Fast han är väl något mitt i mellan.

Det låter ju smidigt. Tyvärr finns det inte plats för badbalja på diskbänken. Diskställ och bänkdiskmaskin ivägen. Och blir nog för högt för mig.

Antingen är du jättestark eller så har du mindre balja för knappt ens min sambo skulle nog lyckat bära vår själv med vatten i.

Köksvasken kanske skulle fungera. Måste jag prova :) . Den är inte jättestor men borde få plats en bebis. Fast han växer nog snart ur den.

Egentligen bor vi alldeles för litet :( . Det är så synd för det är oerhört vackert här och ligger lagom avskiljt. Eget litet stall, nära till jobbet och billigt. Ett perfekt ställe för Tor att växa upp på förutom möjligtvis brist på lekkamrater i samma ålder.

Skulle vi flytta så skulle jag nog bli tvungen att hyra in hästarna och då bara ha råd med en. Omöjligt att välja vilken. Men samtidigt måste vi nog flytta inom några år så Tor kan få eget rum sedan. Är ju dessutom sugen på en till liten inom några år ...

Skulle dessutom helst vilja byta jobb men vet inte till vilket. Vet bara att jag inte kommer orka med det tunga jag har nu så länge till.

Dags för 30 års kris kanske :p

Skulle tro på mindre balja alternativt mindre vatten. Jag fyllde nog inte upp den helt.

Jag badar henne i handfatet om jag är ensam och bara vill blaska av henne lite snabbt.

Och om jag badar henne i badbaljan så ställer jag den på golvet.

Har du ingen hink som kan tjänstgöra som påfyllning och tömningshink?

kl
Bänkade mig ute för lite studier, tro tusan att det börjar regna. Nu sitter jag inne med tösabit och försöker fortsätta här men det går sisådär. Hon ska bara äta och klänga så jag har händerna fulla kan man säga :p

Kl
Vi har baljan på golvet i duschen, men kanske ska testa att ha den på diskbänken för man blir lite knas i ryggen av att sitta böjd på knä och bada lilla badtokan.

Sitter just nu i Eksjö och väntar på röntgen. Gipset är borta :bump: Bara hoppas det läkt som det ska.

vi har en balja i duschen, fyller bara tio cm till Charlie så han kan sitta (med hjälp). de baljorrna finns ju i olika storlekar.

20130706_192600-715264.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar