Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men oj! hur lång tid tar det för banden att gå tillbaka?
Efter ytterligare några sova middag-försök med lite mindre kläder har det funkat lite bättre. Hon vaknar nästan alltid en gång och är väldigt ledsen men jag är ju medveten och håller mig i närheten för att snabbt visa att jag är där och så somnar hon antingen om själv eller så får hon vara i famnen en stund till.
Sicken liten sötnos du har tagit fram!
Alltså: min bm berättade att livmodern, som ju är muskelvävnad och Vterbildas ganska fort efter förlossningen, hålls på plats av fyra band i bäckenet. De består av bindvävnad (?) och som hon visade verkar de vara sisådär 10 cm långa. Men eftersom livmodern vandrar upp till revbenen under graviditeten så töjs de här banden. Hon liknade det vid att korsbanden skulle bli så långa att de räckte från knä till fotled... Banden återbildas inte så snabbt, så efter förlossnigen åker livmodern omkring helt oförankrad i bäckenet. Plötsligt förstod man varför man inte ska jogga, hoppa tramplin etc på ett tag...