Sv: Vårföräldrar 2013! #5
Nä, ingenting faktiskt, förvånande nog. Jag hade ju tänkt att jag skulle ha problem i alla fall några månader men det kom en period direkt efter fl när det var inåthelvetes hemskt och sen har det bara blivit bättre så jag har ju kunnat rida en sväng med. Dagen efter fl fick jag nåt morfinliknande som smärtlindring (farliga grejer det där, blir fortfarande lite lycklig när jag tänker på "fyllan" så jag är glad att vanliga värktabletter tog udden av smärtan kommande dagar) för jag kunde knappt ta mig till toaletten men det släppte fort och det var också den enda dosen jag fick för fogarna.
Solbränna är ont men samtidigt ett tecken på sommar. Kanske inte så konstigt att jag är lite trött om jag chockat mig med solen. Jag funderade lite på det där, det är tur att jag fick bränna tidigt för då startar tankarna till hur man skyddar Alva. Solhatt, långärmat och skugga har jag hört men om det är sådär äckligt varmt och svetten bara rinner, får man inte vara ute då? Hur "bra" tar solen i skuggan egentligen? Är det okej att ha kortärmad body om man är i skuggan en sån skitvarm dag? Det kanske är då man skaffar solkräm? Jag vill ju inte bränna henne.
Roligt med sugmärke. Alva är lite snällare på det, hon sätter munnen emot armen eller bröstet och dreglar så det bara rinner när hon tycker att det är snuttdags. Hon har blivit ett riktigt dregelproffs nu på sistone. Det är väl när hon börjat småsnacka lite kan jag tänka mig.