Sv: Vårmammor 2012?
Vad kul att vi börjar bli så många!!
Själv har jag gått in i någon slags "trötthetskoma". Efter flytten (som såklart fortfarande är långt ifrån klar, men vi är i alla fall på plats) så gick all luft fullkomligt ur mig. Är så galet trött. Att prestera på jobbet som normalt känns snudd på oöverstigligt men jag kämpar på.
Nu har i alla fall illamåendet gett med sig helt (mer eller mindre i alla fall) och jag har till och med börjat känna av bebisen i magen!
1 vecka tidigare än förra gången, och trots att moderkakan ligger i framkant.
Jag ser redan ut som jag är i v.20... idag är det 15+2. Senaste dagarna tycker jag dock att tillväxten lugnat ner sig lite och de säger ju att man bara brukar bli större (eller bli "större" snabbare snarare) i början med andra barnet, för att sedan sluta lika som första - det skall bli kul att se om det stämmer.
Jag har plötsligt börjat bli sötsugen! Jobbigt! Vill helst hålla mig ifrån sådant för bebisens skull och tyckt att det varit praktiskt att vara totalt osugen på dylikt fram tills nu, men nu har det tydligen vänt...och jag har ganska dålig karaktär...
Suck.
Vad jobbigt för er som fått avsmak till grönsaker! Tack och lov är det fortfarande samma sug efter det för min del, alltid nåt.
Grattis till er som gjort lyckade KUB! Härligt!
Hur har ni allihop tänkt göra gällande kön på bebisen vid RUL? Är ni nyfikna av er eller spar ni på överraskningen?
Förra gången frågade vi, och jag tyckte mig redan innan vi frågade se att det var en pojke (vilket det också var
), och jag tror vi kommer att fråga även denna gång. Ser de så ser de, men vi tänker inte göra något extra köns-UL. Hur tänker ni andra?
Vi känner båda två att det är oss fullkomligt egalt om det är en liten kille eller en liten tjej, vi blir precis lika glada för båda sorter, och det känns himla skönt. Ni anar inte hur MÅNGA kommentarer vi fått om att "Hoppas det blir en tjej nu då, det vore ju roligt! Så ni får en av varje!" Säkert välmenat men det känns ändå lite konstigt...
Förra gången så hängde smeknamnet sonen fick i magen kvar även efter han var född, så han fick helt enkelt heta det (ett fint namn dock, som han passar i, annars hade vi "bytt" såklart
), denna gång har vi garderat oss med ett (unisex)smeknamn som vi vet att ingen av oss vill att bebisen till slut skall heta
Hoppas alla ni som mår illa får må bättre snart!!!