Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2012?

Fy vad jobbigt :( Förstår att du/ni är oroliga :( Vet dock några som blött likt en mens, men ändå fått positiva besked, så ännu är kanske inte hoppet ute.

Låt oss hålla tummarna jättehårt!!

Tack! Flytten gick på det stora hela bra, mycket att packa upp fortfarande (såklart...HUR kan man samla på sig så mycket grejer?!) och så vaknade lillen med nästan 40 graders feber på flyttdagen...Inte kul!

Men nu är vi på plats i alla fall - otroligt skönt! :)

Nu är det inte många dagar kvar till ditt UL! :laugh: Spännande! Jag drömde att jag väntade tvillingar natten innan mitt, men det är "bara" en där inne ;)

Jag har aldrig lyckats känna min livmoderkant, ens i slutet av förra graviditeten. Är väl knasigt konstruerad eller nåt ;) BM känner den såklart dock...

Jag började rensa garderoben i samband med flytten (eller sortera snarare), och jag kan inte ha ett enda par av mina gamla byxor/kjolar längre för magens skull. Så nu är det glest i garderoben vill jag lova... Lätt att hitta där inne nu i alla fall, när där bara finns mammakläder ;)

Vad skönt att flytten gick bra!

Det där med kläderna känner jag igen, jag kan inte ha några av mina byxor längre! Dessutom kunde jag knappt knäppa min älskade höstjacka, brösten har växt för mycket :p Så efter UL blir det nog lite shopping, även om det känns tidigt att köpa mammakläder...

Jag blöder fortfarande. :cry: Hade jag inte vetat att jag var gravid hade jag trott att det var mens, för så mycket är det. Nu har jag blödit sedan lördags kväll så jag har inte mycket hopp kvar.

Imorgon ska vi in på VUL.

Lite skönt är det iaf att jag inte har haft ont alls, trodde det skulle göra ont att få missfall men det kanske bara är när det gått längre.

Håller tummarna för dig imorgon!
Det är ett bra tecken att du inte haft ont. Om man blöder och har ont på samma gång är det tydliga tecken på missfall, men "bara" blödning är det ju faktiskt många som får utan förklaring.
När jag fick missfall hade jag så ont att jag trodde att jag skulle dö, det var verkligen något av det värsta jag varit med om.
Jag hoppas verkligen att det går bra för dig!

+ Embe

Tack :) jag tar alla tummar jag kan få, emn är såklart inställd på det värsta. Det kändes som att alla mina sympton försvann efter ett par timmar efter at blodet kom.

Nu har jag slutat blöda (bara lite misfärgat på pappret), gick det över väldigt fort om det var ett missfall eller brukar man blöda längre? Det varade i 2 dygn och ett par timmar

Det är ganska olika hur mycket man blöder. Själv blödde jag en vecka ganska exakt, när jag fick missfall i vecka 8. Det var aldrig någon kraftig blödning, utan menstruationsliknande fast med klumpar första dagarna. Hos mina patienter varierar det från att inte blöda alls ("missed abortion") till att blöda ett par veckor. Det beror mycket på hur långt man är i graviditeten.

Jag kunde inte hålla mig längre, så idag på jobbet gjorde jag UL på mig själv :D Därinne hittade jag en välmående liten bebis i vecka 12+1, som slogs och sparkade och var hur aktiv som helst! Jag är så lycklig! :love:

tyvärr hade vårt lilla pyre lämnat oss :( Men vi var ju förberedda så det känns inte så ledsamt ändå, var ju tur att det hände nu och inte om flera veckor till. Plus att vi hade kanske inte räknat med att det skulle ta sig så himla fort.

Så bara att gå på att igen!

Känner mig tröttare denna gång, kanske är extra jobbigt att ha hand om en egensinnig tvååring och vara gravid samtidigt ;) Har dåligt samvete för hästen med som jag knappt hunnit med eller snarare orkat med, ska ut till honom ikväll och pyssla! Inbokat UL den 27 september. Har annars mått bra, knappt mått illa, gjorde jag inte förra graviditeten heller så det är skönt :)

Har nu fått datum på inskrivning, den 17 oktober ska jag dit. Har pratat med mvc och läkare vad jag ska tänka på eftersom jag har ganska många allergier och astma, och även vad jag ska tänka på när jag ska resa nästa vecka. Höll dock knappt på att kunna hålla mig från skratt när bägge tyckte att jag ska ha stödstrumpor på flyget, snyggt på semestern liksom:rofl:

Både jag och min sambo håller alla tummar och ser verkligen fram emot att bli 3!

Jag kan verkligen rekommendera dig att använda stödstrumpor på flyget! Finns faktiskt snygga nu för tiden. Dessutom kan du ju ha långbyxor så syns dom inte. Det är inte nådigt vad man kan svälla som gravid!

Jag och sambon är beräknade till den 17 mars, vecka 13 plus ett par dagar nu.

Men har ni alla fått göra ultraljud? Jag ska inte få göra det förrän i slutet av oktober :( , hade gärna gjort det tidigare för att se så allt ser ut som det ska!

Alla gör inte ul tidigt. Jag gjorde det inte sist och ska inte göra det den här gången heller.
Rutinultraljudet här sker endbart i vecka 18. Annat får man be om vid oro.
Jag gjorde säkert 10 ultraljud efter v 18 förra gången pga svåra ryggsmärtor..

Jag vänar iaf mitt andra barn och har så här långt fl 24 mars. Så får vi se vad som sägs efter ul. Sist fick jag flyttat till en vecka tidigare. Men gick över 16 dagar.

Har en son sen tidigare som blir 2 år nu i oktober:love:

Okej, BM har inte sagt något alls om möjligheten att ta ett tidigare UL, men jag får väl härda ut tills oktober :D

Ska bli intressant att få veta mer exakt när ungen har tänkt att komma ut.

Jag och sambon är beräknade till den 17 mars, vecka 13 plus ett par dagar nu.

Men har ni alla fått göra ultraljud? Jag ska inte få göra det förrän i slutet av oktober :( , hade gärna gjort det tidigare för att se så allt ser ut som det ska!

Anledningen till att många får tidiga UL är att i en del län (och i DK, där jag bor) erbjuds alla ett KUB-test, där man undersöker risken för Downs syndrom och ett par andra kromosomfel. Då får man ett "gratis" UL samtidigt. På andra ställen i Sverige får bara kvinnor som är över 35 år erbjudandet om KUB, yngre kvinnor får betala för det (om jag förstått det rätt).

Tyvärr är det för sent för dig att göra ett KUB-test, men om det är viktigt för dig att se bebisen kan du vända dig till ett privatklinik för ultraljud.
Men nu när du gått så långt är allt med största sannolikhet som det ska :laugh:

Hur går det för er, allihopa?

Jag var på KUB i torsdags, allt såg jättefint ut och sannolikheten för kromosomfel var extremt liten. :laugh:
Både jag, sambon (som båda är väldigt vana vid att se på UL) och barnmorskan såg en liten snopp..!! Hon sa dock att hon inte ville lova något, men att det med stor sannolikhet är en liten pojke :love:
Min BF blev flyttad till 25 mars, och idag går jag alltså in i 14:e veckan!

Det verkar dock som jag får fortsätta dras med mina symptom trots att jag gått in i andra trimestern... Jag kräks fortfarande på morgonen och kvällen, och är sjukt trött. Denna helgen har jag dessutom en rejäl förkylning med feber. Men jag längtar tills det värsta försvinner och jag kan njuta av graviditeten istället!

Tack för informationen, BM pratade om KUB-testet men jag tror vi isf skulle fått betala själva (kommer inte ihåg exakt) men eftersom vi är under 35 och ingen av oss särskilt jätteoroliga över olika fel så kändes det onödigt.

Men i fredags fick jag en kallelse till UL :banana: , får vänta tills mitten av okt men det blev tidigare än jag trodde ändå :)

Hur går det för er, allihopa?

Kul med lyckat KUB!
Så du är också en illamående stackare :( Jag med :(

Jag har börjat förstå vilka rutiner jag måste ha för att minska illamåendet och kräkningar nu.. Sova MINST 10 timmar, så eftersom jag mår så illa på kvällarna lägger jag mig runt 21, har jag inga förel på förmiddagen så sover jag tills jag vaknar, runt 08 :o . Sover jag runt 8 timmar mår jag illa hela dagen..

Men sen måste jag äta lunch med potatis för att klara maximalt många timmar på eftermiddagen. Helst kokt potatis hjälper mest. Och mjölk, jag dricker massor av mjölk, säkert runt en liter varje dag :D .

Enligt beräkningar gjorda på sista mensen blev det vecka 14 igår :)

Åh, jag önskar att jag också kunde sova 10 timmar per natt! För att jag märker verkligen att både illamåendet och tröttheten blir bättre av mer sömn. Men för tillfället måste jag gå upp 04.45 för att ta tåget kl 06 till sjukhuset :( Det ska jag i och för sig bara göra 5 veckor till, sedan är jag på ett sjukhus här i stan, men det är ju nu i början det är som värst!

Jag har inte hittat någon mat som hjälper på illamåendet, bara kommit fram till att jag måste äta ungefär hela tiden :p

Du får lägga dig 18.00 :p (en omöjlighet kanske?)

För mig hjälper inte ens att äta hela tiden, illamåendet kommer ändå, men om jag sköter mig så kommer det inte igång förrän sen eftermiddag. Äter jag t.ex pizza, eller kebabrulle eller något annat snabbt så börjar jag må väldigt illa redan tidig eftermiddag och sen blir jag sängliggande resten av dagen. Med potatis till lunch fungerar jag fler timmar och kräks inte lika lätt. Helknepigt men sant.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 003
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 337
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 076
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 195
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar