Vårföräldrar 2012 del 2

Sv: Vårföräldrar 2012 del 2

kl

Är jag ensam om att ibland känna att det är en övermäktig. När ungen bara skriker och skriker pga trötthet men inget fungerar. När man bara vill gå ut och stänga dörren efter sig...
Så kände jag idag.. :(

Hon är krasslig. Extremt mammig/närhet ... jag har inte haft några minuters egentid på flera dagar och det går bara inte :( , helst när jag inte ens hinner äta något vettigt så orken finns inte. Hon sover tätt bredvid mig, försvinner jag börjar hon storböla. Ställde in veckans höjdpunkt igår (ridning på klubben) eftersom hon var sjuk.

Satt henne i babysittern och älskade kaninen räddade mig genom att skutta fram och tillbaka så dottern blev glad. Jag hann röra ihop chokladbollssmet = SOCKER och fett så jag kanske får lite snabb ork igen.

Nu låter det som att hon sitter och snusar i babysittern, jag hoppas hon somnat så jag kan få några minuters ro. Tack snälla Dolly (kaninen) för räddningen. <3

Du är verkligen inte ensam! Nu när Nils har varit sjuk har det faktiskt varit fruktansvärt, upp på nätterna,aldrig få vara ifred på dagarna och ibland inte ens få i sig mat precis som du skriver. Dessutom så vill hunden ha uppmärksamhet hela tiden som inte Nils vill det och när han väl sover ( i egen säng tack gode gud!!) så ska man plugga men så vill ju sambon mysa och jag har fått nog med närhet för att klara mig länge.
Att bara få sitta ifred och slö känns som himmelriket.

Helt ärligt så har vi bara fått gå ut ibland, men det är sällan. Men det går inte att ha tålamod och ork när ingen av oss har ätit på hela dagen och Nils bara är trött men kan inte somna. Och av någon anledning så är det då han sover bäst??

Men din sambo kan inte ta och vabba? Bara för att hon är mammig så kanske det går att han är ute och går några timmar så du får vara ifred och lada batterierna?

Sådär kan Josefin bli ibland. Inget är bra, skriker som en galning om jag lägger henne i vagnen och försöker vagga henne. Det enda som funkat när hon är på det humöret är att gå ut och gå med henne, då somnar hon alltid nästan direkt.

Som tur är så är det sällan hon är så utan sover bra på dagen när hon behöver.

Igår låg hon och skrek konstant i vagnen i en halvtimme, jag diskade under tiden och erbjöd nappen ibland, men nej, jag fick gå ut och gå med henne. Hon skrek som besatt den första biten, folk måste trott att jag höll på att döda henne, men sen somna hon och sov ett tag och då var hon mycket trevligare sen :p

Förstår precis hur du känner dig. Så har vi också ibland och samtidigt har jag en fyraåring som vill pyssla/leka/läsa NU. Det är svårt att få storebror att vänta och vara tyst så lillebror kan somna. Och när lillebror äntligen har somnat och jag kan hjälpa storebror en stund, då hinner det gå typ 5-10 minuter så har den lilla vaknat igen...

En dag när det var så där då la jag den lilla i vagnen skrikandes och gick in i tvättstugan och stängde dörren, och bara stod där i några minuter. Det räckte för att jag skulle orka ett tag till.

Som tur är så är det ju inte kaos så ofta! Och nu har barnen börjat kunna "leka" ihop. Storebror springer runt och jag håller den lilla och så "jagar" vi storebror. Båda skrattar så dom kiknar! :love:

delvis kl.

Tack alla tre. Skönt att få skriva ur sig lite och sen även få höra att jag inte är ensam om att vilja ut och stänga mig ute.

Hon mår mycket bättre nu, jag lyckas ju t.om sitta här vid datorn :p

Det är skönt att man inte känner sådär jämt. Idag älskar jag min fina trollunge fullt ut igen :love:

*KL*
Idag har vi varit på babysim för första gången med lilla E. Han tyckte det var jättekul! Började sprattla med benen så fort han kom i vattnet, plaskade med armarna och skrattade.

Nu hoppas jag att han är så trött att han sover hela natten... Eller halva skulle räcka:)

*KL*
Idag har vi varit på babysim för första gången med lilla E. Han tyckte det var jättekul! Började sprattla med benen så fort han kom i vattnet, plaskade med armarna och skrattade.

Nu hoppas jag att han är så trött att han sover hela natten... Eller halva skulle räcka:)

Åh vad kul med babysim! Vi ska börja om en vecka! :D
Vi har inte fått några instruktioner, ska man köpa babybadbyxor eller något eller vad brukar gälla?

Apropå sova, dottern har sovit två (ja det är sant, TVÅ, !!) nätter där hon bara vaknat vid tvåtiden för ett mål, och sen sovit ända till sju för nästa. Helt jäkla otroligt, kan jag börja hoppas på att det snart är en vana?

Vi hade badblöja igår. Ska leta reda på storebrors gamla babybadbyxor någon dag.
På vårt babysim säljer dom badbyxor

*KL*

Josefin blev 5 månader i torsdags och natt till igår trängde den första tanden igenom. Lite ledsen var hon! Vaknade kl 00 och ville äta lite men var ledsen ett tag efter. Hon sover alltid till 5-6 på morgonen för första måltiden så jag undrade vad det berodde på, fick svaret igår när sambon smsade mig när jag satt på älgpass att hon fått en liten tand :)

Åh vad kul med babysim! Vi ska börja om en vecka! :D
Vi har inte fått några instruktioner, ska man köpa babybadbyxor eller något eller vad brukar gälla?

Man ska ha badbyxor som sluter åt runt benet - eller badblöja (fast på i vår babysimsgrupp såg jag aldrig ngn som använde dessa).

Vi har köpt våra badbrallor på GeKås, men man kan fynda på Tradera också! Simhallen brukar ju själva sälja, men rätt dyrt...

Mysigt med babysim =) Vi har inte möjlighet att gå med Vera som vi gjorde med Alvar eftersom som simtiden lite knasigt nog ligger på eftermiddagen, istället för mitt på förmiddagen så det matchar för dagistiderna som gäller för storasyskon i vår kommun (830-1215). Vi ska gå själva har vi tänkt, har dock inte blivit av ännu.

Senast ändrad:

Nils vägde ,2 så liten var han inte heller:p Men det blev mycket krångel med amningen mellan 6v-12v.

Halvt kl

Nu har Nils varit iväg på 8 månaderskontrollen och vägde 9,2 och var 69cm:eek: Jag trodde INTE att han hade gått upp knappt något pga. diarrén och annan sjukdom. Skönt nog så börjar höjdkurvan bli bättre, är den som har dippat mest och längst innan.
Dock har han bränt två fingrar så han är konstant ledsen och väldigt krävande. När han får alvedon får han en energikick, både natt och dag....
Men vi ska tillbaka till VC och tvätta fingrarna imorgon (de ville inte sätta på bandage utav någon anledning:p). I helgen så ska vi till min mamma som är usk och sedan ska Nils farmor hålla koll på det då hon jobbar på den VC vi går på.

Frågade också vår bvc-sköterska om det kommer bli en orosanmälan, känns inte så bra med först blöjan och nu fingrarna. Hon skrattade ganska gott åt mig! Sa sedan att jag bara var nojig skönt nog och att det krävdes en hel del till.

Frågade också vår bvc-sköterska om det kommer bli en orosanmälan, känns inte så bra med först blöjan och nu fingrarna. Hon skrattade ganska gott åt mig! Sa sedan att jag bara var nojig skönt nog och att det krävdes en hel del till.

Vad är det? :confused:

Vi var in idag och ultraljudade och EKG-mätte hjärtat idag eftersom distriksläkaren hört blåsljud.
Det var som tur var bara ljud från när blodet forsade genom hjärtat som lät som blåsljud. Inga hål och allt såg supernormalt ut. Så skönt, för jag har hunnit nojja upp mig !

Till socialen, men jag är lite överdrivet nojig när det gäller dem av någon anledning.

Usch, är inte mycket som behövs för att man ska bli helt nojig när det gäller ens barn! Men gud vad härligt att det inte var något:)

Måste bara skriva att min 5 månaders är längre än din på 8 månader. E. var 70,5 cm för två veckor sedan(blev 5 mån i förrgår).

Tänk vad olika det kan vara:)

Skönt att du slapp soc efter dig:) Men hur brände han sig? Och har magen blivit bättre? Tycker synd om er och framför allt den lilla som har sådan otur.

Väldigt skönt:p Tror jag är nojig eftersom att jag är ung (21) och det finns en del som ser ner på det.

Vi eldar med ved (värmer i princip upp hela huset på det året runt) och har en kamin i köket. Nils började snabbt klättra på den eftersom den har handtag i bra höjd. Självklart kollade vi noga om den blev något varm efter några timmars eldning men enda stället det var en temperatur ökning var en lucka han inte når till. Men i veckan så var det en dag den hade varit igång hela natten+förmiddagen så då hade två sidopaneler blivit väldigt varma och han satte fingrarna mot en av dem:(
Vi ska självklart ha skydd för spisen, men vi har inte stressköpt något utan vi har letat efter något riktigt bra (tillräckligt tungt för att han inte ska kunna rubba det men samtidigt inget vasst på) men vi får nog se till att köpa första bästa nu eftersom det inte kommer bli varmare ute.

Magen är äntligen bra! Tog ett bra tag men nu är han tillbaka på samma matvanor igen och med fint bajs:) Men han har inte fått äta fläsk/nöt ännu igen.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 990
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Valet i USA