Vårföräldrar 2012 del 2

Sv: Vårföräldrar 2012 del 2

Nej, började i onsdags med att han inte ville äta någonting sen eskalerade det och på natten bara han skrek:( Tog sig något väldigt för örat också men tur nog så var de fina:)
Inatt har det gått mycket bättre! Efter jag var uppe vid halv 2 för att byta blöja så låg han och pratade "maama" "Ja?" "pa pa!" "Han sover" Näääääj":D
Nu sitter han och äter smörgåskex och är riktigt pigg och glad, 38,5 i feber men märks inte direkt:) Magen är fortfarande inte bra så blir "snäll" mat de närmaste dagarna. Blir nog blåbärsgröt till lunch.

Har du slutat amma/ersättning? Äter han bara riktig mat? Prova att öka fettet för barn kan bli väldigt lösa i magen om de får för lite fett. Extra smör och olja i maten. Tex en matsked per måltid. När min äldsta slutade amma fick diarré. Ingen hittade något utan hon var helt frisk. Jag provade att ge mer fett som en matsked olja i vällingen och då blev hon bättre.

Jag har slutat amma honom (eller rättare sagt, han slutade vilja ha) men han har fått en hel del grädde i både välling och gröt. I vanliga fall får han alltid en del grädde varje dag.
Sen gör jag egen välling av ersättningspulver+mjölk+havregryn+vatten+lite grädde så egentligen har han inte slutat med ersättning heller.
Just nu äter han bara ren ersättning och köpegröt, vill inte reta magen i onödan med mjölkprodukter.

I vanliga fall är jag inte rädd för mjölkprodukter, utan det är bara nu när magen redan är dålig som jag inte vill ge honom någon.
Just nu sitter han glatt och äter majskrokar men vägrar äta upp sin blåbärsgröt trots att den gick lätt ner till lunch. Han har verkligen sina egna idér:D

*KL*

Sitter och pumpar, mjölkstockning på g. Halva vänster bröstet är stenhårt:( frös lite i lekparkenen igår och så stod jag några minuter i dörr
öppningen och pratade med vänner som plingade på och då blev jag kall.

Suck!

Men usch! Jag har en kompis som just har legat inne med det och fick antibiotikadropp några dygn, kan inte direkt säga att det är något jag skulle ha velat ha.

Får hoppas det ger sig fort!

Det hoppas jag också. Men det kommer ingen mjölk när jag pumpar och liten vägrar äta på det bröstet nu:(

Vet inte vad jag ska göra riktigt...

Du kan inte pumpa i duschen med varmt vatten på bröstet?

kl
Nils hade blod i bajset nu, ganska ordentligt med. Började lite igår kväll men kunde lika gärna ha varit från skavsåren, hade lite i morgonblöjan (med bajs) och nu så var det blod med då.
Har ringt 1177 och eftersom han har inte feber, äter glatt, sovit bra och verkar inte ha ont för fem öre så ska vi avvakta. Vill inte in till akuten på en lördag med honom, var ju där själv nyligen och vill inte utsätta honom för det i onödan.

Men bra känns det INTE!

Kom just mer med nästan mer blod än bajs så vi får nog åka in i alla fall

Lyckade klämma ut lite i duschen och nu kommer det när jag pumpar.

Usch vad otäckt det låter med blod. Vad trodde dom att det berodde på?

Hejja! :banana:

De fick tag på en läkare andra gången jag ringde, hen trodde det var pga. att hans slemhinnor har blivit sköra av diarrén. Vi ska avvakta men om han blir dålig och får feber,ont, eller inte vill äta så ska vi åka in direkt till akuten. Akuten blev också lite förvarnade och fick hans personnummer ifall att.

Men det kändes skönt att få några lugnande ord:) Men jag ska ringa igen(har jag bestämt själv) om han fortfarande bajsar blod ikväll.

Det har inte gått över, men fortfarande ingen försämring. Sitter och väntar på att min mamma eller svärmor (båda vårdutbildade) ska vakna så jag kan gå/ringa och fråga.
Men fortfarande hur pigg som helst, ingen feber, äter och har sovit bra. Så man kanske ska ha is i magen? BVC är i alla fall (skönt nog) tillbaka imorgon om han inte skulle vara bra. Bajset är inte lika mycket vatten längre utan har varit fastare sedan inatt, kanske är dett blåbären som äntligen verkar?
Han och också fått några teskedar proviva nyponsoppa som min mamma gav mig råd att göra ( 4 barn, finns många trix att få;)) för hans mages skull.

Jag vill verkligen inte dra med honom till akuten, eftersom han redan är "dålig" så tror jag infektionsrisken skulle bli för stor. Är nämligen helt fullt på sjukhuset nu och känns onödigt att riskera om det bara är slemhinnorna.

Jag höll också på att få mjölkstockning förut.

Värme, massage, amning, x 100 så började det lätta för mig. Hur har det gått för dig?

Det försvann redan på lördagen:) Det gick över fort! Nu är jag noga med att klä på mig ordentligt. När var ute och gick i helgen så hade jag ullinlägg i bhn, tröja, fleecetröja, tunn dunjacka och vanlig jacka på mig! I ca 10 grader och sol... Fast det blåste lite iaf:)

Hm, det jag skrev igår kom visst inte fram!

Nils mår bra, leker och kör järnet! Var igår och hälsade på sina kusiner till sin stora förtjusning.
Vi har fått läkartid idag kl 3 och bad faktiskt om att inte få samma läkare som sist, så vi fick hon som han har haft på sina kontroller på bvc vilket känns skönt.

Kan uppdatera med hur det gick hos läkaren!

Hon sa att det endast var slemhinnorna som var irriterade, så länge han inte fick feber eller började må dåligt så var allt bra. Kunde hålla på tills nästa vecka(:eek:) utan att jag behövde söka vård igen.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 990
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar