Vårföräldrar 2012 del 2

Sv: Vårföräldrar 2012 del 2

kl. vi bytte till sittdelen vid ca 4 månaders ålder, minns ej exakt när. men liggdelen kan man fälla till fullt liggläge, och även ett mitt emellan, så det är perfekt!:) minns att Lukas blev jätteglad när vi bytte till sittdelen.

allvarligt, kan man ha "fel" i kroppen med ämnesomsättningen (ok, det kan jag iofs lista ut själv;)) men borde inte läkaren kolla upp det noga då? jag har typ alltid haft nån form av näringsbrist, inget jag märkt av så utan det har visats sig på typ blodprover osv... men när jag var gravid fick jag ju brist på järn och allt var det nu var. äter idag fortfarande FYRA olika kost-tillskott+varierad god kost (varit hos dietist) men mår fortfarande uruselt. ska ringa läkeren i morgon, blir så trött på det. men det slog mig nu, att det kanske är min kropp det är fel på ,som inte kan ta upp ämnerna på rätt sätt...? eller om det är nått annat... mår skitdåligt nu iaf. *laeikinois skriver av sig lite*

Lukas har börjat sitta själv, han har ju kunnat det med hjälp innan koooorta stunder, men mest bara vinglat runt.;) men här om dagen så slog han rekord! satt helt själv i flera minuter och stadigt var det! och även nu dagarna efter. gullunge:D<3

Kl

Här händer det grejer :)

Melwin har börjat med smakisar lite smått. Vi går på babymassage en gång i veckan, jättemysigt verkligen :) och nu har han börjat vända sig både från mage till rygg och rygg till mage.

*kl*
Kanske dags att uppdatera hur det går för Nils här på 7-månadersdagen! När blev egentligen min lille pojk så stor? Kollade på bilder från när han var nyfödd igår och det var stor skillnad, kändes nästan lite jobbigt;)

Men här är det fullt ös! Nils kryper,sitter, står och kan gå krabbgång vid soffan. Dessutom så säger han Babba och pappa konstant, pappa är för tillfället världens bästa person också.
Vi går på babyrytmik två gånger i veckan, innan gick vi på öppna förskolan men slutade med det för det var så högljudt där och de äldre konstant tog leksaker från de yngre osv. På babyrytmiken är de ett gäng i hans ålder (som han kommer både gå på dagis och skola med sen) och de "leker" faktiskt! Är kul och se hur de lär sig av varandra.

Annars så är hunden väldigt rolig... Hunden tycker inte det är lika kul:p Men igår var det en valp här och det var hårda tag åt båda hållen utan att någon blev ledsen.

kl

Idag blir trollungen 6 månader , igår fick vi se en skymt av en liten tand . Alla säger det, men fan så fort det går !
Känner mig fortfarande som "precis blivit morsa" samtidigt som det känns som att jag varit det en evighet. Samma sak med henne, det känns som att jag håller på och lär känna henne samtidigt som det känns som om vi kännt varandra i en evighet :)

*kl*

Idag blev jag lite grinig... Av 100g grötpulver är 24g sockerarter! Inte konstigt att Nils föredrar den köpta gröten, den smakar söt!
Blir nog att göra egen istället av mjölk med aprikospuré i, är lite kinkig med socker faktiskt.

Den gröten jag använder är osockrad, däremot innehåller den banan och blir ju lite söt i smaken därav.
Kl
Jag har äntligen fått tid hos en Aurora på förlossningen, ska bli skönt och bra att äntligen prata ut och bearbeta förlossningen. Hoppas bara att hon är bra att prata med...

Nu ska vi snart på babysim igen, Axels höjdpunkt på veckan! :banana:

Jag går bara och väntar på att vi ska få börja på babysim, tror att lilla E kommer älska det. Hoppas samtalet blir bra!

*KL*

Har ni köpt overaller till era små? Tänkte först att han inte behöver en eftersom vi har åkpåse i vagnen. Fast sen kom jag på att han ligger ju inte alltid i vagnen... Funderar på en ganska tunn i fleece, typ som Polarn och Pyrets. Fast gärna liite billigare. Såg att Lindex har en liknande, fast den var slut i rätt storlek och färg. Någon som vet någon bra?

Ja, vår gröt står det också att den är osockrad på... Men om man kollar innehållsförteckningen så säger den annat

Diana: Nils har en ordentlig begagnad i storlek 80, men jag räknat kallt med att han kommer gå snart:grin:

Nu blev jag tvungen att gå och läsa på förpackningen och visst har du rätt, på vår innehåller det 12g sockerarter/ 100g gröt men detta kommer från bananen och sädesslagen.

Angående overall så hoppas jag kunna buda hem en Molo på Tradera. Hoppas att det ska räcka en bit in på vintern iaf. Syrran har en åkpåse som jag tänkte köpa.

// Qbaby

Det var inte lika illa, men om vi gör egen så kommer sockret ligga på ca 4% som högst (om man inte lägger till frukt förstås!)
Vad har du för märke? Vi har semper, nestles går det åt så mycket med.

KL

Angående gröt, så är det ju nästan lika lätt att göra egen. Vi gör risgröt på en del rismjöl, tre delar vatten, in i micron en liten stund och så är det klart! Sedan blandar vi i lite ersättningspulver, smör och så serverar vi med aprikospuré så att hon får i sig järn.
Här i Danmark är det mer regel än undantag att man gör sin egen gröt. Ingen jag känner använder köpegröt, faktiskt. Roligt att det är så olika! Man börjar oftast med ris, majs eller hirs, och senare ger många vanlig havregrynsgröt.

Aha! Inte konstigt att din är bättre då:) Tror inte det finns här ens på det större varuhuset, man får nog åka till köpcentret.

Är nog för att livsmedelverket rekommenderar köpegröt och bvc går på deras linje. Nils får oftast hemmagjord havregröt med lite grötpulver i och hemmagjord välling (efter han sov 5 timmar efter ha druckit välling gav jag upp, köpte första gången för det inte fanns ersättning i butiken, endast välling. Gör ersättning på vatten nu också, blir mycket blaskigare än den i tetra) med ersättningspulver och ibland lite olja för magen.
Vi måste hämta vatten och det blir så mycket nu när han äter gröt, dricker välling och så vatten till maten. Längtar tills han får dricka kranvattnet!

Jag går bara och väntar på att vi ska få börja på babysim, tror att lilla E kommer älska det. Hoppas samtalet blir bra!

*KL*

Har ni köpt overaller till era små? Tänkte först att han inte behöver en eftersom vi har åkpåse i vagnen. Fast sen kom jag på att han ligger ju inte alltid i vagnen... Funderar på en ganska tunn i fleece, typ som Polarn och Pyrets. Fast gärna liite billigare. Såg att Lindex har en liknande, fast den var slut i rätt storlek och färg. Någon som vet någon bra?

Vi köpte en fleece med bomullsfoder igår på Åhléns, hade sån tur att vi hade en kupong på 25% och tydligen var det även 20% för klubbmedlemmar då istället för 300 betalade vi typ 180 det var en väldigt glad överraskning :)
Vi tyckte det räcker med typ fleeceoverall eftersom oftast bärs han i selen och då Blur det varmt, tyckte det var bra med denna overall som hade dubbla dragkedjor som går ända ner till typ knäna så funkar bra att öppna när vi bär, o i vagnen har vi ju åkpåse/filtar så behövs inte jättevarmt.

Har jätteont, foglossningar... Visst att de har varit kvar så smått men nu är det illa. Måste nog in till akuten:(
Har någonsorts magproblem med hög feber, verkar vara det som ha dragit igång det

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈