Sv: Vårföräldrar 2012 del 2
Han är inte såpass gammal att han snart kan äta en kombination med gröt/ersättning + lite vanlig mat + ev koppmatning/muggmatning med ersättning?
hur menar du?
han får ett par mål gröt per dag. och även vanlig mat. men sen vill jag ju att flaskmatningen ska funka för han vaknar ju på nätterna och är hungrig, inte så kul för någon av oss att behöva gå till köket och blanda gröt. har somsagt försökt ge även i mugg. har en sån "alvedon-sked" nu som jag matar med, det funkar sådär.
kl.
igårkväll åt han sista målet gröt vid 20.00. sen vid ca 21.00 somnade han för natten. vaknade idag och matstrejkade ALLT (även gröt) ända fram till kl. 13.00 när jag fick i honom lite fruktpure.
så det blev "krig" sen nu senare i e.m när jag skulle ge honom mera mat, han ville inte, ålar sig, viftar med händerna, slänger sig i stolen, skriker så han sätter i halsen. går inte när han gör så!
tillslut blandade jag maten (kallops med potatis) med mangopure, då åt han.
kan ju inte varit den godaste kombinationen men han åt iaf.
nu i kväll var det inga problem att ge gröt, så jag vet inte vad han håller på med.
han har tre tänder nu, och flera som är på gång. de tre tänderna har kommit inom loppet av två veckor. han är mycket besvärad och gnuggar och har sig hela dagarna, har sån frys-leksak som han tuggar på 24/7 nästan.
har försökt ge honom större bitar, men han sätter i halsen direkt, fast jag testat med typ sönderkokt blomkål eller morot. räcker med att det är nån liite större bit i barnmaten så sätter han i halsen. måste vara helt pureform.
inte nog med det så har jag precis flyttat till nya lägenheten så jag har ju ingen tid med att packa upp grejer (Lukas kräver ju tiden hela tiden.), så allt ser ut som caos. i köket har jag hunnit fixa det mesta, men överallt annars så ser det ut som kallabalik.
*ännu ett klagoinlägg från Laeikinois*