Sv: Vårföräldrar 2012 del 2
Ang vikt:
Jag nådde min startvikt (63 kg) efter två månader, men mitt mål är att gå ner till 60 kg för jag har inte trivts med de där extra kilona som jag har burit på i 5 år. (För tio år sedan vägde jag 54... Men ända dit vill jag inte!)
Jag har kommit så här långt: Köpt träningskläder, köpt yogamatta (har några ländryggsstärkande övningar jag borde göra några ggr i veckan pga snett bäcken och sviter av foglossning), köpt joggingskor och ordnat så att jag fått kommunens friskvårdskort. Nu väntar jag på att kläder och skor ska hoppa på mig och att mattan rullar ut sig... Har inte hänt ännu
Har powerwalkat en del med barnvagnen och så försöker jag rida några gånger i veckan. Hoppas kunna rida mer nu i höst när frun jobbar lite mer normala tider och då vi har dagis till den stora iaf. Rör ganska mycket på mig om dagarna faktiskt, men inte direkt så att jag får hög puls och blir svettig...
Men nu så drar Friskis & Svettis igång och de har ett skivstång-konditionspass som jag gillar och definitivt ska gå på! Och sedan så har min rektor bokat vår skolas idrottshall varje torsdagseftermiddag. I den mån jag kan utifrån hur frun jobbat så ska jag försöka vara med där - hoppas på lite basket och innebandy! Eller badminton ifall vi inte blir så många!
Ang presenter:
Vi har inte haft dop eller namngivning, men vi har ett varsitt sparkonto till barnen som vi gärna får en slant till istället för prylar, i alla fall från morföräldrarna och gammelmor- och farföräldrar. Vi har även tagit pengar därifrån (och det vet de som sätter in) till t ex bilbarnstol.
Annars så har vi alltid några lite finare klädesplagg vi suktar efter, som skalkläder, eller böcker som t ex från
www.sagoliktbokforlag.se
Leksaker försöker vi leda bort ifrån.. även om vi förstås förstår att det är roligt att köpa, men vi har ärvt väldigt mkt leksaker och behöver inget på den fronten! Skulle vara lego i så fall! Lego kan man aldrig få för mycket av!
Nu håller vi på att bygga en klätterställning till ungarna och kommer nog önska oss lite virke till det + lite tillbehör, rattar och repstegar och sånt.
Själva har vi gett bort t ex blåbärsbuskar till kompisar mindre barn, det har blivit uppskattat!