Vårföräldrar 2012 del 2

Sv: Vårföräldrar 2012 del 2

Helt rätt! Men jag har inte fått höra det så jag betvivlar sanningshalten;)

*kl*
Igår kväll blev det kabalik här då vår ena hund bet mig, så idag var vi först ungefär en timme till öppna förskolan sedan ett tag hos doktorn där jag inte tänkte överhuvudtaget på att jag ammade när jag fick antibiotika så fick ringa och jaga läkaren senare för att få ett godkännande.
Efter det så var Nils mormor i stan så vi åt lunch tillsammans och gick sedan runt lite och efter det var det bilbesiktning. Nils sov inte mer än 10 min under hela dagen fram till 15.00, då sov han som en stock i bilen hem. Väl hemma så lekte han och pappa lite undertiden jag sov sedan kom han och sov med mig i en timme:)
Nu lekte han nyss 20 min i sin säng helt själv, tröttnade på det och blev ledsen så jag gick in och trösta och så sov han två minuter senare:eek:
Kanske blir människa utav honom också? :p

kl.
och Lukas har mer eller mindre slutat med att sova på dagarna nu(!!!!). vaknar nån gång mellan halv åtta, nio. innan sov han sen alltid vid tio-elva tiden, vid ca 14.00-15.00 och sen vid ca sju åtta på kvällen. men det gör han inte alltid längre, en halvtimme max på förmiddagen! sen sover han inte mer på hela dagen fram till ca 22.00 på kvällen! då sover han, förhoppningsvis, hela natten. som mest att han tar nån powernap på 5-15 minuter nån gång. men det är ofta så korta stunder att man knappt hinner reagera på att han har somnat innan han vaknar.:p

Lukas fyller sex månader idag. men pappan (mitt ex) har inte hört av sig alls idag. blir så ledsen över det, man hör väll ändå av sig och frågar om sitt barn, speciellt en sånhär "speciell" dag(?). (han har varit bortrest till sina föräldrar drygt en vecka nu.)

Jag tycker man gör det, t.om. min farmor ringde och sa grattis till Nils. Men separationen var helt nyligen, ge det tid så börjar allt förhoppningsvis fungera bättre:)

Och jag är väldigt avis på dig, Nils vaknar på nätterna och håller låda. Han vill amma och vill inte heller sova själv och vår 120 säng har tydligen krympt under de senaste dagarna.

Och inte att förglömma! Grattis Lukas!

Lukas fyller sex månader idag. men pappan (mitt ex) har inte hört av sig alls idag. blir så ledsen över det, man hör väll ändå av sig och frågar om sitt barn, speciellt en sånhär "speciell" dag(?). (han har varit bortrest till sina föräldrar drygt en vecka nu.)

Till hans försvar så skulle inte jag heller se 6 månadersdagen som något extra speciellt :o

Visst kanske jag skulle nämna det till mamma eller kanske ett humorinlägg på FB, men inte mer uppmärksammat än så :)

Grattis i efterskott på 6 månaders dagen ;) :P

Senast ändrad:

*KL*

I tisdags var det dax för Eltons tre månaders vaccination. Han blev rätt så ledsen men det gick över fort. Hemma så var han lite gnällig och hade lite höjd temp, men annars så gick det bra.

Han väger 6,6 kg och var 66,5 cm lång.

På tisdag, när storebror börjar dagis, då ska jag komma igång med träningen. Har inte gjort mycket nu under sommaren, så jag har åtta kilo kvar. Det värsta är magen som är kvar, ser ut som jag är gravid:(

Hur går det för er andra? Just nu så äter jag inte godis eller fikabröd, får se hur länge det håller-det är inte första gången jag gör ett uppehåll...

Hur går det för er andra? Just nu så äter jag inte godis eller fikabröd, får se hur länge det håller-det är inte första gången jag gör ett uppehåll...

Jag var tillbaka på vikten rätt snart. Några veckor efter förlossningen låg jag under startvikten.
Men jag gick knappt upp något under graviditeten heller.

Nu har dock matlusten kommit tillbaka med en jäkla fart, och eftersom hästen är skadad så blir det ingen ridning :( . = jag har gått upp 1½ kg igen. Men vi försöker få ihop vardagen igen efter olyckor och skit så då ska jag börja träna och äta vettigare igen :)

Till hans försvar så skulle inte jag heller se 6 månadersdagen som något extra speciellt :o

Visst kanske jag skulle nämna det till mamma eller kanske ett humorinlägg på FB, men inte mer uppmärksammat än så :)

Grattis i efterskott på 6 månaders dagen ;) :P

Jag tycker man gör det, t.om. min farmor ringde och sa grattis till Nils. Men separationen var helt nyligen, ge det tid så börjar allt förhoppningsvis fungera bättre:)

Och jag är väldigt avis på dig, Nils vaknar på nätterna och håller låda. Han vill amma och vill inte heller sova själv och vår 120 säng har tydligen krympt under de senaste dagarna.

Och inte att förglömma! Grattis Lukas!
svarar båda lite blandat.;)

jo, inte så att vi firar det som en födelsedag, men vi uppmärksammar dagen iaf lite, han fick en liten present av sin mormor och min morfar. men som pappa att inte höra av sig alls på flera dagar tycker jag är skitdåligt! t.o.m hans mamma smsade ett grattis(från sig själv, inte från honom alltså). men inte han själv. min morfar som bor sådär 20 mil härifrån är ju många gånger mer engagerad än vad han är.
allt är en sån jävla soppa just nu.

jag har ju letat lägenhet sen maj ungefär, så helt nytt skulle jag inte säga att det är.

kethets:
usch, Lukas har såna nätter IBLAND, och de är jobbiga, hade varit död om det var så varje natt. stackare.:(

Suck, så hade jag med vikten med första barnet... Den här gången är allt svårare, gick upp mer och har svårare att motionera.

Tråkigt med exet, hoppas han bättrar sig.

Ursch va tråkigt att pappan inte är så delaktig.... Vet inte hur jag skulle orka göra allt själv.

Kl
Här hemma ligger en slagen hjälte, Axel har varit på sin första babysimlektion. Han njöt i fulla drag, skvätte vatten, sparkade ivrigt med benen och pratade högljutt. Ska bli så kul nästa söndag, det är 7 ggr kvar.
// Qbaby

Var tvungen att kolla upp mitt BMI och jag är inte så tjock som jag känner mig. Väger 63 och är 168 cm, jag vet att det är normalt. Men jag känner inte igen mig när jag tittar i spegeln...

Qbaby:

Babysim är ju jättekul! Jag anmälde lillebror lite sent så vi får nog vänta någon månad innan vi får plats. Vad kostar det hos er? Här finns det två ställen, det ena kostar typ 2000 kr för åtta gånger och det andra ca 700 kr för åtta gånger. Så det skiljer ganska mycket.

Vi gick på babysim med storasyster och hon gillade det verkligen, dock bara första kursen på ca 10ggr som då kostade ca 1200 i Visby.
Här har vi inte ens kollat upp vart och så det finns och det är tyvärr inte heller aktuellt för lilleman eftersom jag har båda barnen hemma.
Känns lite tråkigt eftersom vi vet hur kul stora hade och hur mysigt det var :)

För oss är det inte aktuellt eftersom vi nyss har börjat kunna bada nils utan att han får panik:p Sen vill inte jag visa mig med mina bristningar och sambon har inte tid:/

*kl*
Apropå vikten... Jag var och tog p-spruta förra veckan och berätta att jag skulle ha p-ring sedan, so far so good. Efter när jag satt i väntrummet för 6-månaderskontrollen kommer BM ut och berättar lite tyst att det var ju 100% säkert att jag kunde få p-ring, då man inte fick ha BMI över 30... Jag bara "nähä?" och säger att det löser sig då. När jag kommer hem så kollar jag upp min BMI och det var inte något problem att skaffa p-ring, övervikt ja! Men BMI över 30? Absolut inte! Efter det har jag börjat fundera på hur tjock jag ser ut...

Helst skulle jag vilja gå ner 20 kg men enda träningsformen jag kan göra är att gå ut och gå och springa ibland, foglossningarna har inte släppt än:(

Här finns det en del simskolor att välja på, vi valde en som är med i babysimförbundet.... Kursen kostar 1800 för 9 ggr.
Western_Ivy: den simskolan vi använder finns i Örebro och har simkurser även på helgerna, då kanske ni kan lösa det men båda barnen?

//Qbaby

Bor ni också i Örebro? Babysim är på söndagar i iaf i Brickebacken och då får man ha syskon med sig. Det finns på Hagabadet också men jag vet inte när eller om syskon får vara med.

Fast är du själv så blir det ju lite svårt.

Hade du övervikt innan graviditeten eller gick du upp allt då? Jobbigt med foglossning, då är det svårt att träna. Hoppas det går över snart!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar