• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare ThessanPhrincessan
  • Startdatum Startdatum
Sv: Varför?

Jag hoppade ett tag där att hästen skulle kicka henne i huvudet alt gå över och landa på henne (när hon "red").. :devil:

Ja, antagligen är det en nervig och mycket bestämd häst för den vägrar ju ge upp trots hennes metoder och det känns ju ännu värre för den kommer antagligen få stryk tills den inte kan stå upp längre....:crazy::cry:

Jag mår så himla dåligt när jag ser sånt här...

Vad i helvete gör hon?!! :mad::eek:

Livslång avstängning känns nästan självklart i mina ögon, en sådan människa borde inte få handskas med en häst då hon inte visar tecken på minsta respekt eller värdighet gentemot sin häst.

Jag tycker att det är enormt av hästen om den över huvud taget vågar lita på en människa igen efter det där.
Alla mina tankar går oavkortat till hästen, som fått uppleva något så fel, så fruktansvärt att det inte går att beskriva i ord. Att detta ens kan nämnas i sammanhang med dressyr får mig att skämmas.

Jävla helveteskärring, hon borde få råka ut för exakt samma sak som hon utsätter hästarna för.

kl

Jag forstar inte vad det ar hon har tankt sig? Vad ar det hon vill att hasten ska gora? :confused: Finns det nagon plan bakom hennes metod eller handlar det bara om att piska pa en hast for att hon tycker att det ar kul pa nat satt :(

Det är väl inte så svårt att räkna ut vad hon är ute efter? :confused: Hon rundar till hästen sen går hon på bakkärran med spöt för att peta in bakbenen.

Brukar själv använda spöt och peta på ytterbak och sätta takten och påminna tex. i galoppen på en häst som har lite svårare för sig

Detta verkar dock ha urartat som sagt..

Att man bara kan. Vilken människa. Fy fan.

Groteskt.

kl

Någon som kan översätta tyska-svenska vad kvinnan säger till människan med utsuddat ansikte och vice versa?

Man undrar ju hur hon tänker???

Stackars häst tycker så synd om den.

Fick bara filmen att fungera en gång, sen gick det inte:confused: Så jag minns inte allt dom sa. Men hon säger att hon sett detta hela veckan trots att man försäkrat att hästarna behandlas väl, och mannen invänder surt att det inte är någon blodsutgjutelse ungefär. Vilket de dessutom hittar att det är på hästen:crazy:

Fruktansvärt:(:(:eek: människan måste vara riktigt sjuk:crazy:

Och dessutom, som någon skrev att man skulle sätta takten med spöet på ytterbak i galopp?? Måste man det tycker jag man ska överväga sina metoder att träna hästens galopp,faktiskt........ Jag hoppas jag missförstod det inlägget:(

Jag håller med mannen från tidningen som säger i filmen att det finns ingen möjlighet att förstå vad hon håller på med och hästen förstår det inte heller:crazy:

Hon måste ha ett riktigt allvarligt sjukt behov av att plåga andra levande varelser och borde spärras in!! En sadist som får utlopp för sina sjuka behov på hästar........

Senast ändrad av en moderator:

Tänkte också på det som sas om takten och ytter bak.. Mina hästar rider jag hellre rätt och försöker korrigera än att spänna in och försöka "rätta" till bak genom pisk..
Det enda jag gör med pisk är om jag tömkör, i skritt, ta in på mindre volt och lägga spöet jämt åvanför haserna för att få lite mera bakben.. and thats it..
Och även när jag övar piaff när jag tömkör, men aldrig pisken PÅ hästen, bara lite "vin" i luften :)

Asså jag måste bara skriva något!
Blev så sjukt j*vla förbannad när jag såg det! Fyfan vilka människor det finns alltså. Hästen blödde ju :eek: och slog den i varje galoppsprång gjorde hon också, det är det grymmaste djurplågeri:cry:
Hade jag varit gubben som stod i manegen hade jag gått rätt fram, ryckt piskan ur händerna på henne och brutit av den :mad:

Hade jag varit gubben som stod i manegen hade jag gått rätt fram, ryckt piskan ur händerna på henne och brutit av den :mad:

Ja, eller som min morsa gjorde med en kvinna som slog sin hund med kopplet... Mamma ryckte kopplet från människan och slog till, sen sa hon något om hur kändes det tyckte du eller liknande. :devil:

:eek: Å fy fabian, det var något av det värsta jag sett! Fattar inte att man kan behandla ett värnlöst djur på detta sättet :mad:!

*kl*
Min helt ovetenskapliga gissning är att hon inte vill piska in bakdelen utan att hon snarare piskar för att "lära" hästen att inte sparka emot spöt...händer tyvärr även på fler ställen än i videon.

Ja jag tror ju inte heller på "få in bakbensteorin":cool: Kanske är hennes förevändning den som TwiggyM föreslår, men egentligen tror jag kort och gott det handlar om en mycket sadistisk läggning och att hon på ett sjukt sätt njuter av eller mår bra av detta, tyvärr.

Jag har sett såna personer bland hästar förr, och den jag tänker på straffades också för det, men det är en slags personlighetsstörning som gör att de njuter av att slå djur, hur sjukt det än låter.

Hon kommer inte att sluta, tyvärr, jag tror inte hon kan det. Troligen likadan mot hundar tex och jag hoppas verkligen att hon inte har barn:eek:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mycket ridning den här veckan – räknar jag från lördag till lördag så kommer det bli totalt 5 ggr. Vilket kanske inte var helt passande...
Svar
0
· Visningar
391
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag lovar och svär men jag hade faktiskt ingen aning om att igenridningslektionen jag var inbokad på var en hopplektion! Det gick upp...
Svar
0
· Visningar
413
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Hej! Det här är mitt första inlägg på forumet och jag måste få råd av er kloka. Jag har sån obeskrivlig ångest just nu och vet inte hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 919
Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 633
Senast: Askur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Avstå jobbresor
  • Valet i USA