• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare ThessanPhrincessan
  • Startdatum Startdatum
Sv: Varför?

vilken jävla idiot :O
hoppas allvarligt att hästen lyckas ge igen någongång så kärringen fattar att man inte behandlar så stora djur hur som helst :O

Jag är inte en arg person men nu kokar jag... Livstids fängelse för mord är i det här fallet överkomligt. Det är iaf vad som skulle ske om jag fick tag i häxan.

Vidriga sadist...

Om jag skulle få tag i den människan skulle jag kunna döda henne med nöje!!!! Förlåt att jag låter hemsk men det är tyvärr så jag känner just nu :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Jag tycker det är så otroligt synd att ta en sån fin häst och fördärva den så hårt. Lär ju inte bli lätt för den som får tillbaka sin häst, den lär ju inte ha mycket tillit kvar för människor efter såndär behandling.

Tyvärr sker nog det här på många ställen på jorden :(

Vad vill hon få ut av detta? Man undrar ofta varför vissa skaffar djur! Fruktansvärt!!!

jag skulle vilja se om hon palla 370 pisksnärtar på 30 min!

Ush vilken hemsk människa, stackars häst :(:cry:

Men vad i helvete:devil::cry::eek:
Vad fasen vill hon uppnå egentligen?? Jag blir så förbannad! Hon piskar i varje steg, hästarna har sår, och sönderdragnda mungipor! Jag blir vansinnig! Ahhhhggg!!! Och vad är det för nolla som står och bara ser på?! Hade jag kommit och sett det där, vet jag inte hur jag hade hanterat det. Det hade antagligen inte slutat vackert...... Fy fasen alltså, jag ångrar nästan att jag såg filmen:cry:Men o andra sidan är det bra att sådant här kommer ut. Och hur kan folk skicka sina hästar till denna fruktansvärda människa?

Senast ändrad av en moderator:

*kl*

Nyhed
To heste mishandles givetvis fortsat

Den tyske berider Christine W. vækker harme hos danske hesteejere efter den tyske tv-kanal RTL offentliggjorde klip af hendes systematiske mishandling af heste opstaldet i Kruså. De danske medier bragte herefter historien og den 60-åriges hestepasser flyttede 1,5 uge efter to af hestene, der menes at tilhøre hendes søster, ud af landet.

De resterende tre hestes ejere afhentede selv deres heste og ifølge Wieger de Boer, Schleswig Holsteins bedste dressurrytter, der nu har opstaldet hestene, skulle Uta O. og Gerhard H ikke længere ønske at have noget med Christine W og hendes grusomme træningsmetoder at gøre.

Wieger de Boers kone, Judith, fortæller, at hestene blev undersøgt af en dyrlæge efter ankomsten, og gældende for dem alle var, at de ikke havde synlige tegn efter mishandling og virkede rolige og tillidsfulde. På trods af hestenes gode sundhedstilstand udtaler Judith: "Heldigvis viser ingen af hestene tegn på grov mishandling. Min mand og jeg tager dog dyb afstand fra Christines måde at behandle heste på."

På familien Wieger de Boers ridecenter lidt nord for Hamborg hersker der ingen tvivl om, at den 60-årige Christine ikke er velkommen. Hun har forbud mod at vise sig på ridestedet og for en sikkerhedsskyld har ægteparret hængt en seddel med et foto af Christine op, så alle opstaldere slår alarm, hvis hun skulle vise sig.

Mishandlingen af de tre heste ser derfor ud til at være et overstået kapitel. Værre står det dog til for de resterende to heste, herunder den mishandlede fukshoppe fra RTL-klippet. Hestenes skæbne er ukendt. Højst sandsynligt befinder de sig begge i Nordtyskland.

Den 18.november skal Christine W møde for retten i Kiel, hvor anklageren stiller krav om livsvarigt forbud mod hestehold i alle EU-medlemslande.

Kilde: Bauernblatt Schleswig Holstein

Ja nu är hon död . Otroligt tragik allmänt med en människa som uppenbarligen varit rejält sjuk för att tycka att det är normalt att behandla sina djur med dessa metoder, att människan trots dom fortsatt med sina metoder, och de djur som Lidit oerhört under denna människa.

Ännu mer skrämmande är alla runtomkring som hållit tyst .

Synden har straffat sig självt. Det sägs att som man lever, dör man. Det verkar ju ha stämt i detta fallet :grin:
Kl

Ganska tragiskt ändå. Måste bli ett jobbigt minne för familj och vänner. Hur förhåller man sig till detta? De måste ju vara medvetna om att hennes hantering av hästarna varit helt uppåt väggarna. De måste ju ha sett hur hon "tränat" med blodiga sår som följd? Det jag sett tycker jag såg ut som en tidsfråga innan nån häst sparkar.

Hemskt också att hennes metoder ändå gett henne världscupsegrar i dressyr. :( inte bra för sporten.

Tråkigt för familj och vänner. Tur för hästarna.

Kvinnan har ju varit anställd i olika stall och arbetat professionellt i åratal och, som heidi maria skriver, tävlat på world cup-nivå. Är det så många flata människor runt om som bara tiger tyst när hon "tränar"?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mycket ridning den här veckan – räknar jag från lördag till lördag så kommer det bli totalt 5 ggr. Vilket kanske inte var helt passande...
Svar
0
· Visningar
391
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag lovar och svär men jag hade faktiskt ingen aning om att igenridningslektionen jag var inbokad på var en hopplektion! Det gick upp...
Svar
0
· Visningar
413
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Hej! Det här är mitt första inlägg på forumet och jag måste få råd av er kloka. Jag har sån obeskrivlig ångest just nu och vet inte hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 919
Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 633
Senast: Askur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden