varför små hästar i western

Sv: varför små hästar i western

Var det hans egna häst? :eek: Jag trodde att det var en tränare som tävlade den åt någon fjortis. För det ekipaget såg verkligen inte fint ut.

Det är hans egna häst ;), men efter den vurpan han gjorde där så fick han funderingar på att kanske byta häst till en större. Han insåg att hästen faktiskt var lite liten för honom.

haha det där ser ju nite alls konstigt ut du ska se när jag rider min kompis mammas travare:P jag är 183 och den är lika stor som din ;)

Pållan är "stor liten häst" på ca 150-155cm vilket passar mig - på 173cm perfekt!
Westernridningen är ju mycket friare när det gäller ponny/senior, man får rida hur som helst "över gränserna" bara det ser proportionerligt ut.
I hoppning och dressyr är det väl 18årsgräns på ponny om jag inte minns fel och så finns det väl nån b-ponnygräns också.
Så Pax ligger ju lite risigt till i det fallet... :rofl: hihi

;)...nej då. Man får rida storhästklasser även på ponny. Åldersgränser finns i samband med ponnyns storlek för att hålla en så jämn nivå på kapaciteten i klassen...men det kanske var onödig info:o

Pållan är "stor liten häst" på ca 150-155cm vilket passar mig - på 173cm perfekt!
Westernridningen är ju mycket friare när det gäller ponny/senior, man får rida hur som helst "över gränserna" bara det ser proportionerligt ut.
I hoppning och dressyr är det väl 18årsgräns på ponny om jag inte minns fel och så finns det väl nån b-ponnygräns också.
Så Pax ligger ju lite risigt till i det fallet... :rofl: hihi

Ja ha ja så du vet vem jag är:angel:. Risigt ja, jag har ju presis fyllt:rofl: 25

Detta är min personliga åsikt om höjd av häst:
Jag ser ingen anledning att köpa en häst på 160-170 när jag själv bara är 165 (med extremt korta ben :eek:), det är ju bara jobbigt och svårridet.

Kan ta ett exempel. Förr så fanns det en tjej i mitt stall som red dressyr, tjejen var väldigt, väldigt kortväxt och hade en lätt d-ponny. Men eftersom dessa åldersregler finns så blev hon tvungen att köpa en stor häst och hon som bara var 150 blev tvungen att ha en häst på 170 för att ha nån chans i dressyren. :confused:
och jag för min del tycker det ser mycket mer tokigt ut med en förliten ryttare på en förstor häst än tvärtom.

Föredrar själv en häst mellan 140-150, som gärna får vara lite mer på bredden isåfall. Har en kallblodsmärr som bara är c-ponny, men istället rätt så grov, hon bär upp min pappa som om det vore det lättaste i världen. Har också en lite grövre arab på 150 och en ettårig quarter på 138 (som förhoppningsvis stannar på 150).

Ser ingen direkt anledning att ha stor häst när man själv är kort :p

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
15 116
Senast: MML
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 029
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 357
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden V