Var inte det hälften då?Min mamma.
Hon var hemma en skoltermin när jag var liten, resten tog pappa hand om.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var inte det hälften då?Min mamma.
Hon var hemma en skoltermin när jag var liten, resten tog pappa hand om.
Nej det är precis samma alternativ som att låta föräldrarna bestämma över sin föräldrapenning som de vill.
Men det kostar mindre och blir mindre krångligt.
Varför hålla på och trassla med något om det inte ger någon samhällsvinst?
Inte alls.
Då så får alla full frihet att bestämma själva hur de vill ta hand om sina barn.
I annat fall så är jag av åsikten att den som betalar bestämmer.
Staten betalar föräldrapenning och har därför rätten att utifrån majoritetens vilja bestämma villkoren för den.
Vill du inte ha din´frihet att kunna bestämma över ditt eget liv då? =P
Men det är ju bara ersättningen som staten bestämmer över.Staten får gärna bestämma hur mycket man ska få i ersättning men hur man vill ta ut den ska dom skita i helt och hållet.
Nej bara genom att bestämma hur pengarna skall delas ut.Genom att bestämma hur man delar den
Skit knäppt!
Genom att bestämma hur man delar den
Skit knäppt!
För att kvinnor inte skall diskrimineras på arbetsmarknaden.Inte_Ung
Hahaha, rolig du!
Förklara istället varför dom ska bestämma hur man ska lägga upp f-ledighet då.
Det där är ju så logiskt och bra, jag önskar verkligen att det kunde fungera!För att kvinnor inte skall diskrimineras på arbetsmarknaden.
I dag så är det så att arbetsgivare föredrar att anställa män och ger män högre lön.
Detta då de vet att kvinnor i högre grad är hemma med barn och därför inte anses lika lojala med företagen.
Detta skulle omedelbart upphöra om pappor och mammor delade lika på föräldraledigheten.
Därför skall staten bestämma.
Det är väl ingen som har bestämt. Varje förälder får ett visst antal dagar att förfoga över. Rättvist, enkelt och tydligt. Sedan kan alla planera sitt föräldraskap utifrån det.
Detta skulle omedelbart upphöra om pappor och mammor delade lika på föräldraledigheten.
Därför skall staten bestämma.
I så fall existerar inte jag då, för vi drog inte ut på tiden, utan båda barnen började när föräldraledigheten var slut efter 13-14 månader (man har tretton månaders föräldraledighet, inte tolv). Och nej, alla klarar sig inte på mindre pengar, även om vi gjorde det finns det familjer där det inte är så.
När jag var liten så var det bara sex månaders föräldraledighet, och det var självklart att föräldrarna jobbade, så jag har aldrig upplevt det som särskilt märkligt att en ettåring ska börja på dagis. Jag tycker det är lyx nog att slippa lämna bort en liten sexmånaders bebis!
fast egentligne är det inte så märkligt.Genom att bestämma hur man delar den
Skit knäppt!
Nej det är det verkligen inte.Ska vi dra det till sånna ytterligheter så kan man ju lagstadga att BÅDA föräldrarna måste gå ned lika mycket i arbetstid om vi tar bort föräldrapenning och skolplikt och familjen förväntas leva på en inkomst. Det är ju samma samma alternativ som att lagstadga hur båda ska ta ut sin föräldrapenning?
Från ett år är det vanligaste.Undantag finns alltid Jag har inte hört om dagis som tar emot 13-14 månaders ens faktiskt. Och har funderat på hur det funkar.
Undantag finns alltid Jag har inte hört om dagis som tar emot 13-14 månaders ens faktiskt. Och har funderat på hur det funkar.