Varför skulle man inte vilja ha en individualiserad föräldraförsäkring?

Tack för upplysningen, det visste jag inte.

Fast du verkar hela tiden haka upp dig på att politikerna inte får tillräckligt gjort (och att de därmed är helt inkompetenta) vilket antyder en viss avsaknad av förståelse för hur det demokratiska systemet fungerar. Därav förtydligandet som har med förväntan att göra.

Fast du verkar hela tiden haka upp dig på att politikerna inte får tillräckligt gjort (och att de därmed är helt inkompetenta) vilket antyder en viss avsaknad av förståelse för hur det demokratiska systemet fungerar. Därav förtydligandet som har med förväntan att göra.

Det har inget att göra med att jag inte förstår politikens sengång.

Sjukförsäkringsreformen var omfattande och radikal - men bra.
Där lyckades de i gemensam anda minsann komma fram till något bra men det krävdes många år av inkompetenta och totalt felaktiga beslut som gjorde att systemet kraschade och de korrekta besluten blev uppenbara och resulterade i en reform.

Det var synd att politikerna inte tog tag i det betydligt tidigare. En del menade att det handlade om ovilja från samtliga partier att göra sig impopulära.
Att det var bättre att låta systemet skena ända in i kraschen så alla partier kunde stödja reformen.
Politikerna tvekar inte att fatta impopulära beslut i andra frågor vilket givetvis innebär att jag kan fortsätta anse att det bara handlar om att de är inkompetenta.
Inkompetenta och fruktansvärt fega.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppsittningspall?!
  • Reklamera häst
  • Födda -21

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka