Varför ska man inte ha hästar och höns tillsammans?

Sv: Varför ska man inte ha hästar och höns tillsammans?

Vet inte det, jag bara är det. :angel:

Å Herregud!

Allvarligt: Vad tycker du att det påhoppet ger för sakligt bidrag i denna tråd?

Vaddå påhopp? Jag lär väl också hamna på din ignorarlista då det verkar som vissa frågeställningar till dej inte passar.
Sakligt bidrag? Är dina svar sakliga då?

Och du har fortfarande inte svarat på om dina höns och hästar är i stallet samtidigt. Är man med i en tråd så anser iaf jag att det tillhör normal uppfostran att svara på frågor man får.

Jag tror att det är bekvämare att inte svara - när man vet att man har målat in sej i hörn - igen.

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::bow:
Jag håller med dej!

:rofl::rofl::rofl::rofl:

Jag fortsätter för att du är så rolig

Vad vinner DU på att vara så fruktansvärt taggig även när du har uppenbart FEL:D

Att sätta folk på ignoreralistan för att de ställer besvärliga frågor - är det din taktik? För att slippa svara...
:rofl::rofl::rofl: Ja, det ÄR hennes taktik. Sedan smita iväg med svnsen mellan benen efter att ha gett massa otrevliga svar. Men hur som så skall man INTE ha höns eller andra fjäderfä ihop med hästar. Det säger även sunda förnuftet. Jag blir verkligen gald av att se att så många har sitt förnuft kvar till skillnad från vissa andra......:banana:

Jag tror att det är bekvämare att inte svara - när man vet att man har målat in sej i hörn - igen.

Ja, så r det säkert. Svansen mellan benen.....Hur som så har LIA gjort bort sig för alltid i mina ögon. Jag kommer aldrig mer att ta hennes inlägg seriöst utan mer som ett stort skämt.

Jag trodde det var ditt eget tänkande du menade:rofl::rofl::rofl:.
Det passade på sitt sätt bra så.
PL

:rofl::rofl::rofl::rofl:

Jag fortsätter för att du är så rolig

Vad vinner DU på att vara så fruktansvärt taggig även när du har uppenbart FEL:D

Att sätta folk på ignoreralistan för att de ställer besvärliga frågor - är det din taktik? För att slippa svara...
Å då förstår jag:idea:
Jag finns ju med på den listan sen länge:o

Å då förstår jag:idea:
Jag finns ju med på den listan sen länge:o

Jag hoppas att jag med sitter på den listan. Hoppas att jag kommer att sitta där för alltid. Är så trött på denna andvändare. Som tur är så har hon lämnat det forumet sedan länge. Där slipper man iaf. hennes otrevliga ton.

Ja frågan blir om hönsen bor i stallet - eller hästarna i hönshuset:o Lär dock knappast få svar.....

LIA: (om du tjuvkikar)
När man alltid fräser och snäser åt andra människor så fort de frågar om ens "sanningar" - nej då är man inte trovärdig.

Jag är stolt över att vara på den listan faktiskt. Skulle nog aldrig säga det om någon annan men i det här fallet.....JA

Senast ändrad av en moderator:

Ja frågan blir om hönsen bor i stallet - eller hästarna i hönshuset:o

:rofl::rofl::rofl:

Med hästarna i hönshuset så lär dom leva "loppan" :D

En granne till oss med travhästar hade höns i en box i stallet.
Dom fick plocka bort kacklet efter att hästarna fått löss eller om det var loppor.
Dom behandlade faktist hästarna med Etotal..

Aldrig mer höns, sa dom.

AM

Säger bara
*Fjäderfä o hästar ska inte bo tillsammans
rtfm.gif
Basta!

Du reagerar alltså inte på det märkliga i, att det skulle krävas ett läkemedel? Trots att jag visade på paralleller? Det är f ö inte det enda att undra över. Därav min uppmaning att läsa SVA med lite eftertanke.

Jag ser inte det märkliga i att det kan krävas ett läkemedel för att få sina djur friska istället för medel att smörja på själva anläggningen.

Om jag missuppfattade dina tidigare inlägg, undrar jag hur du menade!
Anser du att höns per definition alltid har ohyra?

Nej, men de kan lätt få även om de annars är utmärkt skötta.

Anser du att det är omöjligt att åtgärda om djuren drabbas av ohyra?

Oftast inte, men det kan nog vara marigt i vissa fall, speciellt där inte läkemedel mot aktuella smittan finns att tillgå.

Eller anser du att just jag inte kan/gör det?

LIA
Jag tror säkert att du klarar av det lika bra som andra. Däremot anser jag det vara totalt onödigt och hälsovådligt att utsätta sina hästar för risken för smitta.

Jag känner för övrigt att ämnet verkar vara uttömt, du borde ha insett vid nu att du inte är rätt ute och det går inte att predika för döva öron. Jag hoppas att hela tråden kunnat vara någon sorts tankeställare inför dina djurhållningsval men det är ju bara du som kan göra förändringar.

Nej ämnet för tråden var ju just detta om höns och hästar kan bo ihop och det har vi nog konstaterat att de inte ska, så frågan är nog besvarad även om inte alla höll med...

Kanske får även LIA en tankeställare även om hon inte skulle medge det här kanske....

Har du plockat upp nya smileys du :rofl: Dom är roliga vill gärna ha dem på buke.....

LIA anser att hon är duktig när hon istället för läkemedel använder en, icke godkänd, utgången handelsvara, nervgift som nervgift.
PL

LIA anser att hon är duktig när hon istället för läkemedel använder en, icke godkänd, utgången handelsvara, nervgift som nervgift.
PL

Hmmm..var det därför det blev så tjurigt??? :confused:
Igentligen så fattar jag ingenting.
Tråden handlade ju om "höns INNE i stallet"
"Fröken ilsken" har ju lösdrift...

Vid "problem" så säger alla utom 1 att hästar ej bör vara ihop-boendes med höns.

Vi har alla fått oss en känga och den "ende" experten använder alltså icke godkänt preparat som inte längre finns på marknaden??

Har jag förstått saken rätt?

När jag ändå frågar nu..
Preparatet Etotal..kan man använda det på hästar??

AM

Ja jag tror du förstått saken rätt.
L kanske har ätit ett malationägg för mkt :idea:
Den "nya" varianten av etotal är bara godkänd för mink o andra pälsdjur. Många använder det ändå på häst men det är inget som rekomenderas.
PL

Min granne har häst i stallet o hästen är i rasthage nära tomten på dagarna. Hon har höns i hönshus som går lösa på tomten på dagarna. Är det att ha häst o höns tillsammans? Eller är det att det inte ska bo under samma tak?

Undrar lite för jag har funderat på att skaffa höns ibland men jag vill ju inte att hästarna ska fara illa. De går i lösdrift, hönsen får eget hus isåfall men de stöter säkert på varann på tomten ibland. Är det big no no?

Tack för svaret!

Jag ser inte det märkliga i att det kan krävas ett läkemedel för att få sina djur friska istället för medel att smörja på själva anläggningen.
Grejen är, att djuren inte är sjuka i o m att dom drabbas av ohyra, däremot kan dom bli det i en förlängning.

Däremot anser jag det vara totalt onödigt och hälsovådligt att utsätta sina hästar för risken för smitta.
Där har vi olika uppfattning. Jag förstår inte hur hästarna ska kunna smittas, i o m att hönsen inte har någon ohyra. Med mindre att hästarna smittas direkt av vilda fåglar. Och då finns alltså effektiva motmedel att ta till (vilket inte bara jag fört fram).

Jag känner för övrigt att ämnet verkar vara uttömt, du borde ha insett vid nu att du inte är rätt ute och det går inte att predika för döva öron.
Det har det varit länge, eller snarare har det inte funnits något större intresse att diskutera ämnet utan hellre begabba mig.
Ska man få mig att ändra ståndpunkt i något fall, så är det sakliga argument som gäller och inte trakasserier och hånfulla tillmälen (menar inte dig här). Dessutom har jag 17 år som visar att det fungerar.
Det där med döva öron har du rätt i.

LIA

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 256
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 129
Senast: TinyWiny
·
Lantbruksdjur Hej, jag behöver lite tips och råd, vi har relativt nyligen skaffat höns (Brahma) och det har hittills fungerat bra. Nu har dock tuppen...
Svar
7
· Visningar
1 105
Senast: Luff
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 174
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur