Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju sant!
Hönsskit är rena buskdödaren ju!
Det var nog snarare mängden foder som gjorde det. Även havre dödar i stor dos.
Så finns det ju olika typer av hönsfoder.
Vi ger våra vegetabiliskt foder, vilket knappast är farligare för hästar än det dom äter på betena.
LIA
Hur bär du dig åt för att skydda din häst från dom vilda fåglarna?
Så ska jag berätta en hemlis för dig. Höns har inga parasiter med mindre man låter dom ha det. Jag antar att du inte låter din häst ha t ex hudåkommor utan att åtgärda? Eller hunden ha fästingar? Samma sak! Man sköter helt enkelt om sina djur!!
Lite förnuft är heller inte ivägen när man tar del av SVA:s uppgifter.
LIA
Immer;8520071 Enligt miljöinspektören är det direkt förkastligt att ha höns i häststall. Hönsen av ger ett damm (kvalster?) som är mycket farligt för hästarnas andningsorgan. När det sedan handlar om hönsskit överallt är det fruktansvärt ohygieniskt. Immer[/QUOTE skrev:Jag har också hört att det är olämpligt av samma skäl. När vi tog över gården för länge sen var det hönsskit överallt pga man hade haft russen och hönsen tillsammans i ena delen av stallet (tidigare ägare)
Vi fick skura hela den delen av stallet och det var inte kul. Vet sa samma sak man ska inte ha höns med hästar! Våra höns hade vi alltså i eget litet hus en bit från stallet.
Sluta grubbla. Du vet väl varför japanerna har munskydd?
Lite mer seriöst, så har du svaret i tråden. Allt som behövs är att man läser inläggen. Ett tips.
LIA