Varför så få Paintar anmälda???

R

Rroxy

Såg att det inte finns så många paint ekipage anmälda till Bökeberg Challenge.... Endast 24 tydligen....
Hur kan detta komma sig??? :confused:

Är lite nyfiken, eftersom vi har betydligt fler ekipage än så....
Ev, kommer de inte att ha Paint klasser nästa år om det inte kommer fler Paintar!! Lite synd kan ju jag tycka....

// Rroxy:)

Sv: Varför så få Paintar anmälda???

Ja, men med tanke på kostnaderna de tar ut för allt får de nog vara glada om de har NÅGRA svenska ekipage till nästa år. Vet flera som bojkottar tävlingen redan i år.

Det satsas mer på att få hit de utländska ryttarna om jag har förstått det hela rätt, med betalda resor hit osv.

Anmälningsavgifterna, office charge, uppstallning och allt vad det är ligger på hutlösa priser som jag ser det. Själv har jag i princip ruinerat mig på Bökeberg och kompisen som har flera hästar anmälda ligger på runt 10 000:- i kostnad enbart för dessa saker jag skrev ovan. :(

Inte konstigt om man inte har råd att tävla..... :crazy:

Vi kommer åka dit som publik denna gång. Det är inte kul längre när kostnaderna skenar iväg på detta sätt :(

Nej precis....

Hur ska vi kunna bredda tävlandet och hästägandet (främst då av "dyra" raser som qh o paint) om man antingen måste vara stenrik eller proffs med sponsorer upp till tänderna för att ha råd att tävla? :(

Tycker det är riktigt sorgligt....

Trodde att det kanske var något annat som låg bakom de få anmnälningarna, men då var det som jag tänkte...

Åh, det var svindyrt att anmäla sig till Bökeberg! :eek: Man blir verkligen helt förskräckt när man ser vad allt slutade på... Men men, det är bara att hoppas på att det blir lika kul som förra året!

Ja jag har bara anmält med egen häst till halter och det gick på över 1500:- för en häst med uppstallning! Nu bor jag ju så nära, och hade väl kunnat ha henne hemma men jag vill helst stå där....

Vad har du anmält till? Ska vi ses? :D

Tycker att office charge på 300 kr är lite väl saftigt. OK att de vill ta ut en kostnad för det, men så mycket, med tanke på att andra tävlingar inte tar ut nått alls för det. Och inte är ju klasskostnaderna lägre för de!

Men det e ju dubbel show!!!
Vilket betyder att man får dubbla poäng om man placeras....

Kanske detta inte har nån betydelse eller??
Är bara nyfiken hur man ställer sig till att det e dubbelshow.....

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Lady_S
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 755
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
8 103
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 772
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?