Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gå och rösta så får du en gratis kryssning till ÅlandVad gör att folk inte får ändan ur vagnen för att gå och rösta?
Och vad kan man göra åt det?
En gissning är att folk har gett upp. En form av tyst protest då inte blankröster räknas.
Vad gör att folk inte får ändan ur vagnen för att gå och rösta?
Vad gör att folk inte får ändan ur vagnen för att gå och rösta?
Gett upp på vad?
Jag tror inte att de har gett upp eller att det är en protest.
Jag tror att folk är lata, glömska och att det är svårt att ta sig till vallokalerna eftersom det krävs ett de bryter sitt vardagsmönster. Min vallokal var på en plats där jag aldrig någonsin har varit förut, om jag var lat och engagerad så hade jag kanske inte orkat leta mig dit.
Jag har inte röstat i EU valet av den anledningen att jag inte har tillräcklig koll. Om man inte vet vad man röstar på så tycker jag att det är bättre att låta bli . Jag ska dock rösta i Riksdagsvalet senVad gör att folk inte får ändan ur vagnen för att gå och rösta?
De jag har pratat med så handlar det varken om lathet eller glömska eller svårt att ta sig till vallokalerna. De jag har pratat med har gett upp, att det inte spelar någon roll vad de lägger sin röst på. "Ingen bryr sig om de ändå".
Jag har inte röstat i EU valet av den anledningen att jag inte har tillräcklig koll. Om man inte vet vad man röstar på så tycker jag att det är bättre att låta bli . Jag ska dock rösta i Riksdagsvalet sen
Personligen tror jag det handlar en kombination av lathet/osäkerhet och att de är dåligt pålästa. Folk vet helt enkelt inte hur de ska rösta eftersom de inte har tillräcklig info om vare sig hur EU-parlamentet fungerar eller hur de olika svenska partierna tänker. Så folk orkar helt enkelt inte ta itu med det...Vad gör att folk inte får ändan ur vagnen för att gå och rösta?
Men man kan ju förtidsrösta i Sverige? Där jag bor kan du innan valet rösta både på Coop och Ica. Att det skulle vara bökigt att rösta i Sverige köper jag inte.Jag tror inte att de har gett upp eller att det är en protest.
Jag tror att folk är lata, glömska och att det är svårt att ta sig till vallokalerna eftersom det krävs ett de bryter sitt vardagsmönster. Min vallokal var på en plats där jag aldrig någonsin har varit förut, om jag var lat och engagerad så hade jag kanske inte orkat leta mig dit.