Varför rider så många med alldeles för liten kavaj?

Tycker modellen av kavaj spelar roll. De billiga modellerna av stech-kavajer ger mer valkar. En kvalités stretch sitter mycket bättre och får ett annat fall. Har testat.

Jag som har liten midja, fett på låren men ej mage märker skillnad på den lilla hudvalken som man naturligt får när man böjer sig framåt/sitter. Mindre tydlig med mina dyra kavajer. Sedan gör designen på HUR du knäpper din kavaj mycket. Har ju dragkedja bakom den blåa animon som ger en jämnare fördelning så huden inte buktar ut på ett valkigt sätt.

sedan en fråga: ser man inte tydligare en bra hållning och sitts i en tajt kavaj? Tänker varför många vill ha en som sitter åt istället för en stor.

Jag drar 46 i kläder med en ganska rejäl byst (g-h kupa) plus bredd över skuldrorna. Har ännu inte hittat en kavaj som går att stänga utan att jag riskerar att skjuta knappar vid rörelse.
Skittrist då jag vill ut på dressyrbanan. Har gått över till att försöka hitta en "vanlig" kavaj på klädavdelningar för större storlekar. Men svårt att hitta nån med tillräckligt stetchigt typ för att det ska gå att röra sig i.

Kollat team banan?

Skulle det inte gå att göra hällor på insidan som går att trä ridbyxornas skärp igenom? Då skulle de inte åka upp. De skulle ha fästpunkten lite högre så att det inte blir ovarallutseende på hur de sitter.

Sen skulle det hjälpa till att hålla upp ridbyxorna med. För där är det många som ser för små ut med gällivarihäng och knästrumpor! Är de skurna med långt avstånd mellan gren och linning så borde linningen hamna högt, vilket tycks funka på många tjejer men lite oftare inte alls på grabbar (åtminstone när gubbmagen envisas att peta ner linningen)

Tycker modellen av kavaj spelar roll. De billiga modellerna av stech-kavajer ger mer valkar. En kvalités stretch sitter mycket bättre och får ett annat fall. Har testat.

Jag som har liten midja, fett på låren men ej mage märker skillnad på den lilla hudvalken som man naturligt får när man böjer sig framåt/sitter. Mindre tydlig med mina dyra kavajer. Sedan gör designen på HUR du knäpper din kavaj mycket. Har ju dragkedja bakom den blåa animon som ger en jämnare fördelning så huden inte buktar ut på ett valkigt sätt.

sedan en fråga: ser man inte tydligare en bra hållning och sitts i en tajt kavaj? Tänker varför många vill ha en som sitter åt istället för en stor.
ja knapparnas läge, materialet på tygel och allt sånt spelar in på hur ett plagg passar på en kropp. vilket få tänker på i provrummet. är snarare att det är billigt eller rätt märke och man kommer i det..
jag tror att märkes hysterin är en väldigt stor bov också när det gäller ridkläder, man ska ha XX för att det är modernt även om de inte passar ens kroppsform för 5öre :p. t ex så "går det ju inte för sig" att ha märkeslösa ridbyxor på tävling, eller en gammal ostrechig kavaj. det ska vara välkända märken och såklart samma som välkända ryttare har.

tycker att det i alla fall är så på lokala tävlingar, man ska se bättre ut än vad man är ;).
att man sen får en hög med bilder på sig på equipe och saker ska instagrammas stup i kvarten ställer också lite "krav" att man har saker som "räknas". dvs man kan inte hashtagga # loppis kavajen för 50kr, # märkeslösa ridbyxor och egensydd plastrong ;).

om man ska flumma vidare lite dvs ^_^

Ja men folk lägger ju alltid typ # animo, # pikeur osv under sina bilder :p, att lägga upp # jacson och # carat är inte lika prestigefyllt :p.
Är nöjd med mina jacson kavajer och att de tillsammans kostade 80kr är bara trevligt ;).

Som vanligt bryr jag mig inte ett skit om att tolka det så. Jag försöker komma ihåg att tagga men är pinsamt dålig på annat än tramstaggar. Något jag skäms över för jag själv är jättesur över alla kassa bilder under taggarna på instagram. Produktbilder tycker jag ofta är väldigt dåliga så jag söker bla på taggar på insta för att se utrustning in action. Alltså även därför jag taggar :)

Som vanligt bryr jag mig inte ett skit om att tolka det så. Jag försöker komma ihåg att tagga men är pinsamt dålig på annat än tramstaggar. Något jag skäms över för jag själv är jättesur över alla kassa bilder under taggarna på instagram. Produktbilder tycker jag ofta är väldigt dåliga så jag söker bla på taggar på insta för att se utrustning in action. Alltså även därför jag taggar :)

Jag taggar inte heller för att skryta (ska jag skryta om något är det inte bedriften att köpa X pryl för Y kronor :cool:) utan för att jag och många med mig gillar att kolla in andras prylar och då underlättar taggningen. Man kan också hitta lite produktrecentiorer och få inspiration till nya matchningar.

Jag taggar inte heller för att skryta (ska jag skryta om något är det inte bedriften att köpa X pryl för Y kronor :cool:) utan för att jag och många med mig gillar att kolla in andras prylar och då underlättar taggningen. Man kan också hitta lite produktrecentiorer och få inspiration till nya matchningar.
Menar inte er ;), menar mest folk som rabblar upp all utrustning på varje liten bild även där man inte ser hästen. Att ta en bild på nytt schabrak eller en favorit och skriva vad det är är igen jag hakar upp mig på :).
Men att alltid ha behovet att skriva upp alla märken man har på sig förstår jag inte..

Menar inte er ;), menar mest folk som rabblar upp all utrustning på varje liten bild även där man inte ser hästen. Att ta en bild på nytt schabrak eller en favorit och skriva vad det är är igen jag hakar upp mig på :).
Men att alltid ha behovet att skriva upp alla märken man har på sig förstår jag inte..

Det är så irriterande när man inte ser grejen som är taggad på bilden?!!

Liknande trådar

Relationer Jag är ingen ny användare, bara ett anonymt nick, då det finns saker jag inte vill prata öppet om, som sårar, som gör så ont i själen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
11 332
Senast: alazzi
·
Relationer Jag ska försöka göra historien så kort som möjlig. Det är såhär va. Jag har, efter ett flertal dåliga och olyckliga förhållanden...
2
Svar
29
· Visningar
3 771
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka