Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl det jag är ovan vid kanske, att de är stretchiga och följsamma nu för tiden. Jag tycker det SER obekvämt ut, för att jag tänker mig materialet som styvt. Å andra sidan reagerar jag bara vid dressyr just för att allt annat är så "perfekt". I hoppning är ju funktion viktigast.Jag har spookskavajer, de är i stretch och sitter tight. Jag är inte smal så mina valkar syns.
Ska de inte synas får jag rida i ett tält och det skulle inte vara särskilt bekvämt
Jag är väldigt rörlig och bekväm i mina kavajer och det är viktigast för mig. Sen om någon stör sig på att min valk på magen syns så är det den problem och i te mitt.
Jag förstår hur du menar.Nej det förstod jag
Anledningen till att jag tyckte det var en tråkig tråd var att det tom gav mig, som normalt inte har några direkta nojor över min normalviktiga kropp, en olustig känsla och tråkiga bilder i huvudet. Jag får känslan av att du studerat varenda tillstymmelse till valk hos alla på framridningen. Och det kanske man gör om man reagerar på en sådan här sak o funderar över det (eller tex ska köpa ny kavaj o vill kolla passform in action) men det kändes liksom bara inte bra att skriva en tråd om det på detta viset på ett öppet forum. Inget ont emot dig personligen, jag tycker som sagt det framgår att du inte dömer folks kroppar. Tyckte bara det blev en osmaklig trådstart helt enkelt. Man kan ju fråga om passform/material på trevligare vis imo
Det där tycker jag är normaltight. Hade den varit så som de jag menar så hade du fått en rejäl valk mellan 2-3 knappen för att det stramar så där. Din ser "bara" tight ut, inte för liten så som de jag menar och de jag sett. Jag såg ju en tjej som var i din storlek ungefär där kavajen trollade fram en klart synlig valk. Hur det gick till har jag ingen aning om.I kavajen som är för liten:
Grejen är att den är i stort sett bara för liten över axlarna. Men jag vet att jag har bredare axlar än armar tex. Förut hade jag en Pikeur Diana men de ärmarna var så stora att jag nästan kunde stoppa in båda mina lår i en ärm haha.
Jag gick in och kollade originalbilden på PB. Visst är det samma kavaj på bilden innan? När du står i provrummet? Där sitter den ju som en smäck. Hur fint som helst. Fast jag tycker inte det ser ut som de jag menar på den här bilden heller, man ser ju mest var midjan på ridbyxorna är bara. Fast ser säkert annorlunda ut när du sitter på häst. Fin hursomhelst!
Fast här störs jag inte av tight passform. I andra grenar än dressyr är funktion viktigare. Det här ser mer ut som ett tight idrottsplagg, som om någon har en tight löparjacka.
Jag gick in och kollade originalbilden på PB. Visst är det samma kavaj på bilden innan? När du står i provrummet? Där sitter den ju som en smäck. Hur fint som helst. Fast jag tycker inte det ser ut som de jag menar på den här bilden heller, man ser ju mest var midjan på ridbyxorna är bara. Fast ser säkert annorlunda ut när du sitter på häst. Fin hursomhelst!
ett tips för att få mer följsamhet i kavajer med mindre stretchigt typ är att sy om och sätta spundet högre upp bak, dvs höra flärpen en 5-10cm högre upp så att man får midjan/svanken markerad och samtidigt mer utrymme för magen och bysten. vissa kavajer har ju spundets avslut nere på rumpan, vilket gör att i alla fall jag har en dm tyg över i ryggen och det stramar framtill. genom att höga spundet lite så blev kavajen mer figur nära ^_^Jag drar 46 i kläder med en ganska rejäl byst (g-h kupa) plus bredd över skuldrorna. Har ännu inte hittat en kavaj som går att stänga utan att jag riskerar att skjuta knappar vid rörelse.
Skittrist då jag vill ut på dressyrbanan. Har gått över till att försöka hitta en "vanlig" kavaj på klädavdelningar för större storlekar. Men svårt att hitta nån med tillräckligt stetchigt typ för att det ska gå att röra sig i.
Jag drar 46 i kläder med en ganska rejäl byst (g-h kupa) plus bredd över skuldrorna. Har ännu inte hittat en kavaj som går att stänga utan att jag riskerar att skjuta knappar vid rörelse.
Skittrist då jag vill ut på dressyrbanan. Har gått över till att försöka hitta en "vanlig" kavaj på klädavdelningar för större storlekar. Men svårt att hitta nån med tillräckligt stetchigt typ för att det ska gå att röra sig i.
Låter intressantJag har en kavaj från Charlies (deras eget märke - kopia på Spooks), väldigt stretchig -den är som en sporttröja att ha på sig Nån liknande den kanske skulle gå? jag har strl 36 (rymlig! + då stretchig) på min och det måste ju finnas i större storlekar.
En kik på deras hemsida, och de har inga egna kavajerLåter intressant
Måste undersökas