varför? (långt)

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare cavaniora
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 081
C

cavaniora

Jag är så chockad, så arg, så tom, så ledsen, så kall. Jag skäms så, jag är så himla förtvivlad att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Jag var nyss ute med min foderhund. hon hade vatt hos sin ägare & inte varit ute på hela dagen pga ägaren hade ramlat sen hade hon antagligen svimmat av eller ngt. Jag fick ett samtal iaf om att jag skulle ta hunden. Jag tar henne och vi cyklar ut. Det är ett grönområde och hunden har varit med mig i 5år & alltid varit lös & alltid kommit & lydigt minsta vink. HOn sätter sig och kissar och jag ska precis koppla henne när en av uppfödarna på gården kommer med sina 6 spanilar av ngt slag. 1,2,3 & så bara flyger hon på dom hon sätter av emot dem och dom attackerar givetvis jag skriker till av panik & hon går undan samtidigt som jag hinner dit och tar tag i henne då lägger hon sig platt på ryggen. Jag har ingen aning vad som hände men jag tror inte hon bet någon. Hon har aldrig gjort något sånt här & jag vet inte vad som hände:cry: allt jag hörde var ägarens ord: kom ihåg det här. han kommer antagligen anmäla det och han har all rätt men tänk så måste hon avlivas? det är inte ens min hund. jag vet inte vad jag ska ta mig till. det enda ägaren till hunden sa var: hon har mens.. (jag visste inte att hunden löpte) jag kommer aldrig ha henne lös mer. Men jag är så himla arg & ledsen. var tvungen att skriva av mig. Ägaren måde iof inte alls bra & var halv avsvimmad. men jag vet inte hur jag ska ta mig till:cry:

Sv: varför? (långt)

Hunden kommer inte behöva avlivas.

Blev det några skador på dom andra hundarna över huvudtaget ?

allt gick så snabbt men antagligen inte. Uppfödaren sa bara: kom ihåg det här sen skyndade han sig därifrån. Han vet vem ägarna är men inte vem jag är men jag vet vem han är. Jag hoppas han tar kontakt och/eller låter mig ta kontakt så att jag får förklara mig och berätta att detta inte kommer upprepas igen. Nu när chocken har lagt sig så lägger jag hela skulden på mig själv. Hunden hade varit inne hela dagen och så kommer det 6 spaniel.ar som hoppar och skäller emot henne jag borde haft henne i koppel.

Men jag förstår fortfarande inte varför hon gjorde det. Hon har aldrig visat tendens till något liknande och vi är ofta ute på hundfältet där hon träffar många hundar. Jag var så rädd men väntar tills ägaren mår bättre så att vi kan prata om det. Detta är också 6 hundar hon träffar ofta då ägaren & dom är praktiskt taget grannar. Men i mitt sällskap har hon aldrig gjort något liknande

Hon var ju duktig som avbröt det hon höll på med när du sa till på skarpen. Är du säker på att det var en aggressiv handling från din hunds sida? Börjar hundar slåss brukar det inte vara så lätt att få dem att sluta. Din hund var säkert full av energi och det hela gav utlopp i detta påhoppande av de andra hundarna. Jag tycker det verkar som om du tog det hela lite för hårt. Din hund kommer inte att avlivas p g a den här incidensen. Prata med ägaren när denne känner sig bättre då kommer att kännas mycket bättre för dig. Tråkigt att den andra hundägaren gav dig en kommentaren och bara gick istället för att stanna kvar och reda ut det hela på plats.

Håller med de andra. Hunden kommer inte behöva avlivas och du ska nog inte ta det så allvarligt..var nog bara energi.

tackar för allas svar. Men jag sa till henne att komma & endå sprang hon fram. Just det jag inte förstår. Nu när chocken har lagt sig förstår jag själv också att jag inte borde tatt så allvarligt på det. Men samtidigt förstår jag att han inte ville stanna & reda ut det direkt. Han hade 6 hundar att hålla kolla på och hon hade nyss hoppat på dem. Jag skäms så mycket då det var många andra från gården som såg det hela och jag antagligen kommer bli stämplad för hon med den aggressiva hunden.:(

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 868
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 393
Senast: Hellhound
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
2 003
Senast: Sesca
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet... 2
Svar
20
· Visningar
3 384
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka