Varför kvalar man så mycket i USA?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare misscocacola
  • Startdatum Startdatum
M

misscocacola

jag är inte så insatt i dom amerikanska reglerna och jag tycker inte dom där hästarna gör nåt annat än att kvala.. förutom att dom springer in några tusen dollar då och då ;) så ni som är insatta; varför kvalar man så mycket där?

Sv: Varför kvalar man så mycket i USA?

man kvalar iställt för som vi i sverige kör provlopp.

jaha okej, då vet jag :idea:

ja det gör man ju också men med orutinerade hästar kvalar man ibland flera gånger för att få rutin. det fick iaf jg lära mig då jag var där.

Man kvalar ju även rutinerade hästar. Men egentligen, varför inte? I Sverige hör man ofta "behöver lopp i kroppen" eller liknande, det slipper man ju om man väljer att ge hästen ett eller två lopp i kroppen genom att köra kvallopp.

Man kvalar ju även rutinerade hästar. Men egentligen, varför inte? I Sverige hör man ofta "behöver lopp i kroppen" eller liknande, det slipper man ju om man väljer att ge hästen ett eller två lopp i kroppen genom att köra kvallopp.

jag skrev ju det :angel:

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 195
Senast: Lillefrun
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
953
Senast: Nikan
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 551
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 763
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar