Lill76
Trådstartare
Jag mår så himla dåligt över mitt föräldraskap. Känner mig helt värdelös som mamma Jag har 2 barn 3 & 7 år och jag har sen första dottern föddes bara jobbat halvtid pga att barnen ska slippa vara på dagis så mycket. Men jag har vantrivts fruktansvärt med att "gå hemma" Jag är ingen "lekmamma" och jag har dåligt tålamod med barnen. Nu har jag äntligen börjat jobba 90% och trivs helt fantastiskt med det, men problemet är ju nu att det blir mindre tid över till familjen och jag ser det ibland som ett tvång att leka med barnen...usch vad jag känner mig hemsk när jag säger detta Nu har vi dessutom bestämt att vi ska sälja våra hästar eftersom vi inte hinner med dom nu när jag jobbar så mycket. Det känns inte alls kul att behöva göra det, fast det är för barnens skull & för att vi ska få mer tid tillsammans. Jag känner mig så egoistisk och har så dåligt samvete för att jag ofta tycker att det är så jobbigt att vara mamma. Jag ÄLSKAR mina barn det är självklart, men varför kan jag inte vara en sån där engagerad mamma som gör allt för barnen....som att vara klassförälder eller extra ledare på aktiviteter osv. Det lockar mig inte alls att göra sådana saker, men jag har ju själv valt att "skaffa" barn och borde rimligtvis vilja göra allt för mina barn.