Varför just äppelcidervinäger?

Lavinia

Trådstartare
Hej!

Jag har fått tipset av min hovis och läst på nätet att äppelcidervinäger är bra mot hålvägg. Så jag kom hem och berättade det för sambo och hans läkarkompis och dom undrade båda varför det just skulle vara äppelcidervinäger.. Duger ingen annan vinäger??

Kan nån mer insatt förklara, för jag har ingen aning själv..

/Lavinia

Sv: Varför just äppelcidervinäger?

Hej!

Jag har fått tipset av min hovis och läst på nätet att äppelcidervinäger är bra mot hålvägg. Så jag kom hem och berättade det för sambo och hans läkarkompis och dom undrade båda varför det just skulle vara äppelcidervinäger.. Duger ingen annan vinäger??

Kan nån mer insatt förklara, för jag har ingen aning själv..

/Lavinia
De andra kanske är surare. Äppelcidervinäger är ju ganska mild om man jämför med t ex. vitvinsvinäger. Eller så är det helt enkelt så att äppelcidervinäger var något man hade hemma förr och som var billigt (eftersom man kunde tillverka det själv med sina egna äpplen) medan vitvinsvinäger måste köpas. Sedan kanske det bara har rullat på. I de vindruvsproducerande länderna använde/använder man säkert vit- eller rödvinsvinäger istället?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 031
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
282
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 803
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 119
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka