Varför inte stamboksnummer?

MonteRose

Trådstartare
När jag tittat runt lite på härstamning i start och resultatlistor så ser jag att efter namnet Turban Rose så står det "SF" Selle Francoise (ursäkta stavningen). Varför står inte hans stamboksnummer?

Sv: Varför inte stamboksnummer?

Det är inte alltid man skriver ut numret i start- och resultatlistor, det beror på hur hästägaren har fyllt i licensen för hästen, eller skrivit vid anmälan. Den mänskliga faktorn, helt enkelt. Och Turban Rose var ju Selle Francais, så då har väl en del valt att skriva ut det när de anmäler sina hästar.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
25 916
Senast: Mabuse
·
Avel Detta är en ren nörd/intressefråga: Som de allra flesta vet finns det idag tre existerande, ursprungliga hingstlinjer hos engelska...
Svar
12
· Visningar
2 132
Senast: Myrten
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 381
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka