Tycker det är ett bra råd.
Man ska inte lämna något avslutat. Om man gör det byggs saker och ting lätt på/man glömmer.
Man ska inte lämna något avslutat. Om man gör det byggs saker och ting lätt på/man glömmer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker det är ett bra råd.
Jaha.Fast att fortsätta ett bråk när det är sent och båda är trötta är enligt min erfarenhet ett ganska dåligt sätt att lösa konflikter. Att fortsätta in på småtimmarna med något bara för att man inte vill lämna något oavslutat är inte heller så konstruktivt - det är en dag imorgon också, som min farfar brukade säga. Det kommer en ny chans att göra klart då.
Jag har ofta undrat över det där rådet. Jag tycker att det är en konstig tanke att man måste lösa sina konflikter inom en viss tid och i viss mån en konstig tanke att alla konflikter absolut måste lösas.
Om man inte är för arg för att kunna sova, så är ju sova oftast det mest konstruktiva man kan göra nattetid.
Om man är för arg för att kunna sova, verkar det även troligt att man är för arg för att kunna lösa konflikter. Då verkar det mer troligt att man kommer att ägna natten åt att fortsätta gräla - till tveksam nytta.
Om man fortfarande tycker att det finns något att reda ut nästa dag, är det väl lika bra att göra det då.
Jag tänker tvärtom..Tycker begreppet är bra på så sätt att man inte ska ÄLTA saker och ting.
Och just när det kommer till att man ska försöka att inte bygga på saker som tär på förhållandet,
utan reda ut saker och ting där och då så inget blir osagt. På morgonen efter ett bråk kanske man är pissed, men inte vet anledningen till det och tar för sig att minnas saker som inte sagts eller gjorts. Om man är av den karaktären att man inte kan släppa saker huxflux.
Men ett 5h bråk mitt på natten om man dessutom jobbar morgonen efter uppskattar nog ingen..![]()
Så kan det absolut vara, men alla fungerar ju annorlunda. En enkel lösning är ju helt enkelt att man förklarar för sin partner: "Somna förihelvete inte! Måste reda ut det här NU."Jag tänker tvärtom..
Nästa morgon kanske saken inte ens är värd att bråka om och så kan man prata om det istället
Tycker begreppet är bra på så sätt att man inte ska ÄLTA saker och ting.
Och just när det kommer till att man ska försöka att inte bygga på saker som tär på förhållandet,
utan reda ut saker och ting där och då så inget blir osagt. På morgonen efter ett bråk kanske man är pissed, men inte vet anledningen till det och tar för sig att minnas saker som inte sagts eller gjorts. Om man är av den karaktären att man inte kan släppa saker huxflux.
Men ett 5h bråk mitt på natten om man dessutom jobbar morgonen efter uppskattar nog ingen..![]()
Så kan det absolut vara, men alla fungerar ju annorlunda. En enkel lösning är ju helt enkelt att man förklarar för sin partner: "Somna förihelvete inte! Måste reda ut det här NU."![]()
Har svårt att relatera mig, men det är helt klart förståeligt.Jag tänker att om jag ältar något så är det för att jag inte förstått eller förlikat mig med det, så om jag fortfarande är arg nästa morgon så är det väl på förekommen anledning.
Har man nära till känslorna kan det ju i vilket fall vara bättre att prata om saken när man hunnit sova på saken och inte är i affekt längre.
Jag har ofta undrat över det där rådet. Jag tycker att det är en konstig tanke att man måste lösa sina konflikter inom en viss tid och i viss mån en konstig tanke att alla konflikter absolut måste lösas.
Om man inte är för arg för att kunna sova, så är ju sova oftast det mest konstruktiva man kan göra nattetid.
Om man är för arg för att kunna sova, verkar det även troligt att man är för arg för att kunna lösa konflikter. Då verkar det mer troligt att man kommer att ägna natten åt att fortsätta gräla - till tveksam nytta.
Om man fortfarande tycker att det finns något att reda ut nästa dag, är det väl lika bra att göra det då.
Så inte så mycket råd hur man styr upp en dålig relation, utan mer i termer av hemligheten bakom en lyckad relation. Fast jag har aldrig riktigt förstått poängen med det.
Har svårt att relatera mig, men det är helt klart förståeligt.
Talar utifrån en "ADD-hjärna" - Då måste allt göras NU med en gång. Bara skolarbete, räkningar och annat superviktigt får skjutas upp i obestämd tid/dagen efter.![]()
Är inte poängen just att man har en gemensam syn på vad som behövs för att hålla relationen levande?
Nej, för då skulle man väl säga det? "Vi har samma syn på hur man löser konflikter".
Aha, alla måste ha samma sätt att kommunicera ihop sig?Intressant.
Smart farfar. Det där rådet att inte somna osams kan ju också ha motsatt effekt; att man inte går till botten med det hela utan rundar av och slätar över för att få sova.det är en dag imorgon också, som min farfar brukade säga. Det kommer en ny chans att göra klart då.
Äh, det var jag som tänkte fel, jag tänkte tvärtom - att somnar man förbannad är risken att man glömt vilket arsle han är nästa morgon.Nej det förstod jag med tanke på smileyn, men jag är för trött för att alls koppla? =)